Kuinka kauan eläisit sillä mitä kaapistasi löytyy nyt?
Jos joutuisit lukittautua nyt loppuelämäksesi kotiin ja saisit syödäksesi vain sen mitä kaapeistasi jo löytyy niin kuinka kauan pärjäisit?
Kommentit (322)
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan aamuun asti. Ei nykyhinnoilla vaan pysty ostamaan hirveästi varastoon, vaan on ostettava vähän kerrallaan, vain välttämätön, harkiten ja säästellen. Käytännössä ollaan jo lukittauduttu kotiin.
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä, että kuolisitte jo seuraavana aamuna, vaikka kotona ei olisikaan ruokaa. :D
Kuka tahansa perusterve aikuinen elää heittämällä pari kolme päivää ilman ruokaa ennen kuin seuraamuksiakaan alkaa tulla, kunhan vettä saa.
3 kk saattaisi mennä huolellisesti laskelmoiden. Loppuaikoina olisi pelkkää puuroa ja itsetehtyjä sämpylöitä.
Ehkä 3-4 viikkoa, jos oikein säästelisin niin ehkä pidempäänkin. Tosin ruokavalio olisi kovin yksipuolinen. Asun ulkomailla ja minulla on aina valtava varasto suomalaisia makeisia kaapissa niin niillä eläisin sitten :D
Tarkkaan sanottuna elämäni loppuun saakka.
Ainakin marraskuun loppuun. Ehkä jopa vuoden vaihteeseen. Pakastin on aivan täynnä ja itse asiassa projektina nyt onkin sen tyhjennys. Aamulla just mietin, kun otin linssikeittoa täksi päiväksi, että nyt ei kotiin ostella ns. oikeita ruokatarvikkeita kotiin vaan ainoastaan maitoa (kahviin), vihanneksia ja leipätarvikkeita. Pakastimen sisällöllä vajaa pari kk.
Kuivakaapissa aika paljon linssejä, kikherneitä, puurohiutaleita, jauhoja, jne. joten niitä sitten.
Ja kun aika vähäruokainen olen ja sinkkuna asun, niin riittäisi aika hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korkeintaan aamuun asti. Ei nykyhinnoilla vaan pysty ostamaan hirveästi varastoon, vaan on ostettava vähän kerrallaan, vain välttämätön, harkiten ja säästellen. Käytännössä ollaan jo lukittauduttu kotiin.
Eihän tuossa nyt ole mitään järkeä, että kuolisitte jo seuraavana aamuna, vaikka kotona ei olisikaan ruokaa. :D
Kuka tahansa perusterve aikuinen elää heittämällä pari kolme päivää ilman ruokaa ennen kuin seuraamuksiakaan alkaa tulla, kunhan vettä saa.
Itse olen paastonnut kaksi viikkoa useamman kerran ihan vapaaehtoisesti, eikä mitään ongelmaa. Terve ihminen pystyy kyllä elämään ilman ruokaa viikkoja.
Kauppa on vieressä.
Rotat kyllä nostavat hintoja. Toisaaltä ei tarvitse autoa eikä ole. ub
Riippuu siitä kuinka paljon minulla olisi vararasvaa sillä hetkellä, olettaen että juomavettä olisi saatavilla rajattomasti? Yksi kilo rasvaa vastannee keskimäärin ainakin 4 vuorokauden energiantarvetta.
Noin puolivuotta, ylikin, jos vettä olisi saatavilla. Omenapuut ja marjapensaat takaisivat vitamiinien saannin, pieni perunamaa näyttäisi tuottavan satoa myöskin. Pakastimessa on päiväyslihoja ja makkaroita, kuivakaappi täynnä jauhoja, sokereita, pastaa, muusijauheita, kahvia ja teetä, kuivattuja sieniä, mausteita ja muuta sälää. Pesuaineita suurissa kanistereissa ja täyttöpusseissa. Olen jonkinsortin varautuja. Vesitilanne on vielä ratkaisematta.
2-3 kk. Lapsille ja miehelle olisi pakko syöttää vähän enemmän, itse selviäisin muutamalla 50 g annoksella mitä vaan päivittäin, kun voisin polttaa vararavintoa pois.
Karkkia on ostettu kesäksi ja kaveritarjottavaksi verkkokaupan alennuksista jonkin verrankin, joten siitä valitettavasti tulisi ateriantäydennys joka aterialle.
No otetaan tähän se mitä luonnon mullistuksissa ja muissa on että sähkö olisi poikki pari viikkoa tai kuukauden ja kaupat kiinni pakasteet sulanut hellat ei toimi.No miten tästä jos oletetaan ettei vettä saa ihan heti eikä mitään voi ladata.Kraanavesi voi toimia riippuu onko se kiinni sähköstä.Tästä on hyvä miettiä eteenpäin.( Sodassa ei toimi myöskään mikään).
Me oltiin kerran sotapaikassa eikä olla mitään ukreja niin kaikki kaupat lyö ovet kiinni sillä sekunnilla kun sota alkaa.Et oikeastaan täällä eletään fantasia maailmassa siinä mielessä.Jos sitä vertaa tähän Ukraina juttuun niin vesi ja riisikakkuja sekä säilyke lihaa.Pähkinää.Ja ämpäri pesuvettä varten millä voit peseytyä.Varasukat villapaita.Muutamat pestyt alushousut ja kuivashampoo.Särkylääkkeet.Lumessa voi peseytyä.Melkein maalla pärjää paremmin.
Fantasia maailmassa makkaroita lihoja pakastimessa mutta kun sähköt on poikki mitä sä teet ?
Syöttekö te oikeasti ne pakasteessa sulaneet 3 kk päästä kun sähköt on poikki tai kerrotteko täällä sanoma yhtiölle mitä teillä on tai ei ole.Tyhmyys ainakin on yhteistä.Koiran voi grillata sen tietää vietnamilaiset ja kaneja.Joku voi syödä marsunsa.Arvatkaa varastaako eri maalaiset jo muutenkin ruokia lähiöissä.Kannattaako niille selittää missä sun ruokasi on.
Varmaan muutamia päiviä koska ei ole juurikaan mitään juotavaa, jos hanasta loppuisi vedentulo.
Jos olisi vettä niin kahvilla, kaurapuurolla ja makaronilla ehkä muutamia viikkoja.
Parvekkeella kannabista ja olutta sillä pärjää.
Joo joku Rastilan kebabbi olisi ihmeissään kun sähkö on poikki eikä vettä tule.Voihan ne juomat juoda.
Keskellä pakkasia joku lukio kylmenisi ja ruuat sulaisi jos sähköt poikki.Koittakaa ostaa villasukat ja makuupussi sekä pussi karkkia ja pähkinää.Pari pulloa limsaa.
Kyllä pärjäisin puoli vuotta ja kun taloudessa asuu sekä metsästäjä että metsästyskoira, niin ei huolta huomisesta.