Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ÄLKÄÄ MUUTTAKO HELSINKIIN TYÖN PERÄSSÄ!

Vierailija
17.12.2006 |

Varoitus kaikille putkimiehille, rakennusmiehille, sairaanhoitajille ja muille työn perässä Helsinkiin tai pääkaupunkiseudulle aikeissa muuttaville:

-Asuntojen hinnat ovat erittäin korkeat. Kotipaikkasi OKT hinnalla saat juuri ja juuri pienen yksiön (15-20m2) jostain slummista (esim. Jakomäki)

-Kaikki on kalliimpaa: ruoka, bensa, energia, palvelut jne.

-vuokrat ja asuntojen hinnat korkeampia kuin minkään muun Eurooppalaisen maan pääkaupungissa

-Lukuisista lupauksista huolimatta kaupunki ei tee mitään helpottaakseen tonttipulaa vaan vuodesta toiseen itkee samaa tarinaa, että pitäisi tehdä jotain

-Rikollisuutta paljon

-Ilma on likaista

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vuokrat ja asuntojen hinnat on Helsingissä itse asiassa sieltä maltillisimmasta päästä eurooppalaisessa vertailussa. Monet Euroopan suurkaupungeista ovat paljon kalliimpia paikkoja elää, myös suhteessa palkkatasoon (kallein taitaa olla tällä hetkellä Lontoo).

Että älähän mesoa asioista joista et tiedä mitään ap. Mutta pysy sinä itse ihmeessä siellä perähikiälläsi. :)

Vierailija
22/29 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot ovat kalliimpia, se on totta, mutta muissa hinnoissa ei mielestäni ole eroa (olen maalta kotoisin, asunut sen jälkeen 7 v. Tampereella ja nyt 4 Espoossa eli vertailukohtaa on). Mutta jos muuttaisin esim. Treen alueelle niin palkasta lähtisi varmasti melkein tonni pois (yksityisellä sektorilla siis). Palkkataso on täällä siis korkeampi myös kuin muualla ainakin tietyillä aloilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taannoin oli Kauppalehdessä kuva jenkkiläisestä 600 m2 omakotitalosta, joka sijaitsi 40 km päässä Washington DC:stä ja jonka hintapyyntö oli 900 000 taalaa. Vertailun vuoksi 900 000 EUROLLA (nyk arvokkaampi kuin taala) saa 150 m2 rivarin Lauttasaaresta.

Jo on aikoihin eletty, että Euroopan periferiassa maksetaan kalliimpia hintoja kuin maailmantalouden mahtimaan pääkaupungin alueella. Tosi tervettä joo. Herätkää helsinkiläiset ja kapinoikaa edes.

Vierailija
24/29 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meinattu millään saada kylppäriremontin urakoitsijaa, 5 kk etsittiin. Muutama suostu käymää kattomassa, mutta vain yksi jätti ökykalliin tarjouksen. Otettiin se sitten hampaat irvessä.

Tänne vaan, sopivista ammatti-ihmisistä on huutava pula! Tosin virolaiset taitaa älytä tämän rahasammon ennen suomalaisia peräkammarin poikia sieltä pohjoisesta. Turha surra jälkikäteen, jos nyt ei eväänsä räväytä, vaan kääntää vaan kylkeä.

Vierailija
25/29 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimim. pullakahvit n. 6-10 e

Vierailija
26/29 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap- kuulehan- täällä on TÖITÄ!!!

Vierailija
27/29 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pois vaan Hesasta ja heti! Niin me tehtiin! Poliitikot ja päättäjät ei tee yhtään mitään helpottaakseen tonttipulaa! Metsää ja peltoa on joka puolella pitkin kehä teitä mutta kukaan ei tee asialle mitään, samaa hölynpölyä jankutetaan vuodesta toiseen mutta mitään ei tapahdu. Meidän perhe teki johtopäätöksen ja muutettiin pois pääkaupunkiseudulta. Nyt on tilaa paljon kohtuuhinnalla ja elämä kohdallaan!

On niitä töitä muuallakin ja palkat on samalla tasolla maakunnassakin, itse asiassa aika monissa ammateissa jopa paremmat (esim. hoitsut, opettajat ja lääkärit)

Vierailija
28/29 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pääkaupunkiseudulle. Niin olen tehnyt itsekin ja käynyt työn perässä ulkomaillakin. Olen sitä mieltä, että jos töitä ei ole ja jonkun omakotitalon takia kykitään työttömänä, niin kaikki korvaukset pois. Perustoimeentuloa olen valmis tukemaan verovaroillani, en elämänlaatua.

Vierailija
29/29 |
17.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tuskin tahtoisitte peräkamarin pojan tekemään kylpyhuoneremonttia. Sehän on ammattimiesten hommaa.

Asun 50 000 euron omakotitalossa Pohjois-Suomessa. Talo on ihana, mutta kieltämättä on alkanut vituttaa, kun työpaikan vaihtaminen ei ole käytännössä mahdollista. Alkais olla aika kypsä nimittäin siihen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme