Työtön koetko olleesi kesälomalla?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole vaimon kanssa koskaan kaivanneet töitä, olemme aina olleet työttömiä. Viihdymme mökkeillen, matkaillen suomessa ja ulkomailla lomaillen. Harrastukset myös vievät paljon aikaamme.
Hyvin teillä näyttää rahaa piisaavan työttöminä.
Miljonäärikin voi olla työtön. Eihän tuossa väitetty että ne reissut ja muut maksetaan sillä muutaman satasen tukilappusilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Emme ole vaimon kanssa koskaan kaivanneet töitä, olemme aina olleet työttömiä. Viihdymme mökkeillen, matkaillen suomessa ja ulkomailla lomaillen. Harrastukset myös vievät paljon aikaamme.
Olemme kummatkin perineet rahamme, tilan ja mökit. Raha ei ole ikinä ollut meille ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut koko elämäni työtön. Viimeiset kesälomat, jotka olen viettänyt ovat kouluajalta. Onhan se mukava, kun on kesä, mutta en minä esimerkiksi kehtaa tuolla juosta päivisin ympäri kaupunkia kesäisin. En koe, että minulla olisi siihen oikeutta. Ja olisihan se noloakin, kun ei minulla ole siihen mitään selitystä.
Tämän takia kesät eivät ole lapsuuden jälkeen oikein tuntuneet mitenkään erikoiselta. Ne vain ovat ja menevät. Normaalia arkea, on vain hieman valoisampaa. En rentoudu, en pidä hauskaa eikä mieli lepää.
Näin se helposti menee. Miten myös me saatais mielelle tarvittava lepo?
Ironista kyllä työttömän mieli ainakin omalla kohdallani lepää aina, kun saan tehdä jotain ja tuntea olevani hyödyllinen. Auttaa kavereita, sukulaisia, opiskella tai olla edes muutaman päivän töissä. Se poistaa häpeän, itseinhon ja voin tuntea olevani osa yhteiskuntaa - normaali ihminen. Loma ei tähän auta, koska työttömälle on vain elämä, joka vaikka onkin vapaata, ei ole lomaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitäs lomaa työttömällä muka on? Ai että voisi yhtäkkiä olla miettimättä työnhakua ja ottaa vaan rennosti? Mitähän Kelan virkailijat siihen sanois? Varmaan laittas karenssia tulemaan
Minä en ole koskaan hakenut töitä. Virkailijat eivät ole siihen sanoneet mitään.
Vierailija kirjoitti:
Työkokeilussa ollut viimeiset 6kk. Työt jatkuu seur. 10kk.
Missä olet työkokeilussa?
Tavallaan, olen reppureissaamassa neljättä kuukautta. Pidemmät siirtymät junalla ja bussilla tuntuvat työltä, mutta kohteeseen päästessä mieli vaihtuu lomafiilikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Minunkin pitäisi mennä jonnekin työkokeiluun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miljonäärikin voi olla työtön. Eihän tuossa väitetty että ne reissut ja muut maksetaan sillä muutaman satasen tukilappusilla.
Totta, mutta se olisi hyvä mainita, että rahaa on ilman töitäkin. Harva töissä kävisi, jos toimeentulo olisi muulla tavalla taattu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kysyt?
Minunkin pitäisi mennä jonnekin työkokeiluun.
Riippuu missä asut.
Kyllä mä olen ollut kesä ja heinäkuun lomalla. En ole vilkaissutkaan työpaikka ilmoituksia. Keskittynyt olemaan rauhassa. Fillaroimaan kaikissa kesätapahtumissa lähellä ja hoitanut puutarhaa.
Ottaa päähän, että tiistaina pitäs käydä työkkärissä. Taidan sanoa, että jatkan lomaani vielä elokuun, että pääsen kunnolla metsään ja säilöntä hommiin.
Tulihan tuosta muutaman prosentin pienemmät rahat, mutta se on vaan ruuasta pois, jota luonto tarjoaa nyt ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitäs lomaa työttömällä muka on? Ai että voisi yhtäkkiä olla miettimättä työnhakua ja ottaa vaan rennosti? Mitähän Kelan virkailijat siihen sanois? Varmaan laittas karenssia tulemaan
Minä en ole koskaan hakenut töitä. Virkailijat eivät ole siihen sanoneet mitään.
Vaikea uskoa varsinkin kun nykyään on työnhakuvelvoite
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa varsinkin kun nykyään on työnhakuvelvoite
Olen minä ne täyttänyt toki, mutta ei siinä valvota hakeeko oikeasti töitä. Kunhan vain ilmoittaa sähköisesti, että on "hakenut". Se riittää. Lisäksi riittää avoin hakemus eli tarvitsisi olla edes haettu työpaikka avoimena.