Miksi kerrostalossa porataan AINA
Meillä on 60-luvun taloyhtiö ja kämpät liikkuvat hitaasti, eli ei pitäisi olla paljon muuttoliikettä. Silti on joka ikinen päivä joku asukas, joka poraa seinään jotakin. Häiritsee etätyötä ja viikonloppuisin mielenterveyttä. Meilläkin taitaa olla vain 60 kämppää. Eli jokainen poraa 6 päivää vuodessa???
Ja ei, en ole käynyt kyttäämässä, kuka milloinkin poraa. Ehkä on siis vain muutama himoporaaja. Mutta luulisi, että useammassa vuodessa olisi jo "projekti" valmis!
Onko muilla samanlaista?
Kommentit (34)
Meillä se oli neljännen kerroksen asukas, joka remontoi asuntoon vuoden (!) ajan joka jumalan päivä. Aina noin 2h iltapäivällä/illalla.
Hänestä tehtiin useita valituksia monien naapurien toimesta, mutta ei estänyt loputonta poraamista.
Ei enää, kun jatkuvaa pienremppaa tehneet naapurit joutuivat myymään asuntonsa pois.
Taloyhtiön saunaremppa kyllä kuului aika kauan.
Onko varmasti joku poraaja (betonitalossa siitä ei voi erehtyä, kun joku poraa iskuporakoneella betoniseinää) vai käyttääkö joku päivittäin jotain tehoblenderiä, mikä pitää myöskin kamalaa ääntä ja kuuluu varmasti naapuriin?
On toki. Uudehkoissakin porataan esim. kesälomalla, kun haluaisi nukkua pari tuntia pidempään niin eikö joku aloita yhdeksältä koko päivän kestävän porauksen.
Olen miettinyt, että onko niillä jotain levyjä, joihin huvikseen poraa kuvioita. Taulut tuskin vaativat jatkuvaa poraamista. Tuo ääni, kun alkaa pänniä, ei sitä pääse pakoon kuin ulos. Kuuluu partsillekin. Sille herkistyy.
Pitäiskö isännöitsijälle tai hall.puh.joht. sanoa siitä? Ei ole normaaleja elämisen ääniä jatkuva poraaminen.
Eipä ole koskaan tuommonen asia vaivannut.
Tätä ihmettelen itsekin. Olen nimennyt yhden naapurin maanantaiperjantaiporaajaksi, koska hän poraa joka maanantai ja perjantai alkuiltapäivästä tunnin-pari. Tätä on jatkunut jo ainakin vuoden.
Siellä se nytkin poraa.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää, kun jatkuvaa pienremppaa tehneet naapurit joutuivat myymään asuntonsa pois.
Taloyhtiön saunaremppa kyllä kuului aika kauan.
Onko varmasti joku poraaja (betonitalossa siitä ei voi erehtyä, kun joku poraa iskuporakoneella betoniseinää) vai käyttääkö joku päivittäin jotain tehoblenderiä, mikä pitää myöskin kamalaa ääntä ja kuuluu varmasti naapuriin?
Blenderissä on aivan eri ääni ja kestää vain hetken. Paitsi meillä uusi vuokralaispariskunta ilmeisesti lisää ääntä tuottaakseen laittoi sinne jääkuutioita ja blendas kymmenenkin minuuttia aloittaen aamukuudelta.
Onneksi parimetrinen naapuri kävi sanomassa ja se loppui kokonaan. Kesti muuten häneltä kauan saada nuoripari uskomaan. Rappu vaan kaikui, kun siellä huudettiin ja naapuri huusi takaisin. Aloin ottamaan jo kellosta aikaa ja puolitoista tuntia kesti luupäiden uskoa.
Sillä on astetta jykevämpi vibraattori ;)
Ehkä jollain on kotonaan joku verstas, jossa rakentaa parausta vaativia huonekaluja?
Muuten on vaikea ymmärtää kuinka samoista huoneistoista kuluu porausta vuodesta toiseen. Luulisi seinien olevan jo ihan emmentalia.
Olen joskus katsellut ilmoitustauluja kyllä, että onko siellä poraamisen selittäviä lappuja. Meinaan meillä ei saisi ilman ilmoituslappua porata. Yksi lappu on tainnut olla. Siinäkin kerrottiin 2 kk kestävästä rempasta, joka kesti sitten 4 kk...
Hankala valittaa, kun meidän hallitus ainakin vaatii sen, että valituksen aiheesta on tarkat tiedot ja päivämäärät. Pitäisi siis kytätä ja kuunnella ovien läpi, mistä ääni kuuluu.
Ei kaikki varmaan seinää poraa, mutta vaikea sanoa, mitä poraavat. On kyllä mielenkiintoista ajatella, että joku harrastuksen ja viihteen vuoksi porailisi tuntikausia reikiä, kun eikö pinta-ala asunnossa loppuisi jo. Ellei sitten tosiaan osta joitakin puulevyjä ja niitä siellä porailee.
ap
Ettei olisi joku käsityöläinen. Porailee reikiä hartsi/fimomassa/vanerikoruihinsa.
Entä jos olisi vaikka käsityöläinen? Ei kai kerrostalossa voi pitää pajaa? Kai joku lakipykälä kieltää sen?
6 vuotta poraamista ainakin sunnuntaisin, yleensä muinakin päivinä. Kaupungin vuokra-asunto, joten en usko kuuden vuoden remonttiin.
Joku harrastus sitten vissiin. Mitä lie patoutumia.
Vierailija kirjoitti:
Käy tutkimassa mistä ääni kuuluu ja tutustu naapureihisi niin selviää kuka siellä porailee.
mitä minä sillä tiedolla teen?
Vierailija kirjoitti:
Entä jos olisi vaikka käsityöläinen? Ei kai kerrostalossa voi pitää pajaa? Kai joku lakipykälä kieltää sen?
Minulla on ongelmana se, eten tiedä tarkasti mistä asunnosta jatkuva poraaminen kuuluu. 8 kerrosta, jokaisessa kerroksessa 5 asuntoa. Jostain viidennestä tai kuudennesta se ääni (ehkä) kuuluu.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy tutkimassa mistä ääni kuuluu ja tutustu naapureihisi niin selviää kuka siellä porailee.
mitä minä sillä tiedolla teen?
Kyttääminen on kivaa. Ihan kokopäiväharrastus
Jos se onkin blenderi?
Mulla on blenderi joka pitää tosi kovaa ääntä ja naapuri valitti siitä kerran että miksi poraan jatkuvasti. Hänen asuntoonsa kuulosti poralta se blenredin ääni.
Olen nyt päätellyt, että viimeisin poraaja on yksi tietty naapuri. Ei tuntikausia putkeen poraa, vaan muutaman minuutin välein aina minuutin kerrallaan. Tuo on niin raivostuttavaa, kun just kun luulee, että nyt se lopetti, se aloittaa taas. 3-5 tuntia joka ilta samaa rumbaa. Eipä viitti telkkaria katsella, kun menee hermot kun yrittää keskittyä ja se kone laulaa. Tämä tapaus on ollut vauhdissa jo kolmisen viikkoa.
ap