Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muumi mukien kysyntä romahtannut..

Vierailija
06.08.2023 |

Vielä viime vuonna kaikki meni kun vein kirpparille.. nyt ei mene vaikka on vähän harvinaisempia ja hintoja laskettu.

Kommentit (77)

Vierailija
41/77 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä enää Thaimaassa valmistetakaan?

Vierailija
42/77 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö niitä enää Thaimaassa valmistetakaan?

Thaimaassa edelleen juu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei mene kirppareilla enää kaupaksi samalla tavalla kuin vuosi sitten. Johtuu varmaan korkojen noususta ja ruuan hinnan ym noususta. Turhasta nipistettään. Toisaalta ehkä käytetyt vaatteet menevät kaupaksi paremmin?

Itse ostan torista muumimukeja käyttöön kunhan vaan on hyvään hintaan eli 10-15e tarrallisesta. Kaupassa nuo maksaa noin 20e jo, toki alehinnat erikseen. Niitä erikoismukeja en keräile. Kivoja ovat mutta liian kalliita minulle...

Vierailija
44/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus luin, että naisten "osakesalkku" sisältää muumimukeja, kun miehillä on sijoitettu oikeisiin osakkeisiin.

Taitaa olla peää, monet tuntemani naiset ovat hulluna haalineet noita mukeja. Olisi ollut ehkä fiksumpaa säästää vaikka rahastoihin.

Harvalla niihin on oikeasti käytetty paljon rahaa. Niitä on vaan ostettu silloin aikanaan enimmäkseen normaalihinnalla.

Vierailija
45/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta meni maku näihin erikoismukeihin, joita tuuttaavat koko ajan ilmoille. Ja sellaisen voi ostaa heiltä ryöstöhinnalla, jos heittää kolmoisvoltin taaksepäin kerien ja tulee alas suorin jaloin. Muuten turha kuvitellakaan.

Vierailija
46/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus luin, että naisten "osakesalkku" sisältää muumimukeja, kun miehillä on sijoitettu oikeisiin osakkeisiin.

Taitaa olla peää, monet tuntemani naiset ovat hulluna haalineet noita mukeja. Olisi ollut ehkä fiksumpaa säästää vaikka rahastoihin.

Harvalla niihin on oikeasti käytetty paljon rahaa. Niitä on vaan ostettu silloin aikanaan enimmäkseen normaalihinnalla.

Niinpä. Olen ostanut 90% mukeistani kaupan alennuksista 10e/kpl. Niitä näkyy vieläkin välillä. Saanko jälleenmyymällä 20e vai 10e se on ihan sama, koska ostin itselleni käyttöön. Nämä trokaritkin ovat varmasti jo myyneet suurimman osan mukeistaan ja tehneet hyvän tilin ja joskus muutama vuosi sitten se oli ihan tuottoisaa toimintaa.

Toki osakkeiden ostaminen on järkevämpää jos siis sijoituksena miettii. Mutta itse juon mieluummin mukista kuin kämmenkupista että on ne mukitkin hyödyllisiä.

Vierailija
47/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla jo kaapit täynnä muumimukeja..

Ainakaan minulle ei ole yhtään muumimukia, kun olen jo lapseton aikuinen. 

Vierailija
48/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi myin mukit kolmisen vuotta sitten. Ihan turhaa roinaa.

Kuten kaikki keräilyn kohteet. Jotkut tykkää keräillä asioita, toiset ei. Joskus keräilijän kiinnostuksen kohteet vaihtuu ja entisestä keräiltävästä asiasta tulee eroonpäästävää roinaa.

Vierailija
49/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuten kaikki keräilyn kohteet. Jotkut tykkää keräillä asioita, toiset ei. Joskus keräilijän kiinnostuksen kohteet vaihtuu ja entisestä keräiltävästä asiasta tulee eroonpäästävää roinaa.

Jep, ja keräilyastioilla on se hyvä puoli, että niitä voi edelleen käyttää astioina, vaikka keräilyarvo katoisikin. :D

Vierailija
50/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi-design on muisto vaan kun Taikissa:kin taitaa suurin osa opiskelijoista olla muualta tulleita.

Vierailija
51/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi myin mukini japanilaiselle keräilijälle vuosia sitten. Silloin sai mukista kuin mukista monta sataa euroa 😀

Vierailija
52/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistusmäärät suhteessa hintaan on ihan pielessä, tämä sukupolvi ei saa edes omia pois

Vierailija
53/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin keräilyn kun meni tuotanto ulkomaille. Joku 15-20kpl on ja ovat käytössä.

Vierailija
54/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina tulee uusia keräilijöitä. Myyn omani pois sitten, kun tarviin rahaa. Niitä on n 200 kpl

200 rahaa? Olet varmaan maailman rikkain ihminen?

Vierailija
55/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän joka haluat myydä, niin esim. kun googlaa hakusanoilla "muumimukit ostetaan", löytyy muutama ostoliike.

Vierailija
56/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ihmetellyt mitä järkeä on keräillä jotain Muumisarjaa, barbeja, legoja tai mitä lie.

Raha, siksi kun tykkää tai ne on kivoja?

Mulla on vain käyttöesineitä, laadukkaita ja osa hintaviakin, osa harvinaisuuksia mutta siitä huolimatta kaikki on käytössä.

Vierailija
57/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikilla jo kaapit täynnä muumimukeja..

Mulla on onneksi vain 4, enkä enempää halua enkä tarvitse. Nuo kaikki ovat jonkun muun minulle ostamia.

Vierailija
58/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muumimukit on valtavan kestäviä, ne eivät mene rikki edes vahingossa. Monella suomalaisella on näitä mukeja kaapit pullollaan, joten kaappitilaa ei ole uusille mukeille.

Vierailija
59/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep, ja keräilyastioilla on se hyvä puoli, että niitä voi edelleen käyttää astioina, vaikka keräilyarvo katoisikin. :D

Niitä halpoja kyllä mutta ei huvita juoda kahvia satasen mukista.

Pitää olla tarra jäljellä ja käyttämätön.

Rillimuki mun suosikki.

Vierailija
60/77 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ihmetellyt mitä järkeä on keräillä jotain Muumisarjaa, barbeja, legoja tai mitä lie.

Raha, siksi kun tykkää tai ne on kivoja?

Mulla on vain käyttöesineitä, laadukkaita ja osa hintaviakin, osa harvinaisuuksia mutta siitä huolimatta kaikki on käytössä.

keräily on kivaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme