Miten meinaatte mennä töihin kun myrsky tulee?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mut mitä jos tornaado vie mennessään työmatkalla? Kuka vastaa?
Työmatkat ovat työnantajan vastuulla.
Tästä mä oon käynyt keskustelua töissä.Mutta kodin ja työpaikan välisistä matkoista vastaat itse.
Työmatkalla jos tapahtuu jotain, niin se on silloin aina työtapaturma, paitsi jos meet työmatkalla poikkeamaan kaupassa, niin silloin se katkeaa siihen kaupan pihaan
Mä avaan sateenvarjon ja google mapsin sille sateevarjolle, ja lentelen kuin Maija Poppanen 😊
Julkisilla ... ei ole oikein muuta vaihtoehtoa
Nappaan keittiöstä teetä ja leipiä ja siirryn tähän työhuoneeseeni kuten muinakin päivinä.
Kauhea pettymys, kun ennennäkemätön maailman hirvein myrsky jääkin pelkäksi lätyksi. Ai niin se tulppa estää
Kiipeän korkeajännitetolppaan ja odotan, että noutaja tulee hakemaan ja vie töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä mä oon käynyt keskustelua töissä.Mutta kodin ja työpaikan välisistä matkoista vastaat itse.
Työmatkalla jos tapahtuu jotain, niin se on silloin aina työtapaturma, paitsi jos meet työmatkalla poikkeamaan kaupassa, niin silloin se katkeaa siihen kaupan pihaan
Tuo on totta, tai tarkalleen ottaen se on työmatkatapaturma.
Itse joudut kuitenkin järjestämään kulkusi tuöpaikalle ja maksamaan sen. Siinä mielessä vastuu on sinulla. Vain tapaturman sattuessa saat hoitoa työnantajan piikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Asunnon ja työpaikan välisellä matkalla sattuneet tapaturmat korvataan työtapaturmana, jos tapaturma sattuu matkaan liittyvässä tavanomaisessa toiminnassa ja matka on tavanomainen työssäkäynnistä johtuva matka.
Matkaan kuuluu myös vähäinen poikkeaminen matkareitiltä lasten päivähoidon, ruokakaupassa käynnin tai muun niihin rinnastettavan syyn vuoksi. Poikkeaman aikaisessa toiminnassa sattuneita tapaturmia ei korvata, esimerkiksi päiväkodissa tai kaupassa sisällä sattunutta tapaturmaa. "
En mene.
En voi myöskään tehdä etätöitä, koska olen ottanut töpselit pois seinästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa!
Aikaisintaan huomenillalla jotain tulee jos ollenkaan. Tää seutu ei pääosin oo myrskyjä nähny tahi murinaa kummempaa ukkosta. Risti seinään jos tulee oikea myräkkä. Töihin menisin jollen olisi lomalla
Meillä laitettiin koko firrma kiinni kun metereologi peloitteli, jos ei myrskyä tule niin haemme heiltä korvausta menetetyistä tuloista.
Vierailija kirjoitti:
Flyttar mig till arbetsrummet och startar datorn. Det är ingen idé i att ta sig till kontoret en sådan dag.
Tomaatteja voi varmaan poimia kasvihuoneista
Vierailija kirjoitti:
Vastaamo. Eiku sehän kaatui. No sitten ei vastaa kukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pidä paikkaansa!
Niin, riippuu mitä vastuulla tarkoitetaan. Matkojen järjestämisestä ja niiden kuluista vastaat itse. Hyvin harvoja poikkeuksia lähinnä yötyössä on.
Jos sinulle sattuu työmatkalla tapaturma, sen hoito on järjestetty työnantajan maksaman tapaturmavakuutuksen kautta, mikäli toimit työnantajan ja vakuutusyhtiön ohjeen mukaisesti. Se ei kuitenkaan siirrä vastuuta matkasta työnantajalle.
Joo, mä jouduin kanssa käymään työnantajan kanssa aika tiukan keskustelun ku ajoin matkalla töihin kolarin ja se urpo luuli, että ei ole siitä vastuussa. Ajoin ylinopeutta ja olin vielä vähän kännissä edellisen illan jäljiltä, joten katsotaan mitä on työnantaja mieltä siitä että saattaapi joutua hyvässä lykyssä istumaankin hetkeksi mun puolesta kun sattui työmatkalla.