Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka eivät omista pyöräilykypärää?

Vierailija
06.08.2023 |

On minulla pyörä, mutta en ole nyt pitkään aikaan pyöräillyt. Kun pyöräilin, pyöräilin ilman. Niin tehtiin minun lapsuudessani.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, jossa pyöräilijä kuoli alikulussa sattuneessa törmäysonnettomuudessa, koska ei käyttänyt kypärää. Pyöräilen aina kypärä päässä. Aivovammakin voi merkittävästi heikentää elämänlaatua. Aina ei voi välttyä onnettomuudesta pyöräilemällä hiljaa, koska joku toinen voi ajaa sun päälle kovalla vauhdilla. Nykyään vielä niin monenlaista menopeliä kaduilla viilettää.

Vierailija
22/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polkupyöräkypärä on hyvä pyöräilyyn, mutta huono sähköpotkulautailuun. Sähköpotkulaudalla kaatumiset tapahtuvat monesti naama edellä, eikä polkupyöräkypärä suojaa kasvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupungeissa kaikki pyöräilevät, myös ikääntyneet, ja kypäriä ei paljon näy. 

Vierailija
24/29 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pikkukaupungeissa kaikki pyöräilevät, myös ikääntyneet, ja kypäriä ei paljon näy. 

Sama ilmiö myös maaseudulla,

Vierailija
25/29 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä meidän keskisuuressa kaupungissa on jo suuremmalla osalla kypärä päässä. Kypärättömät ovat yleensä näitä 60 ja plus, jotka ajavat näillä mummopyörillä, ja ilmeisesti typerästi kuvittelevat olevansa jotenkin turvassa kaikilta onnettomuuksilta.

Vierailija
26/29 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh; Oma lapseni olisi maannut aivot asfaltilla jäätyään auton alle 8-vuotiaana. Ei havainnut takaa tulevaa autoa ja käänsi suoraan eteen/alle. Kuollut olisi ilman kypärää, joka otti pahimman iskun vastaan ja suojasi pään. 

Ja vaikka olisi aikuinenkin; Ei voi olla varma ettei joku muu törttöile liikenteessä. Näin kävi toiselle tutulleni. Taajamassa joku tuntematon muori sai sairaskohtauksen ratissa ja ajoi takaa päin suoraan tuttuuni pahki. Onneksi oli pehmeä oja vieressä....ja se kypärä.

Monikaan lasteni kavereista ei kypärää käytä. Omani käyttävät.

Ja minä myös.

Vierailija
27/29 |
07.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh; Oma lapseni olisi maannut aivot asfaltilla jäätyään auton alle 8-vuotiaana. Ei havainnut takaa tulevaa autoa ja käänsi suoraan eteen/alle. Kuollut olisi ilman kypärää, joka otti pahimman iskun vastaan ja suojasi pään. 

Ja vaikka olisi aikuinenkin; Ei voi olla varma ettei joku muu törttöile liikenteessä. Näin kävi toiselle tutulleni. Taajamassa joku tuntematon muori sai sairaskohtauksen ratissa ja ajoi takaa päin suoraan tuttuuni pahki. Onneksi oli pehmeä oja vieressä....ja se kypärä.

Monikaan lasteni kavereista ei kypärää käytä. Omani käyttävät.

Ja minä myös.

Voi ei, onneksi oli kypärät

Vierailija
28/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauanko olette omistaneet pyöräilykypärä? Jos omistatte ja miksi ostaneet?

Vierailija
29/29 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kesäkypärä kokoa 62, talvikypärää en ole löytänyt. Koko pitäisi olla 63, jotta aluslakki mahtuisi alle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi