Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomiseksi luvattu 30 astetta lämpöä

Vierailija
06.08.2023 |

Hellevihaajat ja te ihmiset ketkä aiotte istua kotona vauviksella taas koko päivän, vinkkinä että sulkekaa jo verhot, on viileämpää asunnossa ei tarvitse valittaa.

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeahan nuo on lupailleet. Eilenkin piti olla sateeton aurinkoinen päivä, mutta silti vaan puolet päivästä satoi kaatamalla. Uskon tuon +30 vasta kun omin silmin näen. 

Kyllä näet.

Suomessa on nyt vkon alussa hellettä monilla paikkakunnilla.

Ja sadetta ei voi tarkalleen ennustaa koskaan.

Isossa kaupungissa voi toisella puolen olla rankkasade kuuro, mutta toisella puolen kaupunkia, ei sada tippaakaan.

Sadetta ja sen ennustettahan, voi katella sääkartoista, että mihin aikaan se on kohdilla, eri paikoissa. Siellä näkyy pilvien liikkeet.

Sieltä ainakin itse kattelen sateen, kun olen pyöräilemään, juoksemaan, tai täältä lähiöstä keskustaan, bussilla.

Vierailija
22/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomiseksi luvattiin myös infernaalista supermyrskyä.

Ei. Vaan tiistaiksi.

Ennuste muuttui.

Eikun se peruttiin jo. Ei tule mitään myrskyä. 

No hyvä, oikein hyvä. Mutta ukkosia kyllä, noiden hellepäivien jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkeahan nuo on lupailleet. Eilenkin piti olla sateeton aurinkoinen päivä, mutta silti vaan puolet päivästä satoi kaatamalla. Uskon tuon +30 vasta kun omin silmin näen. 

Kyllä näet.

Isossa kaupungissa voi toisella puolen olla rankkasade kuuro, mutta toisella puolen kaupunkia, ei sada tippaakaan.

Sadetta ja sen ennustettahan, voi katella sääkartoista, että mihin aikaan se on kohdilla, eri paikoissa. Siellä näkyy pilvien liikkeet.

Sieltä ainakin itse kattelen sateen, kun olen pyöräilemään, juoksemaan, tai täältä lähiöstä keskustaan, bussilla.

No sitä sinä et voi tietää, mitä kukakin huomenna näkee. Kun et tiedä edes sitä, näemmekö me huomista ollenkaan. Ennuste on eri asia kuin todellisuus. 

Vierailija
24/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenna +30, meillä matonpesupäivä.

Vierailija
25/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei. Vaan tiistaiksi.

Ennuste muuttui.

Eikun se peruttiin jo. Ei tule mitään myrskyä. 

No hyvä, oikein hyvä. Mutta ukkosia kyllä, noiden hellepäivien jälkeen.

Nekin perutaan ihan kohta.

Vierailija
26/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näet.

Itse katson säätilan katsomalla ikkunasta ulos. En tarvitse siihen mitään sääkarttoja. Omat silmät riittävät. 

Vierailija
27/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmuuden vuoksi lupasivat kaikenlaista säätä, menee ainakin jokin oikein....ehkä.

Vierailija
28/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, jos myrsky on peruttu Helsingistä ja Etele-Suomesta, niin heidän mielestään se n peruttu koko maasta.

Meteorologi kylläkin toteaa, että Itä-Suomessa voi olla ukkosmyrsky.

Vierailija
29/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näet.

Itse katson säätilan katsomalla ikkunasta ulos. En tarvitse siihen mitään sääkarttoja. Omat silmät riittävät. 

Juu, mutta eivät kaikki voi elää hetkessä.

Esimerkiksi kun on lähdössä kesäteatteriin, ja ne esityksethän on aina ulkona, on hyvä katsoa sääkartasta pilvianimaatio, mihin aikaan on ennustettu, sateen sattuvan juuri omalle seudulle.

Ja myös se on kuva tietää, onko,tulossa pieni sadekuuro, tihkusade vaiko kovaa sadetta.

Vierailija
30/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myrsky tulee vasta sen helteen jälkeen, jos on tullakseen. Epäilen, että jo monta päivää hehkutettu myrsky on jotain tihkusadetta.

Myrsky on jo peruttu. Näin uutisoi iltasanomat aamupäivällä. 

SMHI varnar för kraftig åska och skyfall ikväll

Svenska Dagbladet

Meni Ruotsiin.

Vierailija
31/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä näet.

Juu, mutta eivät kaikki voi elää hetkessä.

Esimerkiksi kun on lähdössä kesäteatteriin, ja ne esityksethän on aina ulkona, on hyvä katsoa sääkartasta pilvianimaatio, mihin aikaan on ennustettu, sateen sattuvan juuri omalle seudulle.

Ja myös se on kuva tietää, onko,tulossa pieni sadekuuro, tihkusade vaiko kovaa sadetta.

Ja mitä sinä sinällä animaatiotiedolla teet? Jätätkö menemättä teatteriin, jos se animaatio näyttää, että  voi tulla sadetta?

Itse omisan sateenvarjon ja sadetakin, joten en siihenkään tarvitse puhelinsovelluksia tai sääkarttoja, jos teatteriin menen. 

Vierailija
32/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä kaikille paikkakunnille ole luvattu.

Luvattu ei ole yhtään mitään yhtään minnekään. Ennustus on ennustus ja luonto antaa loppuviimeksi mitä antaa. Lehtien otsikkotyyli ampuu yli meteorologien selityksistä. Kukaan heistä ei ole luvannut.

Vierailija
33/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, jos myrsky on peruttu Helsingistä ja Etele-Suomesta, niin heidän mielestään se n peruttu koko maasta.

Meteorogien jutut ehtii muuttua vielä moneen kertaan ennen kuin myrky ehkä saattaa tulla :D

Vierailija
34/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perutaan kyllä vielä Itä-Suomestakin. Toi "voi olla" on jo peruuttelua varmasta.

Vierailija
35/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eipä sitä kaikille paikkakunnille ole luvattu.

Luvattu ei ole yhtään mitään yhtään minnekään. Ennustus on ennustus ja luonto antaa loppuviimeksi mitä antaa. Lehtien otsikkotyyli ampuu yli meteorologien selityksistä. Kukaan heistä ei ole luvannut.

"Luvattu on paljon. Rikottu enemmän...."

Vierailija
36/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja palsta tulkinta on että Itä-suomeen luvattiin...

Vierailija
37/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja palsta tulkinta on että Itä-suomeen luvattiin...

Jos Pekka Pouta sanoo, että myrsky tulee niin ihan varmana se tulee. Nih!

Vierailija
38/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hans on jo matkalla Ruotsiin.

Ovädret Hans på väg in – räddningstjänsten kallar in mer personal

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3EgoA0/extrema-regnmangder-vantas-…

Vierailija
39/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olis ihan helvetin siistiä, jos huomenna näkis auringon taivaalla, kun ilmeisesti tässä kesä on menossa?

Vierailija
40/59 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ouluun luvattu +32 tiistaina =D Elokuusta tullu iha outo tän ilmastonmuutoksen takia. Ihmiset ois ollu iha ihmeissään jos tämmösiä elokuita ois ollu 20 vuotta sitte. Viime kesän superkuuma elokuu toistuu.. Eipä näytä kylmältä senkää jälkeiset ennusteet. Hellerajan ympärillä melkee kokoajan 10 päivän ennusteet aknaki tällä hetkellä