Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia tykkäämään sienistä?

Vierailija
07.08.2023 |

Esim kanttarellit kermakastikkeessa ei vaan uppoa, vaikka sitä ylistetään joka paikassa "tästä varmana tykkäät"

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Vierailija
2/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syömällä sieniä. Maistamalla erilaisia sieniä (ei myrkyllisiä) ja kokeilemalla erilaisia sieniruokia. Kaikki sienet eivät ole samanmakuisia ja koostumuksessakin on eroja. Sanotaan että ruokaa pitää maistaa vähintään 8 kertaa että siitä oppii pitämään sen verran että sen saa alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kirjoitetaan kantarellit, urpo.

Vierailija
4/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki tykkää kaikesta. Sienten suutuntuma on joillekin ihmisille ylivoimainen.

Vierailija
5/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanttarelli, jee.

Vierailija
6/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä mitenkään. Toisilla on trehaloosi, joten eivät syö sieniä lainkaan, paitsi jos joku syöttää niitä salaa "heh-heh etpä huomannut, että söit sieniä" ennenkuin sitten myöhemmin päivästä, kun vatsa ilmoittaa siitä.

Vierailija
7/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä opettelekaan. Säästyy meille sieniä arvostaville enemmän herkkua 😛

Vierailija
8/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole kastikeihminen. Paista sienet kuiviksi ja heitä leivän päälle, nam!

Vierailija
9/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee naudanlihapata ja lisää sinne pieniä ruskeita tai valkoisia herkkusieniä ja kun ne siellä muhivat ja imevät itseensä kaiken sen herkullisen liemen niin voisi kyllä maistua?

paista herkkusieniä kuumalla pannulla öljyssä lisää mustapippuria ja ruskista, kun ruskeita niin lisää vielä valkosipulia hienoksi silputtuna voisi ehkä maistua?

leikkaa herkkusienia hyvin ohuiksi viipaleiksi ja marinoi niitä yön yli basillika pestossa, oliivi öljyssä, valkosipulissa, mustassapippurissa. sitruuna mehussa.

Voisi ehkä maistua?

Vierailija
10/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

P. cubensis on hyvä laji aloittaa, jos haluaa oppia pitämään sienistä.

Vierailija
11/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkusienet ovat sienistä tylsimpiä!

Kehnäsienet ovat oma suosikkini. Keltahaperot herkullisia myös.

Vierailija
12/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole koskaan tykännyt sienistä ja välttelin niitä. Sitten ilmeni, että vastastani puuttuu jokin entsyymi eikä vatsani pysty käsittrlemääm sieniä. Joku tuossa aiemmin mainitsikin kyseisen tilan nimen. Tulen tosi kipeäksi ihan pelkistä purkkiherkkusienistä.

Olen ihan varma, että tämä "en tykkää" oli kehon tapa kertoa, että nämä eivät sovi.

Vierailija
13/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alota "helpoista" sienistä kuten herkkusieni, portobello ja suppilovahvero.

Vierailija
14/14 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä edes opettele, olet todennäköisesti allerginen sienissä olevalle sokerille.

Minua yritettiin lapsena opettaa sientensyöjäksi, ei onnistunut, oksensin samantien (ja sitten piti syödä sitä oksennusta, mutta se onkin eri juttu). Myöhemmin olen kokenut monta erilaista "etpä huomannut, siellä on sieniä seassa" -farssia, jotka ovat päätyneet siihen, että kivan illanvieton sijaan olen viettänyt aikaani oksentamalla vessassa. Sama muuten silloinkin, kun ei ole kerrottu sienistä, vaan vasta sanoessani voivani erittäin huonosti huomauttaa joku, että et kai ole allerginen sienille.

Joten unohda sienet, se reaktio kun pahenee kerta kerralta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme