Voiko ihminen olla introvertti, jos hän kaipaa kaverin seuraa joka päivä?
Kommentit (30)
Voi. Kyse on siitä, antaako kaverin / muiden ihmisten tapaaminen itselle energiaa vai kuluttaa sitä. Moni introvertti on ihan sosiaalinen ja kaipaa muita ihmisiä, mutta tarvitsee vastapainoksi yksinoloa.
Vierailija kirjoitti:
Voi. Kyse on siitä, antaako kaverin / muiden ihmisten tapaaminen itselle energiaa vai kuluttaa sitä. Moni introvertti on ihan sosiaalinen ja kaipaa muita ihmisiä, mutta tarvitsee vastapainoksi yksinoloa.
Eikö introvertti ole juuri sellainen, että tiheä tapaaminen VIE energiaa?
Kukaan ei ole täydellisesti introvertti tai ekstrovertti, vaan aina jotain siltä väliltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos saa samalle päivälle aikaa yksinään, niin ei. Introverttiydessäkin on eri tasoja.
Voi hyvinkin. Itsekin kaipaan päivittäin juttuseuraa, mutta liika hölötys rasittaa ja kiristää. Haluan saada vaikuttaa itse siihen, kauanko seurustelu kulloinkin kestää. Koko päivä muiden seurassa on liikaa, mutta liikaa on sekin, että olisi koko päivän puhumatta kenenkään kanssa.
Tiedän tapauksen, joka väittää olevansa introvertti. Hän kuitenkin kaipaa seuraa joka päivä. Tykkää viestitellä paljon ja haluaisi nähdä ilman "aikarajoja".
Mä oon aika täydellisen introvertti enkä jaksaisi tavata ihmisiä joka päivä. Ainut poikkeus on oma puoliso kenen kanssa asunkin.
Todennäköisesti olet ambivertti, eli jotain ääripäiden väliltä, niin kuin suurin osa muistakin.
Vierailija kirjoitti:
Tiedän tapauksen, joka väittää olevansa introvertti. Hän kuitenkin kaipaa seuraa joka päivä. Tykkää viestitellä paljon ja haluaisi nähdä ilman "aikarajoja".
Jatkan: hänestä on jopa "vaikea" päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos saa samalle päivälle aikaa yksinään, niin ei. Introverttiydessäkin on eri tasoja.
Ja tämän kirjoitti siis ihminen, jonka tytär on introvertti joukkueurheilija, joka on usein tullut valituksi joukkueessaan kapteeniksikin. Eli kaipaa kyllä muiden ihmisten seuraa, mutta vastapainoksi viettää sitten aikaa yksinään. Jos ei muuten, niin lähtee vaikka kävelylle yksin.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei ole täydellisesti introvertti tai ekstrovertti, vaan aina jotain siltä väliltä.
Ja samalla kaikki ihmiset on joko introja tai extroja.
Mistä päättelet, että joku kaipaa. Voin antaa vihjeenä, että esim. tänne kirjoittelu ei tarkoita, että kaipaisi, vaikka sellaisiakin on saanut lukea täältä. Huvittavinta on jonkun määritteleminen yksinäiseksi joka kaipaa ystäviä, ilman, että on edes kysynyt henkilöltä ikinä mitään.
Tai, tuohan on yksi yleinen dissauksen muoto. Muka ovelampi sellainen. Ei käydä suoraan haukkumaan tai paheksumaan, koska se olisi liian ilmeistä ja siihen ei lähtisi ihmiset niin mukaan.
Mutta kun valehdellaan muka auttamisen ja myötätunto momenttia mukaan, niin johan ihmiset on mukana. Joskus jopa niin, että aiheutetaan ensin ne ikävät asiat ihmisen elämässä jopa sabotoiden ja sitten käydään auttamaan niihin, kun ollaan niin "hyviä" ihmisiä.
Mikäs sen dissaavampaa, kun tuoda ihmisen ongelmat tai muita henkilökohtaisia asioita julkisiksi, ilman hänen suostumusta, jopa täysin vääristellen ja valehdella ja tomppeleista osa mukana hys hys hyvällä tarkoituksella vaan.
Osa niin tyhmiä, että uskovat tuohon. Osa tietää kyllä hyvin mitä ovat tekemässä ja millä motiivilla.
Introverttiys on vähän kuin kuume, se on oire jostain. Monella taustalla masennusta.
Haluan auttaa vaan kirjoitti:
Mistä päättelet, että joku kaipaa. Voin antaa vihjeenä, että esim. tänne kirjoittelu ei tarkoita, että kaipaisi, vaikka sellaisiakin on saanut lukea täältä. Huvittavinta on jonkun määritteleminen yksinäiseksi joka kaipaa ystäviä, ilman, että on edes kysynyt henkilöltä ikinä mitään.
Tai, tuohan on yksi yleinen dissauksen muoto. Muka ovelampi sellainen. Ei käydä suoraan haukkumaan tai paheksumaan, koska se olisi liian ilmeistä ja siihen ei lähtisi ihmiset niin mukaan.
Mutta kun valehdellaan muka auttamisen ja myötätunto momenttia mukaan, niin johan ihmiset on mukana. Joskus jopa niin, että aiheutetaan ensin ne ikävät asiat ihmisen elämässä jopa sabotoiden ja sitten käydään auttamaan niihin, kun ollaan niin "hyviä" ihmisiä.
Mikäs sen dissaavampaa, kun tuoda ihmisen ongelmat tai muita henkilökohtaisia asioita julkisiksi, ilman hänen suostumusta, jopa täysin vääristellen ja valehdella ja tomppeleista osa mukana hys hys hyvällä tarkoituksella vaan.
Osa niin tyhmiä, että uskovat tuohon. Osa tietää kyllä hyvin mitä ovat tekemässä ja millä motiivilla.
Ai mistä päätellä, että joku kaipaa seuraa? No siitä, että joku tyrkyttää itseään seuraksi koko ajan.
Ehkä voi silti olla lievästi introvertti. Itse olen erittäin introvertti, lähes erakko. Parhaita ystäviänikin tapaan hyvin harvoin, en edes joka vuosi. Ainoastaan puolisoni seuraa kestän päivästä toiseen ja hän on samanlainen kuin minä eli osaamme antaa toisillemme tilaa ja rauhaa. Kaikki introvertit samoin kuin kaikki ekstrovertitkään eivät ole toistensa kopioita tässäkään suhteessa.
Vierailija kirjoitti:
Introverttiys on vähän kuin kuume, se on oire jostain. Monella taustalla masennusta.
Ei ole. Ihmiset ovat erilaisia, myös tässä asiassa kuten kaikessa muussakin. Siinä ei ole mitään yllättävää. Yllättävää sen sijaan on, kuinka vaikeaa joidenkin on ymmärtää, että kaikki eivät ole samanlaisia kuin he itse.
Kyllä. Olen introvertti ja parasta ystävääni haluaisin tavata joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Olen introvertti ja parasta ystävääni haluaisin tavata joka päivä.
Haluaisit? Mutta "paras ystäväsi" ei halua? Osaatko myös jättää toisen rauhaan?
Voi