Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun myrkyllinen työyhteisö ahdistaa ja vie värit koko elämästä

Vierailija
08.08.2023 |

Kärsin myrkyllisestä työyhteisöstä.
Työyhteisössä juoruillaan paljon selän takana, kytätään ja arvostellaan muiden työtä, pidetään mykkäkoulua ja huudetaan työkavereille..
En tiedä enää mitä tehdä. Pelottaa jäädä sairaslomalle, kun sitten on itse juoruilun kohteena.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä. Ja jos uskallat yksin ottaa asian esille, oletkin itse se vaikea henkilö. Luulisi, että aikuiset osaisivat jo käyttäytyä ja keskustella fiksusti työpaikoilla, mutta ikävä kyllä ei. 

Yksin ei kannata välttämättä lähteä asiaa selvittämään. Mutta monia muitakin voi häiritä työpaikan ilmapiiri. Kannattaa jutella niiden ei myrkyllisten ihmisten kanssa, siis jos sellaisia on. Joukossa on aina voimaa. 

Vierailija
22/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämäpä. Ja jos uskallat yksin ottaa asian esille, oletkin itse se vaikea henkilö. Luulisi, että aikuiset osaisivat jo käyttäytyä ja keskustella fiksusti työpaikoilla, mutta ikävä kyllä ei. 

Yksin ei kannata välttämättä lähteä asiaa selvittämään. Mutta monia muitakin voi häiritä työpaikan ilmapiiri. Kannattaa jutella niiden ei myrkyllisten ihmisten kanssa, siis jos sellaisia on. Joukossa on aina voimaa. 

Miksi ei kannata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei kannata?

Saat vain huonon maineen.

Vierailija
24/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitoala?

Käännösala.

Vierailija
25/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitoala?

Käännösala.

Onko EU:n virasto? Kuulostaa pari juttua tutulle?

Vierailija
26/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitoala?

Käännösala.

Onko EU:n virasto? Kuulostaa pari juttua tutulle?

No älä. Noissa on nykyään yleisenä ilmiönä nuorena otetut sairauseläkkeet mt-syistä. (Peruste kiusaaminen/huono ilmapiiri/huono johtaminen). Kalliiksi tulee veronmaksajille.

Vierailija
27/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina matalalla kynnyksellä työterveyspsykologin juttusille, vaikka etänä. Kun samasta työpaikasta tulee tarpeeksi monta työntekijää valittamaan samasta asiasta työterveyspsykologille, työterveyden on lain mukaan laitettava siitä ukaasi menemään työnantajalle. Työnantajalla on taas lailliset velvoitteet tehdä asialle jotain.

T: työsuojelija

Vierailija
28/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nykyisiä työpaikkoja oikein vaivaa, kun vähän jokaisella työpaikalla on huono ilmapiiri. Ovatko kaikki koulukiusaajat päässeet vihdoin töihin? Eikä kukaan uskalla ilmoittaa asiasta eteenpäin, siedetään vain huonoa käytöstä.

Kaikki alat ovat täynnä naisia.

Joo, osaahan naiset juoruta, mutta verrattuna monien miesten juttuihin on se melko kesyä vielä.

Kaikista pahimmat juorukellot ja selkäänpuukottajat, jotka olen oman elämän aikana kohdannut on olleet miehiä!

Totta, Finnairin homostuertit.

IT-alalla miehet kokemukseni mukaan ovat erittäin pahoja juoruilemaan ja puukottamaan selkään.

Vierailija
29/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda työpaikkaa.

Vierailija
30/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina matalalla kynnyksellä työterveyspsykologin juttusille, vaikka etänä. Kun samasta työpaikasta tulee tarpeeksi monta työntekijää valittamaan samasta asiasta työterveyspsykologille, työterveyden on lain mukaan laitettava siitä ukaasi menemään työnantajalle. Työnantajalla on taas lailliset velvoitteet tehdä asialle jotain.

T: työsuojelija

Kyllä työpaikoille on jännästi järjestetty tällaisia, mutta jos koulussa oppilas käyttää henkistä ja/tai fyysistä väkivaltaa toista oppilasta kohtaan päivittäin niin opettajat sanovat, että "onpa ikävää, eihän tuollaista saa tehdä" ja meno jatkuu samana

Vierailija
31/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuskasi. Vuosia sinnittelin työpaikassa, jossa yksi narsisti hoveineen hallitsi.

