Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön koetko olleesi kesälomalla?

Vierailija
06.08.2023 |

Vai onko elämä koko ajan samaa työttömän arkea?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lomafiilistä oikein saavut jos ei ole töissä.

Tai ehkä jos olet puuhakas työttömänä; vaikka kirjoitat kirjaa ja osallistut jonkun yhdistyksen toimintaan, niin saat lomafiiliksen kun jätät hommasi hetkeksi.

Vierailija
2/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun valmistuin 90-luvun lamassa työttömäksi, olo ei todellakaan ollut kuin lomalla. Elämä oli näköalatonta, köyhää ja ahdistavaa. Jos nyt jäisin työttömäksi, olo olisi enemmänkin kuin eläkeläisellä, koska taloudellisesti ei enää ikinä tarvitsisi mennä töihin. Hakisin kuitenkin töitä, koska varsinaiseen eläkeikään on vielä 13 vuotta aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin olleeni. Koulunkäynnin ohjaajana loma-aikojen keskeytykset ovat valitettava tosiasia.

Ja vaikka olen siis virallisesti ollut työtön kesäajan, pidin sitä pitkänä loman. 

Vierailija
4/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en päässyt juuri tuosta syystä lomafiilikseen, ja sen takia syksyn tulo tuntuu raskaalta. Ei ollut myöskään rahaa tehdä mitään. Tuntuu itseasiassa tosi huonolta seurata somesta kivoja lomapostauksia ja en tiedä jaksanko enää ensi talvea. En koe olleeni lomalla tai saaneeni kerättyä voimia. Samaa työttömän arkea kotinurkissa, raha ja terveyshuolia, ei yhtään kesälomafiilistä.

Vierailija
5/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai. Minulla on jatkuvasti sellainen hyvä lomafiilis. Ihanaa kun saa nukkua aamuisin pitkään. Ehtii harrastamaan kaikenlaista kun on aikaa.

Vierailija
6/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työmyyrä kirjoitti:

Kun valmistuin 90-luvun lamassa työttömäksi, olo ei todellakaan ollut kuin lomalla. Elämä oli näköalatonta, köyhää ja ahdistavaa. Jos nyt jäisin työttömäksi, olo olisi enemmänkin kuin eläkeläisellä, koska taloudellisesti ei enää ikinä tarvitsisi mennä töihin. Hakisin kuitenkin töitä, koska varsinaiseen eläkeikään on vielä 13 vuotta aikaa.

Juuri tuollaista mun elämä on. Siis näköalatonta, köyhää ja ahdistavaa. Mille alalle sitten työllistyit ja miten pääsit pois tuosta?

Vierailija
7/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin!

En mahda sille mitään, että koulunkäynninohjaajana työsuhteeni katkaistaan kesäksi. Mutta otan sen lomana, ja työnhakuvelvoitekin on nolla.

Vierailija
8/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe enää olevani työtön, en ajattele itseäni enää työttömänä tai arkeani työttömän arkena.

Työttömänä vuodesta 2003. Ajattelen itseäni yksilönä, en joukon määrittämänä kollektiivin jäsenenä.

Jos matkustaa pois kotikaupungista niin se on aina lomafiilis.

Vierailija
9/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lomaa.

Vierailija
10/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uuno Turhapurokin valitteli, ettei työttömillä ole ollenkaan lomia! 

Vierailija
11/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sen fiiliksen saisi työttömänä ja voimia talven yli?

Vierailija
12/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työmyyrä kirjoitti:

Juuri tuollaista mun elämä on. Siis näköalatonta, köyhää ja ahdistavaa. Mille alalle sitten työllistyit ja miten pääsit pois tuosta?

Koulutustani vastaaviin töihin rakennus- ja kiinteistöalalle. Vanhempien tuttu auttoi alkuun hommaamalla määräaikaisen työn ja siitä se sitten lähti.

Vierailija
13/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko elämäni työtön. Viimeiset kesälomat, jotka olen viettänyt ovat kouluajalta. Onhan se mukava, kun on kesä, mutta en minä esimerkiksi kehtaa tuolla juosta päivisin ympäri kaupunkia kesäisin. En koe, että minulla olisi siihen oikeutta. Ja olisihan se noloakin, kun ei minulla ole siihen mitään selitystä. 

Tämän takia kesät eivät ole lapsuuden jälkeen oikein tuntuneet mitenkään erikoiselta. Ne vain ovat ja menevät. Normaalia arkea, on vain hieman valoisampaa. En rentoudu, en pidä hauskaa eikä mieli lepää.

Vierailija
14/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut koko elämäni työtön. Viimeiset kesälomat, jotka olen viettänyt ovat kouluajalta. Onhan se mukava, kun on kesä, mutta en minä esimerkiksi kehtaa tuolla juosta päivisin ympäri kaupunkia kesäisin. En koe, että minulla olisi siihen oikeutta. Ja olisihan se noloakin, kun ei minulla ole siihen mitään selitystä. 

Tämän takia kesät eivät ole lapsuuden jälkeen oikein tuntuneet mitenkään erikoiselta. Ne vain ovat ja menevät. Normaalia arkea, on vain hieman valoisampaa. En rentoudu, en pidä hauskaa eikä mieli lepää.

Näin se helposti menee. Miten myös me saatais mielelle tarvittava lepo?

Vierailija
15/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kesä meni ohi rahattomana vain haaveillen festareille ja kotimaan matkalle pääsystä.

Vierailija
16/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole vaimon kanssa koskaan kaivanneet töitä, olemme aina olleet työttömiä. Viihdymme mökkeillen, matkaillen suomessa ja ulkomailla lomaillen. Harrastukset myös vievät paljon aikaamme.

Vierailija
17/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä olisi hyvä osata oman ajankäytön hallinta, sitähän ei yleensä ohjatussa palkkatyössä opi, mutta lieventää stressiä jos vapaa-ajalle on ennalta suunnitellut tunnit.  

Vierailija
18/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, kun rahaa tehdä ei oo.

Vierailija
19/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs lomaa työttömällä muka on?  Ai että voisi yhtäkkiä olla miettimättä työnhakua ja ottaa vaan rennosti? Mitähän Kelan virkailijat siihen sanois?  Varmaan laittas karenssia tulemaan

Vierailija
20/34 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme ole vaimon kanssa koskaan kaivanneet töitä, olemme aina olleet työttömiä. Viihdymme mökkeillen, matkaillen suomessa ja ulkomailla lomaillen. Harrastukset myös vievät paljon aikaamme.

Hyvin teillä näyttää rahaa piisaavan työttöminä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi neljä