Miten saisin tietää miten/ mihin eräs henkilö kuoli
Kommentit (61)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyselin samaa täällä pari viikkoa sitten ja minut tuomittiin täysin. Ei kuulemma kuulu ulkopuolisille.
Mitä sinä sillä tiedolla teet? Jos henkilö olisi halunnut olla kanssasi läheinen, hän olisi kyllä ottanut yhteyttä. Minun kuolemastani ei tarvitse myöskään kertoa kenellekään, kaikkein vähiten puolitutuille rääpijöille. Jo sairastamisesta ollaan kiusattu, eikö siinä ole sadistisille demoneille tarpeeksi nautintoa minun osaltani!
No tuossahan tilanteessa nuo kiusaajat ovat edesauttaneet kuolemaa, eli ovat jollakin tapaa murhaajia.
Höpö höpö. Hän on hyvinkin elossa ja kylpee itsesäälissä ja vihassa. Mikäs pahan tappaisi?
Myös meillä kilteillä pojilla olisi ollut tarve tietää se oikea kuolinsyy.
Niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse kyselin samaa täällä pari viikkoa sitten ja minut tuomittiin täysin. Ei kuulemma kuulu ulkopuolisille.
Niin, jotenkin outoa. Minusta kuolinsyyn panttaaminen on ihmeellistä. Mun kuolinsyyn sitten ilmoitetaan kaille halukkialle, voi,vaikka fb- muistosivulle laittaa. On kuitenkin ihmiisä joiden kanssa on ollut aiakoinaan tekemisissä paljon ja elämä vaan kulkee eri suuntiin molemmislla, joskus sitten haluaisi otta yhetyttä niin kuuleekin toisen menehtyneen. Kyllä se on vaikea asiaa päästää mielstään/ saada rauhaa, jos vaikka ei olla missään riidosissa laitettu väleja poikki edes.
Eiköhän se riitä niille muille ihmisille, että kuulevat sinun kuolleen. Turha kai heille on kertoa, että kuolit sydänkohtaukseen / hyppäsit junan alle / rattijuoppo ajoi päällesi suojatiellä / tukehduit herneeseen jne. Mitä hittoa ne kaukaisemmat tutut sillä tiedolla tekee, miten se kuolema tapahtui?
Vierailija kirjoitti:
Kuolleellakin on yksityisyydensuoja. Ei sen terveyteen/kuolemaan liittyvät asiat ulkopuolisille kuulu.
Niin ei pitäisi, mutta totuus on aivan toinen. Asioita tongitaan ja levitellään tahoille joille eivät todellakaan kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun elää sovussa ja rakkaudessa muiden kanssa, niiltä voi ihan kysyäkin kuolinsyytä. Jos eivät kerro, se on heidän asiansa.
Jotkut häpeää sairauksia, koska niiden alkeellinen, taikauskoinen mieli saa ne luulemaan, että sairaudet ovat synnin palkka.
Äitini halusi, että hänen aggressiivinen syöpänsä salataan. En koskaan ymmärtänyt, miksi. Se oli hiton raskasta aikaa meille omaisille. Piti äidin mieliksi valehdella tutuille, että kaikki on ihan hyvin.
Mä oikeasti säälin teitä typeriä uskiksia synnin palkkoinenne. Kyllä on ankea elämä 😟
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kuuluu muillekin jos epäilee että asiaan liittyy rikos.
Epäilyt kannattaa kertoa viranomaisille, jotka päättävät aiheuttavatko epäilyt jatkotoimia.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kuolinsyyt selvitetään viranomaisten toimesta ja mahdollinen rikos tulee ilmi.
Jos kuvittelee murhia kaikkialle, on ehkä hoidon tarpeessa.
Mitä vattua se sulle kuuluu, jos et ole lähiomainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ja kun elää sovussa ja rakkaudessa muiden kanssa, niiltä voi ihan kysyäkin kuolinsyytä. Jos eivät kerro, se on heidän asiansa.
Jotkut häpeää sairauksia, koska niiden alkeellinen, taikauskoinen mieli saa ne luulemaan, että sairaudet ovat synnin palkka.
Äitini halusi, että hänen aggressiivinen syöpänsä salataan. En koskaan ymmärtänyt, miksi. Se oli hiton raskasta aikaa meille omaisille. Piti äidin mieliksi valehdella tutuille, että kaikki on ihan hyvin.
