Onnibus oli jättää kaksi alaikäistä yöksi vieraaseen kaupunkiin Ihana nainen pelasti tytöt
Näitä pätijöitä löytyy myös asiakaspalveluammateissa.
Jotenkin törkeää käytöstä kuskilta.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f6c92a52-a68d-449a-a83f-36ba432b7086
Kommentit (518)
Onnibussin lipun voi ostaa ihan netistä.
Miksi isä ei ostanut, kun kortissa oli vikaa
Uskomatonta soopaa
Vierailija kirjoitti:
Onnibussiin voi ostaa liput etänä. Liput olisi voinut ostaa jo etukäteen! Näin olen tehnyt jo vuosia. Eli isä olisi voinut ostaa liput ja lähettää koodit tytöille. Eikö kummankaan tytön pankkikortti toiminut? Onko 14-vuotias liian nuori työskentelmään vieraassa kaupungissa? Täytyy olla hyvä palkka kun voi noin pitkää työmatkaa matkustaa. Kuski noudatti ohjeita. Mikä soppa olisi syntynyt jos olisi vienyt tytöt Helsinkiin jonkun pedofiilin luo, joka puhelimessa esitti tyttöjen isää.
Miksi kuski ei neuvonut tätä tytöille????
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuisia on kahdenlaisia.
Näitä jotka intona kyykyttää.
Ja niitä jotka osaa suhtautua.
Mun esikoinen olu yläkouluaikana aina myöhässä bussilta. Kuski jäi aina jokaikinen kerta odottamaan sen hetken, että hän juoksi kyytiin.
Nolot myöhästyjät viivästyttävät liikennettä, valitettavasti.
Kyse oli noin 20 sekunnista.
Joo ja kun kolmella pysäkillä on näitä juoksijoita, niin aikaa onki kulunu aika s**tanasti. Vanhempien tehtävä opettaa oleen ajoissa
Dösäkuskin moikat täältä
Vierailija kirjoitti:
Onnibussiin voi ostaa liput etänä. Liput olisi voinut ostaa jo etukäteen! Näin olen tehnyt jo vuosia. Eli isä olisi voinut ostaa liput ja lähettää koodit tytöille. Eikö kummankaan tytön pankkikortti toiminut? Onko 14-vuotias liian nuori työskentelmään vieraassa kaupungissa? Täytyy olla hyvä palkka kun voi noin pitkää työmatkaa matkustaa. Kuski noudatti ohjeita. Mikä soppa olisi syntynyt jos olisi vienyt tytöt Helsinkiin jonkun pedofiilin luo, joka puhelimessa esitti tyttöjen isää.
Joopa joo. Kai nyt tytöt tietää, että isä on puhelimessa.
Ihmiset nyt luottaa maksuvälineisiin, kun ne on pankista tyrkytetty.
Saattoi muuten olla että tytöillä oli etukäteen hankitut liput siihen klo 21.05 vuoroon, mutta he eivät ehtineet kyytiin. Siksi oli käytettävä pankkikorttia joka ei sitten toiminutkaan. Ehkä iskäkin oli niin hämmennyksissään ettei osannut ajatella, että ostaisi piletit netissä ja laittaisi koodit viestillä tytöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diginatiivit tytöt eivät osaa ostaa puhelimellaan lippua Onnibusin sivuilta, kun pankkikortti ei toimi. Mutta ihan hyvä, että joku kuitenkin auttoi. Minäkin olisin auttanut tuossa tilanteessa.
Eikö ne pidä ostaa ennen matkaa ja pitää varmaan olla verkkopankkitunnukset e-varmenteella.
- joita alaikäisellä ei voi olla.
Kuski toimi puhdasoppisen kusipäisesti.
Isät ei välttämättä hoida ollenkaan mitään käytännön asioita perheessä, koska ne luisuu äideille.
Joten se isä on sitten yhtä kankea tekemisissään kuin sääntönatsi kuskikin.
Meillä ainakin mies on suorastaan autistisen heikko ajattelemaan yhtään laatikon ulkopuolelta - tai varautumaan varasuunnitelmalla.
Se ei haittaa siinä vaiheessa kun lapset on pieniä mutta just tuodsa vaiheessa kun alkavat liikkua itsekseen, käy noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Diginatiivit tytöt eivät osaa ostaa puhelimellaan lippua Onnibusin sivuilta, kun pankkikortti ei toimi. Mutta ihan hyvä, että joku kuitenkin auttoi. Minäkin olisin auttanut tuossa tilanteessa.
Eikö ne pidä ostaa ennen matkaa ja pitää varmaan olla verkkopankkitunnukset e-varmenteella.
- joita alaikäisellä ei voi olla.
Kuski toimi puhdasoppisen kusipäisesti.
Kyllä alaikäisellä voi olla verkkopankkitunnukset ja pitääkin olla koska esimerkiksi sinne hänen terveystietoihinsa ei pääse ilman niitä.
Ei varmaan lippua enää pystynyt ostamaan, jos lähtö oli jo niin lähellä. Vai pystyykö nettilipun ostamaan, vaikka bussi on jo saapunut?
Vierailija kirjoitti:
No jopas olivat tyttöjä, jos ovat yhdeksän aikaan auringonpaisteessa kesäiltana paniikissa. Todella Porvoolainen tarina taas kerran..
Lapsukaiset voisivat mennä kasvamaan äidin helmoihin vielä.
Samaa mietin. Ja lehti on lisännyt draamaa "yötä vasten vieraaseen kaupunkiin jätetyistä tytöistä". Voi veljet, tytöt ovat jo yläkouluikäisiä ja heillä oli käytössään puhelimet ja kaikki. Oli valoisa kesäilta ja kaupunki ei ollut vieras, jos he kerran siellä olivat ja sinne olivat menneet kahdestaan. Ja sitten isukki, joku ihmeen lahopää.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä heillä ei ole puhelimessaan sovellusta, jolla niin voisi tehdä?
Näin jälkeenpäin ajateltuna, ehkä isä olisi voinut ostaa liput ja lähettää tyttöjen sähköpostiin, jos heillä e-mailit on. Tai sitten ottaa valokuvan lipusta ja lähettää tytöille. Se olisi voinut kuskille kelvata.
Vierailija kirjoitti:
Ei varmaan lippua enää pystynyt ostamaan, jos lähtö oli jo niin lähellä. Vai pystyykö nettilipun ostamaan, vaikka bussi on jo saapunut?
Ei voi. Joitakin ihmisiä ei pitäisi päästää asiakaspalveluammattiin.
Vierailija kirjoitti:
Sen lipun saa koska vain hetkessä, ellei halua yrittää pummilla niin kuin nämä tytöt.
Kuljettaja ei ota pummilla matkustavia kyytiin. Nuoret on usein rikollisia eikä aio maksaa perilläkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi. Joitakin ihmisiä ei pitäisi päästää asiakaspalveluammattiin.
Eikä lisääntyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jopas olivat tyttöjä, jos ovat yhdeksän aikaan auringonpaisteessa kesäiltana paniikissa. Todella Porvoolainen tarina taas kerran..
Lapsukaiset voisivat mennä kasvamaan äidin helmoihin vielä.
Samaa mietin. Ja lehti on lisännyt draamaa "yötä vasten vieraaseen kaupunkiin jätetyistä tytöistä". Voi veljet, tytöt ovat jo yläkouluikäisiä ja heillä oli käytössään puhelimet ja kaikki. Oli valoisa kesäilta ja kaupunki ei ollut vieras, jos he kerran siellä olivat ja sinne olivat menneet kahdestaan. Ja sitten isukki, joku ihmeen lahopää.
Niin, onko siis mukavampi yöpyä kadulla kaupungissa, jossa on käynyt ennen, vai mitä yrität sanoa?
Minulla on aina käteistä rahaa mukana.
Kuljettaja kirjoitti:
Kuljettaja ei ota pummilla matkustavia kyytiin. Nuoret on usein rikollisia eikä aio maksaa perilläkään.
Kuljettaja pitää sitten laitteensa kunnossa, että toimivalla pankkikortilla voi maksaa. Maksaa omasta pussistaan toimintahäiriön tullen.
Av- mammat pääsivät ilkeilemään heti aamusta, onko nyt parempi mieli kun on saanut aamuhaukut tehtyä?
Olen vannonut että onnibussilla en enää koskaan matkusta.
Noin vuosi sitten viimeisen kerran olin onnibussin kyydissä, kuski kiroili jokaisella pysäkille matkustajille ja yritti saada matkustajat itse mönkijään tavaratilaan etsimään omia matkalaukkujaan.
Omalle pysäkille päästessäni pysäkillä oli myös ei-kantsuomalaisen näköinen hyvin kohtelias rouva. Tälle rouvalle kuski alkoi sitten r a s i s t i s i a asioita huudella kunnes tämä rouva alkoi itkemään. Menin itse siihen väliin auttamaan tätä rouvaa ja sanomaan kuskille, että tämän käyttäytyminen on kamalaa. Tämän seurauksena kuski alkoi haukkua minua mm h y o r a k s i ja muille samantyyppisillä ilmauksilla.
Laitoin Onnibussille palautteen ja vastaus oli töykeä, ei pahoiteltu tai mitään. Siihen loppui mun onnibusseilut.