En voi järjestää häitä, kun kukaan ei tulisi
Lähipiirini ihmiset on sellaisia, että yksi ei suostu olemaan samassa paikassa toisen kanssa, kolmas ei yhtäaikaa kenenkään kanssa, neljäs ei vain tykkää juhlista, viides ei halua tulla jos se yksi tulee jne. Tämä siis lapsuuden perheeni ja sukuni. Sitten ystäväni on sellaisia, että vaikka ovat minulle läheisiä, niin eivät taida kokea minua samoin, vaikka vietämme useinkin aikaa yhdessä. He lähtevät kyllä ehdottaessani ulos syömään, oluelle, terassille jne ja viestitellaan usein ja myös itse on minun suuntaan aloitteellisia näissä. Mutta häät olisi niin henkilökohtainen juhla, että tiedän, etteivät tulisi eivätkä kutsuisi minua omiinsa. Siinäpä se sitten, taitaa jäädä minulta kokonaan omat häät väliin. Miehen suku on vain hänen äiti, ja miehellä on kaksi ystävää. Heistä ei vielä hääjuhlia taida saada.
Kommentit (48)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ystäväsi eivät kutsuisi sinua, niin en kyllä ymmärrä mikseivät tulisi sinun häihisi?
Kutsumatta et voi tietää.
Käytännössä tiedän. He eivät koskaan ole tulleet kun olen kutsunut kotiini, mökille tai ehdottanut jotain pientä yhteistä (päivä)reissua vaikka. Liian henkilökohtaisia tilanteita nuo, Meidän välillä on tietty etäisyys, jota he ylläpitävät ja heillä itsellään on paljon minua läheisempiä ystäviä. Olen heille vain joku kaveri, ei tärkeä. Ap
Eli eivät ole ystäviäsi, vaan hyvänpäivän tuttavia, jos sitäkään. Ei kenellekään normaalille ihmiselle joku mökkireissu ole mitenkään henkilökohtainen tilanne, jonne ei voi tulla jos on toisen ystävä tai edes kaveri.
Ei he mitään hyvänpäivän tuttavia vain ole, jos kerran kuussa käydään yhdessä syömässä tai terassilla tms ja siinä välillä viestitellään. Mutta en silti kunnolla ole osa heidän elämää vaikka he ovat osa minun. Ikävä juttu, jota en ole saanut muutettua, vaikka he minusta pitävätkin. Ap
Todellakin ovat, jos jo mökille tuleminen on liian henkilökohtaista. Ystävyyttä ei mitata tapaamisten ja viestien määrällä, vaan niiden sisällöllä. Teidän menonne kuulostaa siltä, että ette tunne toisianne lainkaan pintaa syvemmältä. Se ei ole ystävyyttä.
En ala tästä väittelemään, oli miten oli. Kyse oli nyt lähinnä siitä, että häihini ei tulisi ketään vieraita. Ap
Mitä sitten? Sinun ja miehesi juhlathan ne ovat. Juhlitte keskenänne ja ongelma on sillä ratkaistu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikka ystäväsi eivät kutsuisi sinua, niin en kyllä ymmärrä mikseivät tulisi sinun häihisi?
Käytännössä tiedän. He eivät koskaan ole tulleet kun olen kutsunut kotiini, mökille tai ehdottanut jotain pientä yhteistä (päivä)reissua vaikka. Liian henkilökohtaisia tilanteita nuo, Meidän välillä on tietty etäisyys, jota he ylläpitävät ja heillä itsellään on paljon minua läheisempiä ystäviä. Olen heille vain joku kaveri, ei tärkeä. Ap
Miksi ihmeessä sitten haluaisit heitä kestitä ? Eivät ole todellisia ystäviä.
Maistraattiin ja ydinläheisten kanssa ravinteliin. Onnea matkaan !
Vierailija kirjoitti:
Pienetkin häät voivat olla tunnelmalliset ja ihanat. Teidän päivännehän se on. Panostakaa siihen, mistä itse pidätte. Pienelle juhlaväelle voi järjestää jotain ekstraa.
Laittaudu unelmiesi hääasuun. Tilaa suosikkikukkiasi. Valitsette omantyylisenne ja asiansa osaavan hääkuvaajan. Hääautoksi jotain luksusta. Nyt mielikuvitus lentämään.
Kyllä on taas jollain vaikeaa :D Ei ole Ukrainan sota tai katuväkivalta mitään verrattuna tähän ap:n "ongelmaan"....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ydinläheisetkään ei tulisi kun eivät halua olla yhtä aikaa samassa paikassa. Ap
Anoppi mukaan häämatkalle, jos hän on ainoa vieras
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vaikuttaa läheisriippuvaiselta tai toisaalta itsekeskeiseltä. Ei halua juhlia itseään ja miestään varten, vaan haluaa näyttää muille, että minäkin juhlin ja katsokaa minua ja minullakin on ystäviä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maistraattiin ja ydinläheisten kanssa ravinteliin. Onnea matkaan !Ap vaikuttaa läheisriippuvaiselta tai toisaalta itsekeskeiseltä. Ei halua juhlia itseään ja miestään varten, vaan haluaa näyttää muille, että minäkin juhlin ja katsokaa minua ja minullakin on ystäviä.
En saanut tätä kuvaa, mutta toisaalta minusta hääjuhlat eivät ole pelkästään hääparia varten, muutenhan häät voi kuitata sillä että lähtee kaksistaan hyvään ravintolaan ja ottaa hääyöksi sviitin. Juhliin tarvitaan vieraitakin. Minä olen ollut pienissä häissä jossa on ollut hääparin sisarukset, vanhemmat ja muutama lähin ystävä ja ne ovat olleet ihan mukava tilaisuus. Mutta jos läheiset ei suostu tulemaan ja kaverit ovat etäisiä, niin jäljelle jää anoppi ap:n tapauksessa.
Itse menin naimisiin Hääyössä. Meillä oli vain molempien vanhemmat vieraina. Enempää ei olisi tarvinnutkaan sillä 36 paria vieraineen piti huolta siinä että kirkko oli täysi ja tunnelma mahtava. Siellä tehtiin myös häämeikkejä ja -kampauksia. Sen jälkeen perheen kanssa täyteen hienoon ravintolaan syömään ja hotelliin hääyötä viettämään. Oli ihanat, juuri meidän näköiset häät.
Tuskin olis kovin kivat häät, jos porukka tuollaista. Ne vieraathan juhlan tekee. Menkää "yksin" naimisiin ja ihana häämatka.
Sama täällä. Minulla ei ole sukulaisia eikä kavereita kuin yksi. En viitsi yhden vieraan takia mennä naimisiin.
Mulla on sama tilanne. Minulla on paljon hyviä tuttuja harrastukseni kautta. Tuntuisi kuitenkin oudolta kutsua heidät häihin ja hekin varmaan ihmettelisivät kutsua. Heillä tuskin kävisi mielessäkään kutsua minua omiin häihinsä. Minä tuskin olen heille niin läheinen kuin monet heistä minulle. Olen heidän harrastuskaveri mutta en bestis tai läheinen ystävä. Lisäksi jotkut kauempana asuvat ehkä kokisivat häihini tulon vaivaksi. Ketään en kehtaisi vaivata kaason roolilla. Tämä on yksi syy, miksi en halua häitä. Tällainen tilanne on toki harmillinen jos häät ovat suuri haave.
Tuo Hääyö, vaivatta vihille, kuulostaa kivalta. Sopisi mullekin jos oisin menossa naimisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli eivät ole ystäviäsi, vaan hyvänpäivän tuttavia, jos sitäkään. Ei kenellekään normaalille ihmiselle joku mökkireissu ole mitenkään henkilökohtainen tilanne, jonne ei voi tulla jos on toisen ystävä tai edes kaveri.
Ei he mitään hyvänpäivän tuttavia vain ole, jos kerran kuussa käydään yhdessä syömässä tai terassilla tms ja siinä välillä viestitellään. Mutta en silti kunnolla ole osa heidän elämää vaikka he ovat osa minun. Ikävä juttu, jota en ole saanut muutettua, vaikka he minusta pitävätkin. Ap
Todellakin ovat, jos jo mökille tuleminen on liian henkilökohtaista. Ystävyyttä ei mitata tapaamisten ja viestien määrällä, vaan niiden sisällöllä. Teidän menonne kuulostaa siltä, että ette tunne toisianne lainkaan pintaa syvemmältä. Se ei ole ystävyyttä.
Miksi dissaat aloittajaa? Hän on jo valmiiksi surullinen siitä, että nuo kaverit ei koe häntä läheiseksi eikä hänellä ole läheisiä kavereita. Niin sinä tulet vielä kiertämään veistä haavassa, että hähää, ei nuo ole edes kavereita vaan hyvän päivän tuttuja vain.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on sama tilanne. Minulla on paljon hyviä tuttuja harrastukseni kautta. Tuntuisi kuitenkin oudolta kutsua heidät häihin ja hekin varmaan ihmettelisivät kutsua. Heillä tuskin kävisi mielessäkään kutsua minua omiin häihinsä. Minä tuskin olen heille niin läheinen kuin monet heistä minulle. Olen heidän harrastuskaveri mutta en bestis tai läheinen ystävä. Lisäksi jotkut kauempana asuvat ehkä kokisivat häihini tulon vaivaksi. Ketään en kehtaisi vaivata kaason roolilla. Tämä on yksi syy, miksi en halua häitä. Tällainen tilanne on toki harmillinen jos häät ovat suuri haave.
