Olen hakenut täydentävää toimeentulotukea pesukoneeseen, nyt tuli tilille rahaa
Mutta mitään päätöstä ei ole tullut.. luulin että tulisi maksusitoumus, mutta tulikin vaan 300 euroa hyvinvointialueelta.
Mietin vaan että jos päihdeongelmaiselle tulee yhtäkkiä tuollainen summa, ostaako hän pesukoneen vai bisseä?
Miksi ei ole mitään maksusitoumusta, ja vielä kummallisempaa että ei löytynyt edes.päätöstä maksusta!
Näinkö se nykyään menee?
Kommentit (60)
Tuo maksusitoumusrumba vie paljon työaikaa eli veronmaksajien rahaa. Päätös tulee myöhemmin kotiin, posti on hidasta.
Vierailija kirjoitti:
eli sun ongelma on että sait rahaa? eräällä g alkuisella kotiinkoneketjulla löytyy ensi haulla 5 alle 300e maksavaa konetta, kuljetus ei tietty sisälly.
Ja sun ongelma on sisälukutaidon tai ymmärryksen puute?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä maksaako kela kalliin pesukoneenkin?!!! Eikö Kela ole kuullut taloyhtiön pesutuvasta? Pyykkiä voi pestä myös käsin kuten ennen vanhaan.
Saa jos ei ole pesutupaa.
Mistä sossu sen tietää kenen taloyhtiössä on pesutupa?
ottavat selvää,soittavat isännöitsijälle tai huoltoon.
Vierailija kirjoitti:
Se on pois mun maksamista veroista!
En ole ap, mutta kysyn sinulta: Paljonko rikkaampi arvelisit olevasi, jos ihmiset EIVÄT nyt saisi ollenkaan esim. sossuntukia?
Siis vastaa ihan selkeästi, mikä olisi se rahasumma, joka sinulle jäisi käteen?
Vierailija kirjoitti:
Ja tarvitseeko olla joku kuitti? Jos saan naapurilta 50 eurolla pikkuvikaisen koneen, voinko ryypätä loput hyvällä omalla tunnolla?
Voit. itse olen toiminut näin.
Huono yritys.
Maksusitoumuksen voi saada, tai kuittia vastaan halvimman mahdollisen, jos on erittäin painava syy. Kuten turvakodista lähdössä eteenpäin ilman omaisuutta ja on pieniä lapsia. Ns. normi työtön saa käskyn pestä käsin, kun aikaakin on.
Nämä ihmiset, jotka väittävät saaneensa useita pesukoneita tai sänkyjä, puhuvat ihan omiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis mitä maksaako kela kalliin pesukoneenkin?!!! Eikö Kela ole kuullut taloyhtiön pesutuvasta? Pyykkiä voi pestä myös käsin kuten ennen vanhaan.
No varmastihan se sossu rupeaa soittelemaan taloyhtiöihin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei saa kertoa siellä, ne on taloyhtiön ja asukkaiden yksityisasioita, rikkoo lakia jos kertoo ulkopuolisille.
80-luvulla ihan normaalia että työssäkäyvät vanhemmat hankki sitten aina vaihtokoneita tai jopa uusi candy tai Zanussi jotka olivat lähes halvimmat ja ostettiin kaikkein eniten.
Siis maksetaanko jo pyykkikoneetkin?? :O Uskomatonta. Ymmärrän, jos on pahasti liikuntavammainen, eikä pääse yleiseen taloyhtiön pesutupaan tai pesulaan.
Kai tiskikone kuuluu myös korvattaviin :O ??? Telkkari tai musavehkeet ??
Eipä ihme, että Suomi on alas ajettu. Voi herrajumala mitä tulee tulija kustantamaan, kun kaikki maksellaan, ja uutta kaupasta haetaan. Oikein rahat vielä suoraan tilille, jep jep, ilmankos ei työhaluja kellään ole enää ja Kela on maailmankuulu.
Vierailija kirjoitti:
Siis maksetaanko jo pyykkikoneetkin?? :O Uskomatonta. Ymmärrän, jos on pahasti liikuntavammainen, eikä pääse yleiseen taloyhtiön pesutupaan tai pesulaan.
Eipä ihme, että Suomi on alas ajettu. Voi herrajumala mitä tulee tulija kustantamaan, kun kaikki maksellaan, ja uutta kaupasta haetaan. Oikein rahat vielä suoraan tilille, jep jep, ilmankos ei työhaluja kellään ole enää ja Kela on maailmankuulu.
Noihin kaikkiin on saanut tukea jo ainakin 80-luvulta lähtien.
Se päätös tulee usein myöhemmin postissa.
Riippuu virkailijasta ja riippuu tuen saajasta.
Minulle soitti virkailija sossusta kun hain apurahaa polkupyörään. Hain 120 euroa ja se sanoi ettei sillä saa kunnon pyörää ja kysyi olenko katsellut pyöriä. Sanoin että uudet maksaa 400-500 euroa ja se sanoi että laittaa 250 euroa tilille ja maksanko itse loput. Juu juu maksan sanoin. Ostin sitten prismasta 279 eurolla miesten jupiter merkkisen retkipyörän
Minulle maksettiin 500€ läppäri että voin maksaa laskut ja hakea töitä.
Työtön mies kirjoitti:
Minulle maksettiin 500€ läppäri että voin maksaa laskut ja hakea töitä.
Jaa minä ostin itsebläppärin ja maksoin ihan rehellisesti pimeesti ansaitulla rahalla ja työllä
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraisille ei ole vara pesulaan. Pesin veljen pyykkejä itsepalvelupesulassa kun häneltä hajosi kone ja samaan aikaan joutui sairaalaan. Pidin kalliina, lisäksi piti ajaa 40 km, sieltä löytyi lähin paikka.
Vierailija kirjoitti:
Huono yritys.
Maksusitoumuksen voi saada, tai kuittia vastaan halvimman mahdollisen, jos on erittäin painava syy. Kuten turvakodista lähdössä eteenpäin ilman omaisuutta ja on pieniä lapsia. Ns. normi työtön saa käskyn pestä käsin, kun aikaakin on.
Nämä ihmiset, jotka väittävät saaneensa useita pesukoneita tai sänkyjä, puhuvat ihan omiaan.
Minä en saanut, vaikka lähdin turvakodista vaippaikäisen lapsen kanssa ilman omaisuutta, koska taloyhtiön toisessa talossa oli pesutupa. Pesutupa oli vasta kävelemään opettelevan lapsen kanssa hankalan matkan päässä ja erittäin kallis, ja nyrkkipyykki/muovihanskat pahensivat atooppisen ihottumani vaikeaksi ja laaja-alaiseksi. En saanut edes sosiaalista luottoa pesukoneen ostamiseen. Olisin mielestäni todella kaivannut apua tuossa kohtaa. Kaikki tuollainen vain vaikeutti elämässäni eteenpäin menoa ja tuli varmasti loppupeleissä yhteiskunnalle kalliimmaksi, kuin se, että olisi tuossa kohtaa vähän autettu.
ja missä kunnossa mahtaa olla? Miten sen tarkistat ja pitäisi jostain kyyti saada ja sekin maksaa ..ei kannata