Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks tietoo tällaisesta asiasta???

17.12.2006 |

Eli oon kyllä kuullut että monilla puutuu ajottain sormet yms jäsenet raskauden aikana mut itsellä tää vaiva on alkanut häiritsevissä määrissä vasta nyt ihan lähiaikoina.

Yhtään ei ole turvotusta sormissa eikä muutenkaan, mut etenkin oikea käsi(koko käsivarsi,kämmen ja sormet) puutuu jatkuvasti ja on iahn voimaton. Ei auta vaikka yritän sitä liikutella ja siis tämä myös päivällä ei vaan nukkuessa.

Vinkkejä miten vaivaa saisi helpotettua?

Onkos vaarallista ja mistäs voisi johtua?

Tosi tampio olo kun ei tiedä... :)

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ene ole saanut avstauksia... :)

Vierailija
2/4 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein tulee raskaana ollessa, mutta voi olla muutenkin. Johtuu kai turvotuksesta raskausaikana. Hermo jää puristukseen kädessä. Joskus se menee ohi itsekseen, mutta joskus tarttee leikata. Raskaana ei varmaankaan leikata, mutta sitten myöhemmin jos tarvii. Levossa se käsi olisi hyvä pitää. On olemassa lastojakin sitä varten. Niitä voi ostaa apteekista ja instrusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta raskausaikana sen alkuunpaneva voima on käsittääkseni juuri turvotus, jota sanoit, ettei sinulla ole. Turvotus nimittäin aiheuttaa sen, että hermo jää ranteessa litistyksiin, mikä puuduttaa sormia.

Olen itse kärsinyt vaivasta nyt pari kuukautta ja jäin juuri ennenaikaisesti sairauslomalle tämän takia, kun sormet toimii huonosti. Minulle tehdään ENMG-hermotutkimus ensi viikolla diagnoosin varmistamiseksi, jotta voidaan samalla päättää, annetaanko vaivan jatkua raskauden loppuun saakka ja toivotaan, että se silloin pikkuhiljaa helpottaa, vai olisiko asialle syytä tehdä jotain (=nivelsiteen leikkaus) jo raskauden aikana.

Googlen kautta löydät paljon asiallista tietoa sekä vaivasta että hoidosta sanalla rannekanavaoireyhtymä.

Tsemppiä sulle !

kirsi-mama rv 31+5

Vierailija
4/4 |
18.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastauksista. Enemmän sain teiltä tietoa kuin tänään neuvolan tädiltä puhelimessa...se on oikeesti ihan ulalla kaikesta. No, ei aina voi ammattiaan ihan nappiin valita mut olishan se ihan kiva et tietäis hoitajana sentään jotain. Tää ehdotti vaan ja ainoastaan sormien heiluttelua ja ranteiden pyörittelyä.... :)