Mä oikeasti säälin teitä typeriä uskiksia synnin palkkoinenne. Kyllä on ankea elämä 😟
Olen ateisti. Kerroin miten JOTKUT ajattelevat. Olen empaattinen ihminen ja osan heidänkin asemaansa samaistua, kuten sinunkin. Sinulla on paha olo, koska olet epävakaa. Voisit hiukan himmailla kiihkoilussasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, jotenkin outoa. Minusta kuolinsyyn panttaaminen on ihmeellistä. Mun kuolinsyyn sitten ilmoitetaan kaille halukkialle, voi,vaikka fb- muistosivulle laittaa. On kuitenkin ihmiisä joiden kanssa on ollut aiakoinaan tekemisissä paljon ja elämä vaan kulkee eri suuntiin molemmislla, joskus sitten haluaisi otta yhetyttä niin kuuleekin toisen menehtyneen. Kyllä se on vaikea asiaa päästää mielstään/ saada rauhaa, jos vaikka ei olla missään riidosissa laitettu väleja poikki edes.
"Kuoli tukehtumalla suolitukokseen"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ateisti. Kerroin miten JOTKUT ajattelevat. Olen empaattinen ihminen ja osan heidänkin asemaansa samaistua, kuten sinunkin. Sinulla on paha olo, koska olet epävakaa. Voisit hiukan himmailla kiihkoilussasi.
Sulla tais unohtua aamulääkkeiden otto?
Sitä ei varmaan kerrota. Tunnen erään ihmisen, joka yritti ottaa yhteyttä tyttärensä isään. Mies ei ollut tunnustanut lasta, isyys ei siis ollut virallista. Vanhemmat olivat kuitenkin yhteydessä toisiinsa. Kun miehestä ei pitkään aikaan kuulunut mitään, tuo nainen soitti muistaakseni maistraattiin ja kysyi ihan suoraan, onko mies mahdollisesti kuollut. Virkailija myönsi asian, vaikka sanoi samalla, että ei saisi tätä tietoa oikeasti antaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten kuolinsyyn selviäminen auttaa sinua saamaan rauhan?
Ehkäpä joskus ymmärrät kun sattuu omalle kohdalle.
Useampi tuttu on kuollut. En ole todellakaan halunnut alkaa utelemaan kuolinsyytä, koska en kuulu lähipiiriin. Muiden elämä jatkuu entiseen malliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuolleellakin on yksityisyydensuoja. Ei sen terveyteen/kuolemaan liittyvät asiat ulkopuolisille kuulu.
Olispa mullakin 😢
Se on täysi-ikäisen ja -valtaisen perusoikeus.
Se on myös alaikäisen ja vajaavaltaisen perusoikeus yhtä lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään "jotenkin outoa" vaan Suomen lain mukaista.
Ruumiinavauksen pöytäkirjassa on ensimmäisellä sivulla iso punainen leima "SALAINEN".
Sen luulisi kertovan tyhmemmällekin, ovatko kuolinsyytiedot julkisia vai eivät. Yhdelle lähiomaiselle tämä tieto kerrotaan, ja pöytäkirjan saatteessa pyydetään tätä lähiomaista välittämään tieto muille lähiomaisille harkintansa mukaisesti. Ei muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisitko samaa mieltä jos tietäisit kuolevasi esimerkiksi aivosyfilikseen?
Kyllä kaiken saa selville, jos vain tietää muutaman juoruilevan ihmisen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi riittää tieto, että on kuollut. Muu tieto on sulle tarpeetonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sinä sillä tiedolla teet? Jos henkilö olisi halunnut olla kanssasi läheinen, hän olisi kyllä ottanut yhteyttä. Minun kuolemastani ei tarvitse myöskään kertoa kenellekään, kaikkein vähiten puolitutuille rääpijöille. Jo sairastamisesta ollaan kiusattu, eikö siinä ole sadistisille demoneille tarpeeksi nautintoa minun osaltani!
No tuossahan tilanteessa nuo kiusaajat ovat edesauttaneet kuolemaa, eli ovat jollakin tapaa murhaajia.
Höpö höpö. Hän on hyvinkin elossa ja kylpee itsesäälissä ja vihassa. Mikäs pahan tappaisi?
Mistä sinä kenenkään elossaoloista tiedät? Painaako omatunto?