Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En voi järjestää häitä, kun kukaan ei tulisi

Vierailija
08.08.2023 |

Lähipiirini ihmiset on sellaisia, että yksi ei suostu olemaan samassa paikassa toisen kanssa, kolmas ei yhtäaikaa kenenkään kanssa, neljäs ei vain tykkää juhlista, viides ei halua tulla jos se yksi tulee jne. Tämä siis lapsuuden perheeni ja sukuni. Sitten ystäväni on sellaisia, että vaikka ovat minulle läheisiä, niin eivät taida kokea minua samoin, vaikka vietämme useinkin aikaa yhdessä. He lähtevät kyllä ehdottaessani ulos syömään, oluelle, terassille jne ja viestitellaan usein ja myös itse on minun suuntaan aloitteellisia näissä. Mutta häät olisi niin henkilökohtainen juhla, että tiedän, etteivät tulisi eivätkä kutsuisi minua omiinsa. Siinäpä se sitten, taitaa jäädä minulta kokonaan omat häät väliin. Miehen suku on vain hänen äiti, ja miehellä on kaksi ystävää. Heistä ei vielä hääjuhlia taida saada.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on sama tilanne. Minulla on paljon hyviä tuttuja harrastukseni kautta. Tuntuisi kuitenkin oudolta kutsua heidät häihin ja hekin varmaan ihmettelisivät kutsua. Heillä tuskin kävisi mielessäkään kutsua minua omiin häihinsä. Minä tuskin olen heille niin läheinen kuin monet heistä minulle. Olen heidän harrastuskaveri mutta en bestis tai läheinen ystävä. Lisäksi jotkut kauempana asuvat ehkä kokisivat häihini tulon vaivaksi. Ketään en kehtaisi vaivata kaason roolilla. Tämä on yksi syy, miksi en halua häitä. Tällainen tilanne on toki harmillinen jos häät ovat suuri haave.

Minulla vähän sama. Toivon, että mies ei kosi, koska mulla ei ole yksinkertaisesti kuin isäni ehkä tulossa mahdollisiin hääjuhliin. Ei ole ketään kaasoksi eikä ole ketään järjestämään esimerkiksi polttareita. Kaikki ystäväni ovat yksitellen pudottaneet mut pois ystävistään viimeistään kun lapsen saivat. Minä olen vasta alkanut seurustelemaan ja lasta ei ilmeisesti edes saada joten ilmeisesti en kelpaa heille enää ollenkaan ystäväksi. Harrastuspiireistä en ole ketään saanut kun kaikilla on jo oma elämä, tavataan siis vain harrastuksen merkeissä. Työkavereita en kauheasti kehtaa kutsua häihin kun eivät kuitenkaan niin läheisiä ole, vaikka ollaan jatkuvasti tekemisissä. Perheeni ei ole juhlija tyyppiä, äitini on ilmoittanut suoraan että tekee kaikkensa ettei hänen puolen sukunsa tule yksiinkään juhliini, koska tarjottavani olisivat niin kamalia ja en ole juhlimisen arvoinen. Isäni saattaisi siis olla ainut minun puolelta. Hänellä ei ole sukulaisia enää elossa.

Ei varmaan yllätä, että miehellä on laaja ystäväpiiri ja perhe todella läheinen. Olen tästä iloinen miehen puolesta ja onnellinen kun hän pystyy toteuttamaan elämäänsä myös ystävien kanssa. Mies on puhunut jo, että minkä laulun mukaan valssaillaan häävalssi ja millaista ruokaa tarjotaan kun mennään naimisiin. Itse toppuuttelen puheita, koska en vain kehtaa hänelle myöntää ettei mulla ole kuin isäni sellainen, joka pääsisi juhlimaan ja loput vieraista on miehen puolelta. Toki isäni vuoksi voisin juhlat laittaa pystyyn, hän kun rakastaa juhlia ja uusiin ihmisiin tutustumista.

Ajattelet asiaa väärin päin. Ei hääjuhla ole sitä, että sinun pitää toimittaa juhliin vieraita jotain toisia varten, vaan ne juhlat ovat sinua ja miestäsi varten. Ajan kanssa miehesi perheestä tulee sinunkin perhettä, miehesi ystävistä sinunkin ystäviäsi. Siinä vaiheessa kun on aika juhlia häitä, siellä on teille tärkeitä ihmisiä, se kenen kautta he "alunperin" tunnetaan, ei ole merkittävää. Eli jos mies kosii, niin tämä hääasia ei todellakaan ole syy kieltäytyä :)

Vierailija
42/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisitte onnellisia että teillä on mies! Kyllähän niistä miehen sukulaisista tulee teillekin läheisiä jos ette suhtaudu nihkeästi.

