Minkä ikäisenä aloit juoda kahvia ja annat lastesi aloittaa
Kommentit (51)
Noin 5-vuotiaana. Mummolassa kaikki joivat kahvia 3-4 kertaa päivässä ja halusin tuntea itseni osaksi porukkaa...
Mitkä lapset?
11 vuotiaana. Omia lapsia ei ole.
Olin 25-vuotias, työpaikalla opin. Välillä join enemmänkin, mutta nykyään juon yleensä vain aamuisin yhden mukillisen (n. 2 kuppia) maidolla. Tosi erityinen tilaisuus pitää olla, jotta joisin iltapäivällä kahvia.
Kukaan lapsistani ei juo kahvia, saavat aloittaa jos haluavat, ovat jo 26-30-vuotiaita.
Parivuotiaana mummun kupista maistoin, parikymppisenä koitin opetella, en oppinut. Nyt viisikymppinenä en edelleenkään juo kahvia. Tee maistuu paremmin.
Lapsi alkoi juomaan yläluokilla, kun kotiluokan perällä oli kahvinkeitin ja kerääntyivät sinne jollain välitunnilla porukalla kahville.
Vierailija kirjoitti:
5 v. Ja äitini aloitti kahvin juottamisen minun lapsilleni 5 v. Tosin kupissa oli suurin osa maitoa.
Kumpikin poika on nyt aikuinen ja juovat kahvia hyvin, hyvin harvoin.
Kylläpäs äitisi on nuori kun viisivuotiaana pystyy jo lapsenlapsiaan juottaa....
Mikseivät lapset saisi juoda sitä jos maistuu? Yleensä ei maistu.
Vierailija kirjoitti:
Noin 5-vuotiaana. Mummolassa kaikki joivat kahvia 3-4 kertaa päivässä ja halusin tuntea itseni osaksi porukkaa...
Mitkä lapset?
Sama mulla. Pappa keitti aina kunnon pannukahvit. Mulla on se vanha kahvipannu vielä tallessa. Joku päivä ostan pannukahvia ja keitän vielä.
M-58
Kuka pakottaa juomaan kumpaakaan? Itse osaan kieltäytyä kummastakin, eikä ole kukaan inttänyt vastaan yhtenäkään vuosikymmenenä tai edes paheksinut saati sitten väkisin juottanut.