Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomiseksi luvattu 30 astetta lämpöä

Vierailija
06.08.2023 |

Hellevihaajat ja te ihmiset ketkä aiotte istua kotona vauviksella taas koko päivän, vinkkinä että sulkekaa jo verhot, on viileämpää asunnossa ei tarvitse valittaa.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis ihan helvetin siistiä, jos huomenna näkis auringon taivaalla, kun ilmeisesti tässä kesä on menossa?

Ainakin Jyväskylässä paistaa kaunis ilta-aurinko nytkin.

Vierailija
42/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis ihan helvetin siistiä, jos huomenna näkis auringon taivaalla, kun ilmeisesti tässä kesä on menossa?

Mä näen tälläkin hetkellä. On tosin jo laskemaan päin, mutta näkyy silti. OIkein ihanasti paistaa tänne minun olohuoneeseeni :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ouluun luvattu +32 tiistaina =D Elokuusta tullu iha outo tän ilmastonmuutoksen takia. Ihmiset ois ollu iha ihmeissään jos tämmösiä elokuita ois ollu 20 vuotta sitte. Viime kesän superkuuma elokuu toistuu.. Eipä näytä kylmältä senkää jälkeiset ennusteet. Hellerajan ympärillä melkee kokoajan 10 päivän ennusteet aknaki tällä hetkellä

Yksi päivä hellettä ei vielä suprkuumaa tee :D Sori siitä. 

Vierailija
44/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lumikolat esiin, jos tuleee 30 cm rakeita kuten Saksassa.

Vierailija
45/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen luvatttin ja tämän hetken ennuste näyttää parhaimmillaan 26 astetta. Huomisaamuna onkin ennuste varmaan muuttunut 23 asteeseen parhaimmillaan ja todellisuudessa 20 astetta sekä vesikuuroja. Ukkosmyrskykään ei toteudu minkä piti tuhota puoli valtakuntaa. 

Vierailija
46/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulet pois sieltä kellarista niin näet kyllä auringon. 

Vierailija
47/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvi laittaa tikkua ristiin ku kesä sulattaa. Tarvi ku kattoa vierestä ja kiskoa kaljaa =D

Vierailija
48/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeahan nuo on lupailleet. Eilenkin piti olla sateeton aurinkoinen päivä, mutta silti vaan puolet päivästä satoi kaatamalla. Uskon tuon +30 vasta kun omin silmin näen. 

Kyllä näet.

Suomessa on nyt vkon alussa hellettä monilla paikkakunnilla.

Ja sadetta ei voi tarkalleen ennustaa koskaan.

Isossa kaupungissa voi toisella puolen olla rankkasade kuuro, mutta toisella puolen kaupunkia, ei sada tippaakaan.

Sadetta ja sen ennustettahan, voi katella sääkartoista, että mihin aikaan se on kohdilla, eri paikoissa. Siellä näkyy pilvien liikkeet.

Sieltä ainakin itse kattelen sateen, kun olen pyöräilemään, juoksemaan, tai täältä lähiöstä keskustaan, bussilla.

Itse katson säätilan katsomalla ikkunasta ulos. En tarvitse siihen mitään sääkarttoja. Omat silmät riittävät. 

Juu, mutta eivät kaikki voi elää hetkessä.

Esimerkiksi kun on lähdössä kesäteatteriin, ja ne esityksethän on aina ulkona, on hyvä katsoa sääkartasta pilvianimaatio, mihin aikaan on ennustettu, sateen sattuvan juuri omalle seudulle.

Ja myös se on kuva tietää, onko,tulossa pieni sadekuuro, tihkusade vaiko kovaa sadetta.

Ja mitä sinä sinällä animaatiotiedolla teet? Jätätkö menemättä teatteriin, jos se animaatio näyttää, että  voi tulla sadetta?

Itse omisan sateenvarjon ja sadetakin, joten en siihenkään tarvitse puhelinsovelluksia tai sääkarttoja, jos teatteriin menen. 