Oletko lääkäri vai kertoiko ko. henkilö sinulle diagnoosinsa?

Vierailija
32/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, kannattaa lähteä huonosta työpaikasta. Meidän työpaikalla on ollut historiassa niin huono ilmapiiri, että siellä on ollut työterveyshuollon psykologi paikalla selvittämässä asiaa ja opettamassa "työyhteisötaitoja". Oikeesti aikuiset ihmiset.

Helposti jos ottaa tollanen asian esiin, voi saada itse hankalan maineen.

Vierailija
33/51 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä nykyisiä työpaikkoja oikein vaivaa, kun vähän jokaisella työpaikalla on huono ilmapiiri. Ovatko kaikki koulukiusaajat päässeet vihdoin töihin? Eikä kukaan uskalla ilmoittaa asiasta eteenpäin, siedetään vain huonoa käytöstä.

Kaikki alat ovat täynnä naisia.

No enpä tiedä. Kyllä ne miehetkin osaa juoruta ja puhua selän takana. Itselläni oli työpätkä naisvaltaisella alalla, oli mukavin työpaikka, jossa olen ollut.

Vierailija
34/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivoja on ihmiset toisilleen, huoh. Sama koulukiusaus jatkuu työpaikoilla nykyään. Ihmeellisiä kuppikuntia, joissa juorutaan toisista.

Vierailija
35/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saikulle heti!

Siis luuletko sinä että sitä saikkua kirjoitetaan noin vain? Ei työyhteisön paskuus ole mikään peruste sairaslomalle. Miten pihalla sinäkin olet?

Vierailija
36/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kova kilpailu ja yksinkertaisesti vaan todellinen typääntyminen työelämään. Lisäksi ihan vaan ihmisten ilkeys. Ilkeitä ihmisiä on paljon.

Vierailija
37/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää sairaslomalle,! Jos vielä sen jälkeen tunnet itsesi Vahvaksi ÄLÄ tee samanlaista virhettä kun mä ,

Tunnet empatiaaa kaikkia ihmisiä kohtaan ,(;tietysti työssä pitää olla ystävällinen muita kohtaan mutta) PIDÄ pääsi Hae , Heti mielenkiintoista työpaikkaa !

Minä tein semmoisen virheen , !

Että , en Hakenut minua kiinnostavaa työpaikkaa, kun minä

Sitten oon nyt saanut KATUA ,

kun hakenut työpaikkaa Heti kun tunsin vahvaksi;

Minun empatisuutta on käytetty taas Hyväksi!

Joten älä tee samaa virhettä vaan HAE uutta työpaikkaa jos on myrkyllinen työyhteisö,

He vie vaan energiaasi, Voimia Sinulle.

Vierailija
38/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tiedän... 😔 Vuosi sitten aloitin uuden työn innoissani, mutta aika pian minut ns. ammuttiin alas. Ihan järkyttävä työilmapiiri. Kuukauden jälkeen ajattelin, että lähden pois, mutta jäin kuitenkin. Kuvittelin, että kyllä tämä tästä.

Otin työilmapiirin esimiehen kanssa puheeksi, joka vain levitteli käsiään, että hän tietää kyllä. Myöhemmin yksi työkavereista otti minut henkilökohtaisesti hampaisiinsa. Yritin ensin keskustella hänen kanssaan kaksin, sitten otin taas esimieheen yhteyttä. Pidettiin yhdessä keskustelu, joka ei johtanut mihinkään. Halveksuminen ja selän takana touhuilu vain lisääntyi. Keksin kyllä sitten itse keinot selviytyä hänen kanssaan, nuo kun ovat loppuin lopuksi aika yksinkertaisia ihmisiä.

Mutta nyt vihdoinkin olen lähdössä! Kesäloman jälkeen uudet työkuviot odottaa.

Vierailija
39/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Itsellä ei muu auttanut kun odottaa määräaikaisen työsuhteen päättymistä. Sairaslomaa en saanut, koska pomo puhui minusta pahaa, sepitteli juttuja jopa työterveyslääkärille. Tuli sattumoisin selville kun kävin lääkärissä. Täysi psyko tää pomo oli.

Vierailija
40/51 |
09.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin vie värit? Näen usein punaista töissä vatipäisten työkavereiden takia ja toisaalta jos itse kerron, että tuli hommattua vaikka uusi vene tms. niin ne ovat kateudesta vihreitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan