Miten saisin tietää miten/ mihin eräs henkilö kuoli
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Minultakin kuoli ystävä hiljattain. En kehdannut omaiselta kysyä mihin kuoli, mutta olen 100% varma, että kuoli koronapiikkeihin. Hän oli hyvin rokotemyönteinen, vaikka yritinkin varoitella niistä myrkkypiikeistä.
Jos luulet tietäväsi tuollaisen asian 100%:n varmuudella, olet todella yksinkertainen ja tietämätön. Koronapiikkeihin on maailmalla kuollut muutama kymmenen ihmistä (sellaisiin rokotteisiin, joita ei Suomessa käytetä) ja samalla piikit ovat pelastaneet miljoonia henkiä ja itse tauti tappanut miljoonia.
Vierailija kirjoitti:
Itse kyselin samaa täällä pari viikkoa sitten ja minut tuomittiin täysin. Ei kuulemma kuulu ulkopuolisille.
Tottakai sinut tuomittiin täysin, etkö tajua, miksi? Mitkään toisten hlökohtaiset asiat eivät kuulu missään tapauksessa ulkopuolisille. Tuollainen järkyttävä uteliaisuus on törkeää ja halveksittavaa, suorastaan kuvottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyselin samaa täällä pari viikkoa sitten ja minut tuomittiin täysin. Ei kuulemma kuulu ulkopuolisille.
Tottakai sinut tuomittiin täysin, etkö tajua, miksi? Mitkään toisten hlökohtaiset asiat eivät kuulu missään tapauksessa ulkopuolisille. Tuollainen järkyttävä uteliaisuus on törkeää ja halveksittavaa, suorastaan kuvottavaa.
Erittäin hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jotenkin outoa. Minusta kuolinsyyn panttaaminen on ihmeellistä. Mun kuolinsyyn sitten ilmoitetaan kaille halukkialle, voi,vaikka fb- muistosivulle laittaa. On kuitenkin ihmiisä joiden kanssa on ollut aiakoinaan tekemisissä paljon ja elämä vaan kulkee eri suuntiin molemmislla, joskus sitten haluaisi otta yhetyttä niin kuuleekin toisen menehtyneen. Kyllä se on vaikea asiaa päästää mielstään/ saada rauhaa, jos vaikka ei olla missään riidosissa laitettu väleja poikki edes.
Miten kuolinsyyn selviäminen auttaa sinua saamaan rauhan?
Tuntuu loogiselta vain silloin, jos epäilee mahdollisesti olevan jollain tapaa osallinen tai suorastaan syyllinen. Muuten pitäisi riittää tieto, että kuoli ~ johonkin~
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jotenkin outoa. Minusta kuolinsyyn panttaaminen on ihmeellistä. Mun kuolinsyyn sitten ilmoitetaan kaille halukkialle, voi,vaikka fb- muistosivulle laittaa. On kuitenkin ihmiisä joiden kanssa on ollut aiakoinaan tekemisissä paljon ja elämä vaan kulkee eri suuntiin molemmislla, joskus sitten haluaisi otta yhetyttä niin kuuleekin toisen menehtyneen. Kyllä se on vaikea asiaa päästää mielstään/ saada rauhaa, jos vaikka ei olla missään riidosissa laitettu väleja poikki edes.
Toivottavasti et tämän asian tiimoilta saa milloinkaan itsellesi mielenrauhaa. Kääntele ja pohdi nyt asiaa oikein hartaasti.
Vierailija kirjoitti:
Ei kuulukaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei voi aiis kertoa että kuoli esim auto-onnettomuudess, syöpään tm YLEISTÄ syytä, ei mitään sairauskertomusta.
Mitä sinä sillä tiedolla tekisit? Saisit jotain sairaita kicksejä?
Vierailija kirjoitti:
Henkilö ei selvästikään ole sulle läheinen, niin miksi sun pitäisi sen kuolinsyy tietää? Oletko vain sairaalloisen utelias?
Tätä en ymmärrä miks on usein niin salassa pidettävää tietoa. Ihmiset kaikki syntyy ja kuolee.
On joitain tapauksia, joissa kuolinsyyn ilmoittaminen voisi olla hyödyllistä. Esimerkiksi jos samalta työpaikalta on useampi työntekijä kuollut ennenaikaisesti johonkin samaan sairauteen (syöpä lähinnä), niin silloin voisi lähteä selvittämään sitä, ovatko he työssään altistuneet jollekin haitalliselle tekijälle, ja mahdollisesti sitten ryhtyä seuraamaan muiden, vielä hengissä olevien työntekijöiden tilaa, ja ehkä jopa saada hoidettua se sairaus/pidettyä kurissa, jolloin elämänlaatu pysyisi hyvänä.
Tai samalta asuinalueelta.
Tällöin kuolinsyyn julkaiseminen mahdollisesti tavoittaisi ne henkilöt, jotka eivät muuten ole tekemisissä ko. yhteisön kanssa enää, mutta toisaalta on mahdotonta tietää parista tapauksesta, että onko jonkun Akkuumulaattori Oy:n vanhojen miesten keuhkosyöpä työperäinen rikkihaposta johtuva vai peräisin tupakanpoltosta. Että mikä laukaisisi sen tarpeen julkaista kuolinsyy?
Vierailija kirjoitti:
Minultakin kuoli ystävä hiljattain. En kehdannut omaiselta kysyä mihin kuoli, mutta olen 100% varma, että kuoli koronapiikkeihin. Hän oli hyvin rokotemyönteinen, vaikka yritinkin varoitella niistä myrkkypiikeistä.
Suksi nyt jo v i t t u u n piikkeinesi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilö ei selvästikään ole sulle läheinen, niin miksi sun pitäisi sen kuolinsyy tietää? Oletko vain sairaalloisen utelias?
Tätä en ymmärrä miks on usein niin salassa pidettävää tietoa. Ihmiset kaikki syntyy ja kuolee.
Olet ilmeisesti tosi typerä, jos et tällaisia asioita ymmärrä. Olet suorastaan naiivin yksinkertainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi aiis kertoa että kuoli esim auto-onnettomuudess, syöpään tm YLEISTÄ syytä, ei mitään sairauskertomusta.
Ihmisen kuolema on normaali asia, kukin tavallaan kuolee. Kumma et pitää kauhistella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisen kuolema on normaali asia, kukin tavallaan kuolee. Kumma et pitää kauhistella.
Kuolema on kyllä normia mutta kuolinsyy ei kuulu ulkopuolisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos luulet tietäväsi tuollaisen asian 100%:n varmuudella, olet todella yksinkertainen ja tietämätön. Koronapiikkeihin on maailmalla kuollut muutama kymmenen ihmistä (sellaisiin rokotteisiin, joita ei Suomessa käytetä) ja samalla piikit ovat pelastaneet miljoonia henkiä ja itse tauti tappanut miljoonia.
Vieläkö näitä hölmöjä ihan oikeasti on olemassa. Vai miljoonia kuoli. Yks urpo sanoi mulle ettei Suomessa ihmisiä kuole koronaan, koska ollaan sivistysvaltio 🤭
Kaikki saisi olla julkista ja helposti nähtävissä. Herrojen pahuus ja vinksahtuneisuus tulisi tunnetuksi, niin salataan, kelmikerholaisia suojellaan ja suhmureita.
Menet sairaalaan duuniin ja katot järjestelmästä. Tosin jälki jää ja käräjille joudut ennemmin tai myöhemmin.
Joo, jos läheinen niin kuolintodistus. Itse sain sellaisen ja puhuin hoitaneen lääkärin kanssa, koska kaikki tapahtui niin yllättäen, etten saanut jättää hyvästejä. Rakas läheinen. Yleensä Ilmoitti aina jos oli sairaalassa ja kävin katsomassa, nyt en sitten ehtinyt. Kuolema on kipeä tilanne läheisille, mutta siitäkin täytyy päästää irti ja ymmärtää, ettei hän kärsi enää.
Jos olisin saanut lukea kuolinsyy- raportin, minulla olisi henkisesti nyt helpompaa ja surua olisi helpompaa käsitellä. Mutta, kun en virallisesti ollut lähiomainen, vaikkakin edesmennyt tällaista aiemmin puhui, että olisin se nimetty lähiomainen. Nyt nämä lähisukulaiset eivät ole esittäneet minkäänlaista kädenojennusta minulle, että voisin lukea raportin. Mutta toki läheisille kavereilleen kyllä jauhavat pienen piiperoisen yksityiskohdankin kuolisyytutkimuksesta, mikä on minusta epäreilua.
No, pitää perseen vaan kestää merivettä ja veetäkö sillä väliä, jos joku juorukylän Alli " tietää" enemmän kuin minä.'
Mutta näin se elämä menee. Ne, ketkä vainajan läheisiä oikeasti vuosikausia olivat, voivat sitten jäädä syrjään kun alkaa vainajan elämän muistelot omasta näkökulmasta.
Puhdas sydän, ja menneet muistot , hyvät ja huonot, kantavat nyt minua elämässä.
Jos asia olisi mennyt toisinpäin, eli minä täältä olisin ekana lähtenyt, niin olisin halunnut että tännejäänyt olisi saanut lukea kuolinsyytutkimuksen. Kyllä läheinen tarvitsee paljon vastauksia vaikkakin tuskin kuolemaa sittenkään kukaan ikinä pystyy täysin käsittämään ja ymmärtämään.
Ei tolla ole sellaista koska demoni.