Olen eri, mutta kannatko sinä sateenvarjoa ja sadetakkia aina mukanasi?

Minä ainakin otan sontsan mukaan vain jos on ennustetu sadetta tai jos ulkona näyttää siltä, että sade voisi olla tulossa.

Vierailija
49/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ouluun luvattu +32 tiistaina =D Elokuusta tullu iha outo tän ilmastonmuutoksen takia. Ihmiset ois ollu iha ihmeissään jos tämmösiä elokuita ois ollu 20 vuotta sitte. Viime kesän superkuuma elokuu toistuu.. Eipä näytä kylmältä senkää jälkeiset ennusteet. Hellerajan ympärillä melkee kokoajan 10 päivän ennusteet aknaki tällä hetkellä

Sä tunnet kovin huonomuistisia ihmisiä. Itse muistan hyvinkin kun menin reilu 20 vuotta sitten lukioon ja oli kesäistä säätä melkein lokakuulle saakka. Sen sijaan viime vuonna tähän aikaan ei ollut kuin hädin tuskin 20. Ei ollenkaan kuumaa. 

Vierailija
50/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeahan nuo on lupailleet. Eilenkin piti olla sateeton aurinkoinen päivä, mutta silti vaan puolet päivästä satoi kaatamalla. Uskon tuon +30 vasta kun omin silmin näen. 

Kyllä näet.

Suomessa on nyt vkon alussa hellettä monilla paikkakunnilla.

Ja sadetta ei voi tarkalleen ennustaa koskaan.

Isossa kaupungissa voi toisella puolen olla rankkasade kuuro, mutta toisella puolen kaupunkia, ei sada tippaakaan.

Sadetta ja sen ennustettahan, voi katella sääkartoista, että mihin aikaan se on kohdilla, eri paikoissa. Siellä näkyy pilvien liikkeet.

Sieltä ainakin itse kattelen sateen, kun olen pyöräilemään, juoksemaan, tai täältä lähiöstä keskustaan, bussilla.

Itse katson säätilan katsomalla ikkunasta ulos. En tarvitse siihen mitään sääkarttoja. Omat silmät riittävät. 

Juu, mutta eivät kaikki voi elää hetkessä.

Esimerkiksi kun on lähdössä kesäteatteriin, ja ne esityksethän on aina ulkona, on hyvä katsoa sääkartasta pilvianimaatio, mihin aikaan on ennustettu, sateen sattuvan juuri omalle seudulle.

Ja myös se on kuva tietää, onko,tulossa pieni sadekuuro, tihkusade vaiko kovaa sadetta.

Ja mitä sinä sinällä animaatiotiedolla teet? Jätätkö menemättä teatteriin, jos se animaatio näyttää, että  voi tulla sadetta?

Itse omisan sateenvarjon ja sadetakin, joten en siihenkään tarvitse puhelinsovelluksia tai sääkarttoja, jos teatteriin menen. 

Olen eri, mutta kannatko sinä sateenvarjoa ja sadetakkia aina mukanasi?

Minä ainakin otan sontsan mukaan vain jos on ennustetu sadetta tai jos ulkona näyttää siltä, että sade voisi olla tulossa.

Miksi ei kantaisi? Asumme Suomessa ja täällä on hyvin tyypillistä, että kesälläkin sataa vettä. Paljon todennäköisempää kuin se, ettei sada.

t. eri

Vierailija
51/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lomalla, kotona ilpi päällä ennestään lähes koko ajan, tuohon kotiterassille asettaudun kirjan/lehtien ja kylmän juotavan+jäätelön ja marjojen kanssa.

Illalla vois lämmittää saunan, ja viilennellä ilpin alla😁.

Vierailija
52/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä tunnet kovin huonomuistisia ihmisiä. Itse muistan hyvinkin kun menin reilu 20 vuotta sitten lukioon ja oli kesäistä säätä melkein lokakuulle saakka. Sen sijaan viime vuonna tähän aikaan ei ollut kuin hädin tuskin 20. Ei ollenkaan kuumaa. 

