Naisena ihmettelen, miksi kalastus ja kalakuvat on niin valtava turn off?
Tämä aina mainitaan siellä kärkipäässä, kun kerrotaan turn offeja miehessä, kauheaa jos on kuva miehestä kalastamassa, tai kalan kanssa! Miksi?
Itsekin olen kaupungissa elävä nainen, joka ei kalasta, mutta jos mies harrastaisi kalastusta, en keksi siitä mitään negatiivista. Ehkä syy on, koska olen itsekin joskus kokeillut kalastamista ja käynyt vaeltamassa?
Keksin niin paljon pahempiakin turn offeja kuin joku kalakuva, esim pettäminen, maksullisten harrastaminen, peliongelma, alkoholiongelma jne. Mutta aina takerrutaan siihen kalastamiseen ja kalakuviin.
Ehkä sitä pitäisi vaan itse alkaa poimia näistä parhaat päältä? Automaattisen hylkäyksen sijaan laitella näille miehelle viestejä, että hieno kala ja missäs on noin hyvät kalavedet ja hienot maisemat?
Kommentit (443)
Kyllä mulle kelpaisi kalastava mies oikein mainiosti! Kunhan ei tarvi perata sitä kalaa, mutta jos saan maistaa :D
Vierailija kirjoitti:
Näin kasvissyöjänä en halua nähdä kuvia kuolleista eläimistä.
No tämä on ihan validi pointti. Mutta eettisemmin se miehen kalastama kala on todennäköisesti kalastettu kuin moni muu.
Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.
En nyt ihan ymmärrä aloitustasi. Sinähän et aidosti kysy asiasta, vaan alat tyrkyttää omaa näkemystäsi. Et siis ole kiinnostunut kenenkään mielipiteestä vaan haluat vain muiden omaksuvan sinun näkemyksesi.
Haiskahtaa niin vahvasti miesselittämiseltä, että tuskin olet nainen.
Kalakuvat eivät haittaa, minusta se kertoo, että henkilö viihtyy ulkona ja se on plussaa.
Kala on kiva eläin, kun se saa olla vedessä vapaana. Mutta kalastus turhaan on kuin eläinrääkkäystä, syökö kalastaja sen. Kala on ylös otettuna haiseva, limainen käsiteltävä käsin ja osa puhuu -koko ajan- kalastuksesta. Pahimmassa tapauksessa viehe jää kiinni jonkun ihoon, ellei mies ole huitomatta vavan kanssa. Nainen haluaa nähdä aaltoja, kastautua vedessä ja olla eteerinen.
Vierailija kirjoitti:
Olen kalastava nainen, mutta olen ottanut selvää mikä niissä on ongelmana. Ongelma on siinä, että ne kuvat on tarkoitettu muille miehille ei naisille. Mies ei siis kykene ottamaan huomioon naista vaan deitti-ilmoitus on suunnattu oikeasti miesten katsottavaksi jotta voivat arvioida toisiaan. Näin tämä on selitetty. Naiset haluaa nähdä muunlaisia kuvia, sellaisia jotka on otettu naisen hurmaamis tarkoituksessa.
Tämähän se ongelma on. Naisia pidetään yhteiskunnassa niin merkityksettöminä, että mies puhuu toisille miehille silloinkin kun pitäisi puhua naisille. Kaikki paidattomat salikuvat ja hassunhauskat kaljabilekuvat on valittu siksi että mies tykkäsi niistä.
Vastaavasti naiset on niin opetettu miellyttämään miehiä, että nainen tekee helposti miehille mieleisen profiilin.
Oma mies on innokas kalastaja. Kalastus vie aikaa ja varsinkin lasten ollessa pieniä vtutti, kun mies oli sulan veden aikaan kaiken vapaa-ajan järvellä tai viikkojen ajan pohjoisessa. Mies innostui kalastuksesta kun odotin meidän nuorempaa lasta. Monta kertaa teki mieli ottaa ja muuttaa pois miehen kalareissun aikana, niin mies olisi saanut palata tyhjään kotiin.
Vierailija kirjoitti:
En oikein usko että tietoisesti olisi suunnattu toisille miehille. Mutta ihmiset helposti ajattelee, että ihmiset ovat suunnilleen samanlaisia kuin itse on, joten jos omassa kaveriporukassa isot kalanvonkaleet on hieno juttu, ajattelee mies että naistenkin mielestä on. Vaikka se on vain pieni osa naisia, jotka sellaista arvostaa. Joskus menneinä aikoina, kun ruoka piti hankkia luonnosta, varmaan olikin kovaa valuuttaa mies, jolla oli näyttää että saalista saa, koska se suoraan tarkoitti parempaa eloonjäämismahdollisuutta jälkeläisille, mutta ei toki enää nykyään.
Itselleni kyllä kalastuskuvat ei ole turn off, vaan päinvastoin kertovat erä- ja retkeilyhenkisestä miehestä, joka on minulle hyvä juttu koska itsekin tykkään sellaisesta.
Kalastus, tuo köyhän miehen metsästys.
Pasi, edelleenkään kukaan ei usko sinua naiseksi.
Vierailija kirjoitti:
No mutta, kuinka rehellistä se sitten on? Jos kalastus kumminkin on iso osa miehen elämää ja käy kalareissuissa useamman kerran vuodessa? Eikö se olisi hyvä ilmaista ihan alusta asti.
Vierailija kirjoitti:
Kala on kiva eläin, kun se saa olla vedessä vapaana. Mutta kalastus turhaan on kuin eläinrääkkäystä, syökö kalastaja sen. Kala on ylös otettuna haiseva, limainen käsiteltävä käsin ja osa puhuu -koko ajan- kalastuksesta. Pahimmassa tapauksessa viehe jää kiinni jonkun ihoon, ellei mies ole huitomatta vavan kanssa. Nainen haluaa nähdä aaltoja, kastautua vedessä ja olla eteerinen.
Aika erikoisia kaloja teillä päin kun kalastuksesta puhuvat. Ja vielä koko ajan.
Monet naiset haluavat luonnossa liikkuvaa miestä mutta siellä ei saa kalastaa eikä metsästää. Mitä siellä saa tehdä? Poimia kukkia ja ottaa selfietä? Ei kiinnosta.
Riippuu vähän kalastuksesta. Jos kalastaa sen verran mitä itse syö ja oikeasti syö saaliinsa, niin minusta se on varsin jees. Kala on kuitenkin luonnonvarojen näkökulmasta parasta lihaa, koska kala kasvaa ihan olemattomalla energialla. Jos taas kyse on hupikalastuksesta, jonka jälkeen kalat päästetään takaisin (vahingoittuneina), niin se olisi vähän turn off.
Itse olen kesäkauden ja pitkälle syksyyn melko omavarainen kasvisten suhteen kasvimaani ansiosta, joten minulle kyllä kelpaisi se, että ruokapöytään tulisi miehen kalastama kala ja minun kasvattamat kasvikset. :)
Ai naisena ihmettelet. Mä taas en naisena ihmettele yhtään. Mua ei kiinnosta eläinten tappaminen harrastuksena tai työnä. En syö niitä. Kala on eläin, sillä on älyä ja kavereita.
Kalastus ja metsästys ovat yksinkertaisten ihmisten harrastuksia. Siitäkin huolimatta että tähän vastaa tuplatohtori joka on intohimoinen kalamies.
Vierailija kirjoitti:
Me ihmiset ollaan syöty ihan kaikkea elävää miljoonien vuosien ajan. Ellemme olisi laskeutuneet puusta ja alkaneet metsästämään eläimiä, niin hyppisit edelleen puussa, etkä tajuaisi mistään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tämä se voi olla. Naisena kuvan funktio jää epäselväksi. Toisaalta, jos kalakuva on se missä mies on luontevasti onnellisimman näköinen, niin.... Ei mua pahasti haittaa kalakuvat.