Kuinka kauan eläisit sillä mitä kaapistasi löytyy nyt?
Jos joutuisit lukittautua nyt loppuelämäksesi kotiin ja saisit syödäksesi vain sen mitä kaapeistasi jo löytyy niin kuinka kauan pärjäisit?
Kommentit (322)
Voisin elää vaikka kuinka kauan. Kerran "löysin" jääkaapista Juustoportin kermaviiliä muutaman purkin. Purkit oli päivätty 1v ja 7kk aikaisemmin. (Vähän nolottaa mutta näin anonyymina kestän!) Avasin ekan purkin ja kiitos Juustoportin korkean hygieniatadon oli hienosti säilynyt. Maku oli ehkä aavistuksen kirpeämpi kuin "uutena". Kaikki söin ja ehdotin Juustoportille vuosikertakermaviilin valmistuksen aloittamista. Ei ottanut tulta eikä tuulta.
Puoli vuotta ja ylikin, olettaen että olisi juomakelpoista vettä.
Jos joutuisit lukittautua nyt loppuelämäksesi kotiin ja saisit syödäksesi vain sen mitä kaapeistasi jo löytyy niin kuinka kauan pärjäisit?
Se olisi tosi lyhyt loppuelämä. Ruokaa ja juotavaa on n. 3 vuorokaudeksi. Kuinka kauan sitten kestäisi kuolla nälkään ja janoon niiden jälkeen, niin sen ajan pärjäisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ollenkaan, mutta vaikea uskoa, että kovin monella olisi kotonaan kokonainen huoneellinen tai vastaava tila muonaa lattiasta kattoon kasattuna. Joillakin voi ollakin, en sitä sano.
Ai niin kuin esim. kellari? Tavallisessa rintamamiestalossakin on hurjasti "turhaa" tilaa, jonne varastoida. Jos itse kasvattaa ruokaa, metsästää jne, niin kyllä sitä kerralla säilötään suuria määriä, joka helposti riittää seuraavaan satokauteen tai vähintään talven yli.
Tilaakin voi olla, mutta sanoisin, että erittäin harvalla on ruokaa sellaisia määriä, että se riittäisi vuodeksi, jos mitään uutta ei tulisi lisäksi. Laske huviksesi kalorimäärät. Perheelle vuoden ravinto tarkoittaisi huonekaupalla ruokaa.
Nuo luulot kuulostaa vähän samalta kuin se yksi, joka jankutti, ettei tarvitse kuin 2 litraa vettä vuorokaudessa kaikkeen juomisesta ja ruoanlaitosta vaatteiden pesuun asti. Sopii kokeilla.
Pelkkä vesi on se jutun juuri. Ruokaa joskus.
Ehkä puoli 4-6 kuukautta.
Vuoden, mutta tarkalle menisi ja hyvin pitäisi suunnitella.
Vierailija kirjoitti:
Elääkö anopin ruumiilla kauan?
Sitkeetä saattaapi olla?
Aika pitkään. Meillä on 30 lammasta,kaneja,kanoja ja kalkkunoita.
Niillä on ruokaa puoleks vuodeksi koko jengille. Mut jos osan söis heti ja jämät koirille niin pidempään.
Pelkillä pakasteiden sisällöillä pärjää koirat ja me pari kuukautta.
Kuivakaapeissa on 5kg kikherneitä,10kg riisiä ja 10kg sokeria.
Suolaa, mausteita ja kaikenmoisia soija, chilikastike yms 6 hyllyllistä.
Kahvi loppuis huomenna,se olis suurin ongelma.
Lopuilla pärjäis hyvän aikaa pelkästäänkin. Ehkä sais syödyksi ne hernekeittopurkit mitä ostin 2022
Olen niin läski, että paastoaisin vaikka vuoden omilla varastoillani.
Tarkoittaako tämä nyt sitä "kaapista tulemista"?
Tämä on aika absurdi kysymys, mikä pakko olisi olla lukkojen takanä.
Hädintuskin nytkään alkon kiinniolon ajan joten joudun istuun pilkkuun asti sitä odotellessa et aukee.
-tenu
Elämäni loppuun kaapissa (bi/homo). Edes aikuinen etätytär ei ymmärrä.
Kyllä se näkee ja ymmärtää.
Olen elänyt kaspissa 59 vuotta ja pettänyt kaikkia.
Ruokaa tykkään laittaa. Muita pannaan.
Tosin nykyisin ei seiso kun minuutin.
Jos saan syödä vain sitä mitä kaapeissa nyt on ja juoda puhdasta vesijohtovettä, niin selviän HELPOSTI neljä kuukautta. Minun ei tarvitse tinkiä kaloreiden saannista tai vitamiineista. Minulla on hyvä varasto energiapitoisia ruokia (rasvat, viljatuotteet, sokeri), proteiinipitoisia ruokia (lihasäilykkeet, kalasäilykkeet, proteiinijauheet, maitojauheet) ja lisäravinteita (monivitamiinit, kalsium, rauta, magnesium, jodi).
Jos minut pistettäisiin kotiarestiin nyt, pärjäisin helposti jouluun asti. Paino ehkä putoaisi 10 kg, mutta se ei haittaa. Olen nyt normaalipainon ylärajoilla (BMI 25) joten minulla on varaa "polttaa läskiä energiaksi". Lihaskunnon ylläpitäminen kotiarestissa vaatii töitä (päivittäinen lihaskuntoharjoittelu) mutta sekään ei ole ongelma. Olen entinen SM-tason urheilija.
Se vaan että jos on pakastimia pitää olla varavirtaa.Ne sulaa sähkö katkolla.Talvella ne voi laittaa kylmä laukussa ulos tai kellariin.Useimmat on tottuneet käymään hampurilaisella ulkona.Ettei monella ole mitään.Ehkä sipsi pussi tai karkkia.Ehkä karkki onkin hyvä energian lähde jos pari päivää pitää olla ilman kauppoja.
Suomeksi tuo olisi jos joutuisit lukittautumaan.
Yksin noin puoli vuotta.
Vettä tulee kraanasta. Kaiken a ja åo.
Veteraanipaastoaja (oikeaoppinen).
Pelkällä vedelläkin elää kuukauden ainakin. Tätä faktaa peilaten eläisin 2-4 kk.
62v