Voiko harkinnanvaraista toimeentulotukea saada, jos viimeisen kahden viikon tiliotteissa näkyy hieman ns. "leväperäistä" rahankäyttöä kun olen juhlinut lomalla olevien työssäkäyvien ystävieni kanssa?
Olemme siis syöneet paljon ravintoloissa ja juoneet juomia terasseilla. 3 päivän mökkireissukin oli grillailuineen ja paljuiluineen.
Itse saan siis perustoimeentulotukea, ja nyt on tilanne se että pari laskua maksettuani tilillä on 5,3 euroa rahaa loppukuuksi...Voinko saada harkinnanvaraista toimeentulotukea ruokaan nyt? Vai mitä oikein teen?
Ruokaa on enää täksi päiväksi kaapeissa...
Kommentit (109)
Kela vaatii toimeentulo hakemukseen 2kk tiliotteen myös perheen lapsilta (2kk) jos heillä on olemassa tili!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kolme viikkoa aikaa opetella toistamaan lausetta
Kiitos en voi tulla, ei mulla ole varaa
Ja yhden pitäisi täysin syrjäytyä sekä masentua?
Millainen kokoomuksen trolli siellä kirjoittelee?
Jos se, ettei pääse kaverien kanssa rilluttelemaan rahapulan takia, suistaa syrjäytymään ja masentumaan, ei ole kyllä yhteiskunnan eli veronmaksajien tehtävä korjata asiaa myöntämällä harkinnanvaraista kaljanostorahaa.
Oletko sinä sitten vasemmistoliiton trolli noine ajatuksinesi?
En vaan kokoomustrolli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti et saa. Nyt on kyllä ihan oma moka, ettei rahaa ole.
Pitäisikö AP:N sitten nälkään kuolla mielestäsi, vai miten?
ei 5 eurolla selviä 3 viikkoa
Tuossa tilanteessa pitää keksiä ratkaisu ihan omin toimin kun on omin toimin rahansa hassannutkin. Jollei keksi millä tulee toimeen niin on sitten tulematta. Jos vaikka pyydät näiltä hyvin toimeentulevilta lomailukavereiltasi lainaksi? Tai jos ulkonäköä riittää niin onhan niitä keinoja.
Kavereilla ei ole varaa lainata.
Olen mies, joten ei ulkonäöstä ole hyötyä...Olisit varmaan jotain OF tyylistä ehdottanut
ap
Mustikkaan varmaan kykenet.Sangollisesta maksetaan 40- 50 euroa puhdistettuna.Laita paikalliseen Facebookiin myyntiin, varmasti menee kaupaksi.Eikä mitään selityksiä, pyörälläkin pääsee mustikkaan.
Ei ole autoa eikä polkupyörää, ei sankoja,, kumisaappaita, villasukkia, marjarohmua, tietoa paikoista, lähimmät metsät 20km päässä
ap
Sitten se on oltava nälissään
Vähän aiheen vierestä koska ap on kyllä sössinyt itse akuutisti asiansa, mutta ärsyttää että tuota marjastamista tarjotaan aina ratkaisuna köyhille.
Ensinnäkään niille marjasangoille ei löydy joka paikasta ostajaa. Täällä missä asun keräävät ihmiset itse marjansa tai saavat sukulaisilta ilmaiseksi. Lähimetsät on marjastettu aika lailla puhki heti kun marjat alkoivat kypsyä. Tiedän monia ihmisiä, jotka ovat saaneet pettyä marjojensa kanssa kun ei se ollutkaan oikotie mahtaviin lisätienesteihin.
Tämän lisäksi marjastamiseen tottumaton on todella hidas, ja saa vaivannäöstään palkaksi selkänsä ja/tai polvensa huonoon kuntoon. Sitä sankoa raahatessa ilman polkupyörää saa sitten vielä hartiat kipeiksi pitkäksi aikaa.
No, voipahan sitten selkä p*skana nauttia marjoja aamupuuronsa kanssa monta kuukautta, jos siis pakastin löytyy. Nälkä kyllä kasvoi ruumiillisessa työssä eikä rahaa saanut mistään lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa selittää "kirjeosuuteen", että elämänhallintasi on syystä tai toisesta hukassa, niin voit ehkä saada rahan ja sitten pääset myös keskustelemaan työntekijän kanssa
Ja saat edunvalvojan hoitamaan asioitasi.
Se ei Ap:n tapauksessa olisi välttämättä ensinkään huono asia.
Mikset vaan näpistä? Jos jäät kiinni, et menetä mitään koska et voi varattomana maksaa sakkoja.
Sitten kun joskus jostain saa rahaa, olisi syytä hankkia kotiin kaappiin peruselintarvikkeita - joista saa kotona tehtyä edes vaikka puuroa / leipää / keittoa jne. Kotona olisi aina syytä olla jonkinlainen perusvara ruokatarvikkeita, millä elää EDES viikon. Jos on pakastin, sinne vara ruokia myös.
Ja saat edunvalvojan hoitamaan asioitasi.