Lukiosta saa oppimateriaalin ilmaiseksi vain sähköisenä. Mitä kirjoja suosittelisit ostamaan ihan omalla rahalla?
Mielestäni esim. kielten kirjat olis hyvä ostaa sit itse fyysisinä, niin voi tehdä niihin omia merkintöjä ja alleviivauksia sun muuta.
Ja onhan se todistettukin, että kielet jää paremmin päähän, kun kirjoittaa ihan kynälläkin uusia sanoja ja lauseita, eikä pelkästään koneella.
Siis meinaan, että ostais ihan vastaavat fyysiset kopiot niistä sähköisistä versioista.
Tuleeko mieleen, mitä muita kirjoja voisi itse ostaa oppimisen tueksi?
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Siis onko totta, että saavat vain sähköisinä? Eihän sillä tavalla opi mitään!
On totta.
Kaiken aineiston saa lukiosta ilmaiseksi vain sähköisenä.
Lukiosta ei saa ensimmäistäkään fyysistä kirjaa käyttöönsä.
Jos haluat fyysisiä kirjoja, ne pitää ostaa itse netistä tai jostain kivijalkaliikkeestä.
Voiko MAOLista käyttää 80-luvun lopun painosta, onko tullut paljon uutta? Siis toki läksyjä tehdessä voi käyttää mitä vaan, mutta koulussa?
Samaa kirjaprobleemaa pähkäillään täälläkin... Ainakin ne ostetaan jotka kirjoitetaan.
Kyllä vähän säälitti kun teki ekoja läksyjään... 10 minuutin hommaan meni tunti kun kaavaeditori oli ihan uusi asia, digikirjat oli uusi asia ja opet käytti sekaisin eri sovelluksia tehtävienantoon. Tottahan näihin tulee ajan kanssa rutiiniakin.
Munkin lapsi oli ihan pihalla näiden sähköisten tehtävien kanssa.
Kaikki ihan vierasta. Pähkäili koneellansa pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lukiosta mutta suurimmaksi osaksi oppimateriaali on sähköistä. Ne ovat edullisempia ja niiden jakaminen on helpompaa kuin kirjojen tilaaminen lukioihin. Eikä niistä jää roskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu lukiosta mutta suurimmaksi osaksi oppimateriaali on sähköistä. Ne ovat edullisempia ja niiden jakaminen on helpompaa kuin kirjojen tilaaminen lukioihin. Eikä niistä jää roskaakaan.
Helsingissä oppimateriaalin saa ainoastaan sähköisenä. Mitään ei saa fyysisenä.
Me hommataan kaikki matikan, kemian, fysiikan ja kielten kirjat fyysisenä.
Nyt jo meni ekaan jaksoon 200 euroa rahaa fyysisiin kirjoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulisi olevan rasittavaa silmille, kun kaikki pitää opiskella ja lukea näytöltä, eikä voi omin käsin tehdä merkintöjä yms.
Mihin unohtui ruutuajan rajoitus?
Öö, käyttääkö monikin työssään paperia nykyään? Itse olen ihan tavallisessa työssä ja tuijotan tietokoneen ruutua työpäiväni. En edes muista, milloin olisin käsitellyt mitään paperista, printterikin pölyttyy nurkassa.
Kyllä mä silloin tällöin otan ihan tulosteen, jos pitää selata edestakaisin jotain selostusta. Ja rakennuspiirustuksia lukiessa paperi on aika hyvä, siinä on niin helppo "zoomata".
Jotain matematiikkaongelmia hahmottelen paremmin kynällä ja paperilla, vaikka kaavan sitten exceliin syöttäisikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nyt ymmärrän miksi nuoret on niin uunoja!
Lukio käydään ilman kirjoja. Voi lapsiparkoja.Mä olin tästä tosi yllättynyt kun kuulin.
Tiedetään, miten ihminen oppii.
Parhaiten muistiin jää asiat, kun opettaja kertoo ne SUULLISESTI ja oppilaat kuuntelevat. Sitten kun kirjoittaa itse ihan fyysisellä kynällä, asiat jäävät ihan eri tavalla muistiin, kuin koneella näpytellen yksittäisiä kirjaimia.
Itse lukiessa, osa tekstistä saattaa mennä sivu suun, jos ajatukset harhautuvat ollenkaan. Saatikka, jos pitää ensin opiskella näytöltä 7 h koulussa ja sitten pitää istua tietokoneella koko loppupäivä kotona, lukien kaikki reaalit sun muut koneelta. Tehdä kielten tehtävät koneella, näpyttää yksitellen koneelle kaikki.
Mitään ei lukiossa tehdä siis kynällä ja paperilla. Siis tehtäviä. Kaikki on koneella.
En voi käsittää, miten tuossa voi oppia mitään.
Sinä olet auditiivinen oppija, läheskään kaikki muut eivät ole sellaisia. Minä taas opin parhaiten lukemalla/katsomalla, minulta menee puhe usein ohi korvien, jos ajatus vähänkään harhailee tai keskityn johonkin muuhun. Muitakin oppimistapoja on kuin nämä kaksi.
Älä osta painettua kirjaa. Säästä luontoa. Paperi tulee puusta, joita on hakattava painatusta varten. Ole ympäristöystävällinen, ja suosi sähköistä kirjaa. Luonto kiittää sinua.
Olen opiskellut korkeakoulututkinnon kirjoittamalla luentomuistiinpanot ja kaiken muunkin sähköisesti. Mitä jäi oppimatta? Pitäisikö gradukin kirjoittaa lyijykynällä paperille, että oppii jotain?