Mulla ei ole läheisiä, sukulaisia eikä miestä koska en kelpaa kellekään. Kuolen yksin, toivottavasti pian.

Aapeen miehen ainoa sukulainen on hänen äiti. Eli turha kommentti sinulta aapeelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän aapeeta. Hän haaveilee omasta päivästä prinsessana. Vaikka moni täällä toistelee, ettei sellaista tarvita, on sitä itse silti viettänyt.

Aapee voisi yrittää miettiä kuka olisi tärkein kutsuttava omasta suvusta. Tai vaihtoehtoisesti millä kombolla saisi useamman sukulaisen paikalle. Riitelijät ja mököttäjät jääkööt pois. Entä teidän kummit? Heidät on tapana kutsua häihin. Nykyiset opiskelu- , harrastus- tai työkaverit? Sanot suoraan kutsumillesi kaverille, että on tulossa pienet häät ja olisi hienoa saada juuri heidät paikalle. Mies kutsukoon ne kaksi ystäväänsä ja äitinsä. Sillä saisitte varmasti jo pienet ravintolahäät järjestettyä.

Meillä oli häitä järjestäessä alkuun samat mietteet. Molemmilla on pienet suvut. Vain pari läheistä ystävää. Kun tajuttiin, että suurin osa kutsutuista on tulossa juhliin puolison tai perheen kanssa, lopulta jouduttiin miettimään keitä kutsutaan, keitä ei.

Aapee, jos haluat juhlat, ala vain rohkeasti katsella mahdollisia juhlapaikkoja. Googlettamalla löytyy tilat esim. 10 tai 20 hengen juhliin.

Vierailija
44/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin naimisiin korona-aikana ilman vieraita, todistajatkin talon puolesta. OK, videoyhteys oli kotiini, mutta ei siis läsnäolevia vieraita. Hyvin onnistui näinkin.

Vierailija
45/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienetkin häät voivat olla tunnelmalliset ja ihanat. Teidän päivännehän se on. Panostakaa siihen, mistä itse pidätte. Pienelle juhlaväelle voi järjestää jotain ekstraa.

Pieni juhlaväki? Käytännössä vain miehen äiti, ei ole mitenkään varmaa, että edes miehen kaverit pääsisi. Ap

Sulle on annettu jo hyviä vinkkejä. Voitko lopettaa selittelyn?

Vierailija
46/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole minullakaan varsinaisia ystäviä ja välit sukulaisiin ovat jotenkin kankeat. Oikeasti en edes pidä siitä ajatuksesta, että pönöttäisin tuntitolkulla jossain juhlatilassa kireät korkkarit jaloissa mekossa, jonka sotkeentumista pitäisi pelätä. Ihmiset, joita en edes tunne kunnolla, tuijottaisivat minua ja tulisivat vain kohteliaisuudesta juttelemaan teennäisen iloisesti.

Olenkin päättänyt, että jos menisin naimisiin, menisin maistraatissa ihan vain rakkaan sulhaseni kanssa. Sitten lähtisimme jonnekin paratiisisaarelle tai maailmanympärysmatkalle. Tilaisimme skumppa-aamupalat vuoteeseen, kävisimme luksusjahdilla veneilemässä, söisimme hyvää ruokaa jossain Michelin-ravintolassa, ratsastaisin valkoisessa mekossa rannalla yms.

Ne olisivat ihan täydelliset häät - vain minä ja sulhanen.

Vierailija
47/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin voi mennä ilman juhliakin, mutta aloittajan ongelma o se, että hän nimenomaan haluaisi juhlia häitään, muttei se onnistu. Hänen tilanteessaan pitäisi jokainen vieras kutsua kotiin kakkukahville yksitellen, joten mitään järkeä ei siinä ole...

Minulla vähän sama tilanne, joten siksipä en juhli mitään. En ole juhlinut enää vuosiin. Todella tympeää :/

Vierailija
48/48 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi tuo tilanne. Paljon pahempi jos olisi niin paljon sukulaisia ja ystäviä että tulisi jotkut jättihäät, en tykkää yhtään ajatuksesta. Pienet häät ovat intiimimmät ja kauniimmat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän yksi