Minulla vähän sama. Toivon, että mies ei kosi, koska mulla ei ole yksinkertaisesti kuin isäni ehkä tulossa mahdollisiin hääjuhliin. Ei ole ketään kaasoksi eikä ole ketään järjestämään esimerkiksi polttareita. Kaikki ystäväni ovat yksitellen pudottaneet mut pois ystävistään viimeistään kun lapsen saivat. Minä olen vasta alkanut seurustelemaan ja lasta ei ilmeisesti edes saada joten ilmeisesti en kelpaa heille enää ollenkaan ystäväksi. Harrastuspiireistä en ole ketään saanut kun kaikilla on jo oma elämä, tavataan siis vain harrastuksen merkeissä. Työkavereita en kauheasti kehtaa kutsua häihin kun eivät kuitenkaan niin läheisiä ole, vaikka ollaan jatkuvasti tekemisissä. Perheeni ei ole juhlija tyyppiä, äitini on ilmoittanut suoraan että tekee kaikkensa ettei hänen puolen sukunsa tule yksiinkään juhliini, koska tarjottavani olisivat niin kamalia ja en ole juhlimisen arvoinen. Isäni saattaisi siis olla ainut minun puolelta. Hänellä ei ole sukulaisia enää elossa.
Ei varmaan yllätä, että miehellä on laaja ystäväpiiri ja perhe todella läheinen. Olen tästä iloinen miehen puolesta ja onnellinen kun hän pystyy toteuttamaan elämäänsä myös ystävien kanssa. Mies on puhunut jo, että minkä laulun mukaan valssaillaan häävalssi ja millaista ruokaa tarjotaan kun mennään naimisiin. Itse toppuuttelen puheita, koska en vain kehtaa hänelle myöntää ettei mulla ole kuin isäni sellainen, joka pääsisi juhlimaan ja loput vieraista on miehen puolelta. Toki isäni vuoksi voisin juhlat laittaa pystyyn, hän kun rakastaa juhlia ja uusiin ihmisiin tutustumista.
Hmm.. Mikä estäisi ap:ta kysymästä etukäteen kaverilta esim näin "olemme ajatelleet mennä vuoden sisään naimisiin, ja harkitsemme millaiset pienet hääjuhlat pidämme. Olisi ihanaa jos pääsisit silloin paikalle, juhlat sijottuvat mahdollisesti ensi elokuuhun. Mitä luulet pääsisitkö silloin tulemaan?"
Eli siis ihan kuin kaverille ei voisi etukäteen kertoa, että morsiamelle olisi tärkeää että kyseinen vieras pääsee paikalle. Tämä olisi todella hyvä mahdollisuus syventää ystävyyttä. Ja jos tätä kaveria ei sitten todella kiinnosta, niin ehkä aika on etsiä uusia parempia kavereita.
Toisekseen, jos kerran yksi potentiaalisista vieraista ei voi olla toisen kanssa samassa tilassa, ja kolmas ei voi olla neljännen, miksi ette kutsu niitä tärkeimpiä jotka voivat olla samassa tilassa.
Jos siis esim äiti ja isä eivät voi olla samoissa juhlissa, kutsuu vain toisen, jos mirkku ja mikki eivät voi olla samoissa juhlissa, kutsuu sen kumpi tärkeämpi?
Kun ajat sitten menimme mieheni kanssa naimisiin, hänellä ei siinä vaiheessa ollut kovin läheisiä ystäviä eikä sukulaisia, eikä hän halunnut kutsua kuin lapsensa ja yhden muun perheen. Minun puolelta tuli sitten ystäviä ja sukulaisia n. 50kpl, ja juhlat olivat aivan ihanat ja onnistuneet.
Jos nyt menisin naimisiin vain parin todistajan läsnäollessa, haluaisin ehkä mennä juhlistamaan laivalle.. Sieltä kun ottaisi pari sviittiä, saisi juhlia rauhassa, syödä hyvin, ja jos kaipaisi ns isompia juhlia niin sitten vaan yökerhoon. Panostaisin myös ehkä joihinkin hemmotteluhoitoihin ja kylpylään jne.
Olisitte onnellisia että teillä on mies! Kyllähän niistä miehen sukulaisista tulee teillekin läheisiä jos ette suhtaudu nihkeästi.
Mulla ei ole läheisiä, sukulaisia eikä miestä koska en kelpaa kellekään. Kuolen yksin, toivottavasti pian.
En ala tästä väittelemään, oli miten oli. Kyse oli nyt lähinnä siitä, että häihini ei tulisi ketään vieraita. Ap