Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sello-itäkeskus raidejokerilla 44min. Autolla 18min. Junalla+metrolla 45min.

Vierailija
21.10.2023 |

Olisivat vaan lisänneet busseja.

 

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto kiittää.

Vierailija
2/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä enää pois pureta vaikka kuinka valittajat valittaisi. En tajua ihmisiä, jotka jaksavat vaahdota tällaisista asioista vuosia? Kun ei se ole enää peruttavissakaan. Kannattaisiko mennä elämässä eteenpäin ja keskittyä muihin asioihin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ilmasto kiittää.

Mikäs vika sähköbusseissa on? Vai oletko sarkastinen? 

Vierailija
4/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai autolla tuota matkaa tehdä 18 minuutissa? Itse varsisin 30 min.

 

Vierailija
5/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei sitä enää pois pureta vaikka kuinka valittajat valittaisi. En tajua ihmisiä, jotka jaksavat vaahdota tällaisista asioista vuosia? Kun ei se ole enää peruttavissakaan. Kannattaisiko mennä elämässä eteenpäin ja keskittyä muihin asioihin?

Tämä asia nyt koetaan näin. Persua kiukuttaa kun heidän kylällä bussilla ei pääse baariin eikä takaisin illalla, ja helsinkiläisiä hemmotellaan hyvillä yhteyksillä.

Happamia, kettu, you know.

Vierailija
6/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se sähköbussikin olisi pysähtynyt pysäkeillä, ja samalla lailla ajanut saman reitin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei kai autolla tuota matkaa tehdä 18 minuutissa? Itse varsisin 30 min.

 

19km kehä ykköstä pitkin jossa on 80km/h nopeusrajoitus. 20/80 tuntia=1/4 tuntia = vartti.

 

Ruuhkassa hitaampaa.

 

Vierailija
8/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä paras tapa paikasta toiseen liikkumiseen on oma auto. Ei tarvitse kytätä julkisen liikenteen aikatauluja tai kokea ma mu jen aiheuttamaa häiriökäyttäytymistä. Itse asun Helsinki lähiö. Omaa autoa ei ole ei ajokortiakaan.Eikä tarve hankkia.Hsl on sujuva varsinki metro.Kyseisellä raidejokeri linjalla matkustan Itä Helsingistä Suursuon sairaala tulevaisuuskin.Sukua vanhenee ja sinne sairaala päätyvät palativisen hoitoon kuin saatohoiton.Hyvin kylä pässyt sinne pussilla 550 itiksestä.Pidemälle ei tarvii päästä.Ei mitää asiaa Sellon.

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä paras tapa paikasta toiseen liikkumiseen on oma auto. Ei tarvitse kytätä julkisen liikenteen aikatauluja tai kokea ma mu jen aiheuttamaa häiriökäyttäytymistä. 

Riippuu ihan mistä minne kuljet. Pääkaupunkiseudulla en ole kytännyt aikatauluja, koska vuorovälit ovat tiheitä. Edelleen eniten joukkoliikenteessä häiritsevät kan tasuo malaiset.

Vierailija
10/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota matkaa pitää kulkea edes? Hanki työpaikka kodin läheltä tai hanki koti työpaikan läheltä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä tee mitään. Ei kenelläkään ole varaa käyttää julkisia ja jos on varaa niin käyttävät omaa autoa. Miksi Itäkeskuksesta pitäisi päästä mihinkään? Siellä on jo kaikki kaupat ja työpaikat, pysykööt siellä!

Vierailija
12/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvällä metroverkostolla varustetuissa kaupungeissa asuneena en ymmärrä miksei Helsingissä kehitetä metroa. Meillä on vakaa peruskallio ja paljon maanalaisen rakentamisen osaamista. Lisäksi Suomen säässä on aika paljon kivempaa odotella lämpimällä metroasemalla kuin tuulisella ratikkapysäkillä. 



Matkustajan näkökulmasta on viheliäistä että julkiset yhteydet vaativat useita eri kulkuvälineitä (metro, paikallisjuna, bussi, ratikka, pikaratikka jne) koska vaihdot ovat aina hankalia ja talvella suorastaan inhottavia. 

Onkohan pikaratikkavillityksessä oikeasti kyse liikenteen sujumisen lisäksi myös siitä, että kun ratikkakiskot rakennetaan olemassaolevalle kadulle niin autoliikenne vaikeutuu? Tämä on tietysti vihreälle päättäjälle tuplavoitto vaikka paikallispäästöttömällä sähkö- tai hybridiautolla ajava kaupunkilainen kiroaakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä rahalla luulette ihmisten käyttävän julkisia jos toimeentulotuet otetaan pois ja kielletään osa-aikatyön tekeminen? Rikkaat kulkee autoilla, helikoptereilla ja lentokoneilla, ei julkisilla.

Vierailija
14/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä helsinkiläinen tekee hyvillä yhteyksillä kun ei ole varaa käydä missään eikä ole varaa ostaa mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Hyvällä metroverkostolla varustetuissa kaupungeissa asuneena en ymmärrä miksei Helsingissä kehitetä metroa. Meillä on vakaa peruskallio ja paljon maanalaisen rakentamisen osaamista. Lisäksi Suomen säässä on aika paljon kivempaa odotella lämpimällä metroasemalla kuin tuulisella ratikkapysäkillä. 



Matkustajan näkökulmasta on viheliäistä että julkiset yhteydet vaativat useita eri kulkuvälineitä (metro, paikallisjuna, bussi, ratikka, pikaratikka jne) koska vaihdot ovat aina hankalia ja talvella suorastaan inhottavia. 

Onkohan pikaratikkavillityksessä oikeasti kyse liikenteen sujumisen lisäksi myös siitä, että kun ratikkakiskot rakennetaan olemassaolevalle kadulle niin autoliikenne vaikeutuu? Tämä on tietysti vihreälle päättäjälle tuplavoitto vaikka paikallispäästöttömällä sähkö- tai hybridiautolla ajava kaupunkilainen kiroaakin. 

Ehkä se on vähän halvempaakin se kiskoradan rakennus verrattuna maanalaiseen kallion louhintaan.

Vierailija
16/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Kyllä paras tapa paikasta toiseen liikkumiseen on oma auto. Ei tarvitse kytätä julkisen liikenteen aikatauluja tai kokea ma mu jen aiheuttamaa häiriökäyttäytymistä. 

Siinä oman maan pdf. 

Vierailija
17/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukava että itähelsingin katuryöstelijät pääsevät liikkumaan länteen päin jos metro jumittaa.

Vierailija
18/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Miksi tuota matkaa pitää kulkea edes? Hanki työpaikka kodin läheltä tai hanki koti työpaikan läheltä!

 

Kaveri asuu sielläpäin.

 

Autolla menen vastedes, aivan kuten ennenkin.

Vierailija
19/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei sitä enää pois pureta vaikka kuinka valittajat valittaisi. En tajua ihmisiä, jotka jaksavat vaahdota tällaisista asioista vuosia? Kun ei se ole enää peruttavissakaan. Kannattaisiko mennä elämässä eteenpäin ja keskittyä muihin asioihin?

Siksi, koska punavihreiden toimivaksi propagoima julkinen liikenne pääkaupunkiseudulla on hidas. Etenkin, jos täytyy käyttää liityntälinjoja.

tästä syystä ajan autolla. Mutta ei saisi kritisoida🙄

Vierailija
20/82 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tolla raidejokeripokeripoksilla helpompi matkustaa ilman lippua kuin dösällä?