En tiiä mistäpäin Suomea kirjottelet mutta ainaki oulussa oli melkei 30 vielä 28.8 viime vuonna. Vasta syyskuusda alko viiletä alle 20 asteen

Vierailija
53/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elokuu 2022 keskilämpötiloja:

Jomala 18,3

Vantaa 18,7

Helsinki 19,3

Jyväskylä 16,8

Kuusamo 14,7

Enontekiö 11,3

Kylläpä onkin ollut superkuumaa :D:D::D:D

Vierailija
54/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä mistäpäin Suomea kirjottelet mutta ainaki oulussa oli melkei 30 vielä 28.8 viime vuonna. Vasta syyskuusda alko viiletä alle 20 asteen

Nyt on 6.8. ei 28.8. Ja ainakin nettitietojen mukaan Oulussa oli viime vuonna elokuussa keskilämpötila reilusti alle 20. Se, jos yhtenä päivänä on hellettä, ei  tarkoita, että koko kuukausi on superkuumaa.

t .eri

Vierailija
55/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jomala 18,3

Vantaa 18,7

Helsinki 19,3

Jyväskylä 16,8

Kuusamo 14,7

Enontekiö 11,3

Siis ne on keskilämpötiloja. +20 keskilämpötila esim toteutuu jos päivällä on +30 ja yöllä 10.. Sillon keskilämpötila on 20 ;)

Vierailija
56/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jomala 18,3

Vantaa 18,7

Helsinki 19,3

Jyväskylä 16,8

Kuusamo 14,7

Enontekiö 11,3

Siis ne on keskilämpötiloja. +20 keskilämpötila esim toteutuu jos päivällä on +30 ja yöllä 10.. Sillon keskilämpötila on 20 ;)

Osaan kyllä lukea. Ja toisin kuin sinä, ymmärrän, että keskilämpötila nimenomaan todistaa sen, että ei ole ollut superkuumaa. Jos olisi superkuumaa, olisi keskilämpötila reilusti yli 20, koska yölläkään ei mentäisi sen alle. Eikä keskilämpötila jää 14 asteeseen, jos joka päivä tai edes joka toinen päivä on +30. Eli sinulla nyt vain pätkii muisti ja mieleesi on jäänty ne muutama hassu hellepäivä ja olet unohtanut ne viileämmät päivät. 

Vierailija
57/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jomala 18,3

Vantaa 18,7

Helsinki 19,3

Jyväskylä 16,8

Kuusamo 14,7

Enontekiö 11,3

Osaan kyllä lukea. Ja toisin kuin sinä, ymmärrän, että keskilämpötila nimenomaan todistaa sen, että ei ole ollut superkuumaa. Jos olisi superkuumaa, olisi keskilämpötila reilusti yli 20, koska yölläkään ei mentäisi sen alle. Eikä keskilämpötila jää 14 asteeseen, jos joka päivä tai edes joka toinen päivä on +30. Eli sinulla nyt vain pätkii muisti ja mieleesi on jäänty ne muutama hassu hellepäivä ja olet unohtanut ne viileämmät päivät. 

Hgin keskimääräinen lämpötila elokuussa on 15,5, joten olihan tuo normaalia lämpimämpi.

Vierailija
58/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi hyötyy ilmastonmuutoksesta. Kesäki pidentyny parilla viikkoa sekä alusta ja lopusta🤩

Vierailija
59/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jomala 18,3

Vantaa 18,7

Helsinki 19,3

Jyväskylä 16,8

Kuusamo 14,7

Enontekiö 11,3

Mutta vain 1/31. Jos muut päivät on kylmiä ei kuukauden keskilämpötila ole lähellekään 20🤣

Vitsi mitä itkua yhdestä lämpimästä päivästä. Täällä etelässä ollaan nautittu 4 vkoa 29-35 asteen ihanista lämmöistä (juuri nyt 27) ja onneksi vielä viikko jäljellä!!! Kamalaa palata Suomeen