Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustelumme aiheuttaa kateutta, miksi?

Vierailija
06.08.2023 |

Olemme tavallinen perhe: isä. äiti ja kaksi lasta (10, 12)
Matkustamme 2x vuodessa johonkin lämpimään. Yleensä joulu tai talvilomalla Canaria ja kesällä Kreikka, Espanja, Ranska.
Olemme ihan perusduunareita ja asumme 4h+k kerrostalossa. Säästämme ja säästöillä matkustamme. Emme kituuttele arjessa erityisesti, mutta emme myöskään törsäile.
Nyt olen juoruna kuullut, että mm. lasten ystävien perheet ovat kateellisia matkoistamme.
En ymmärrä. Heillä kaikilla on sama mahdollisuus tähän. Sama yhteiskuntaluokka jne. Me olemme valinneet näin ja he toisin. Emme mekään juorua heidän valinnoistaan.
Ilmastoasia ei ole tässä nyt se juttu, jota juorutaan vaan nimenomaan miten meillä on varaa moiseen luksukseen.
Antakaa ihmisten olla.

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestäni Suomessa tulisi olla joku laki, joka määrää, että työttömät ja duunariammateissa toimivat matkailisivat pelkästään Suomessa. No ehkä joskus Virossa. 

Sitten parempiosaiset ja akateemiset saisivat matkailla ulkomailla.

Näin säilyisi herraviha 

Vierailija
42/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään vaimon kanssa 5-6 kertaa vuoessa, aina 5 tähden hotellit oli sitten rantaloma tai kaupunkinloma.

Kaverit ei ole ollenkaan kateellisia, ei ainakaan kukaan ole kertonut niin.

Hanki parempia kavereita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen, lapsiperhe-elämä ja lasten kanssa matkustaminen olisi minulle painajainen. Yksin pääsen sinne minne haluan ja ne ei todellakaan ole rantalomia.

Vierailija
44/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ole kateellinen Kanarian, Espanjan tai Kreikan matkailusta.

Lähinnä täällä kylällä ihmetellään miten jaksatte monta kertaa vuodessa ja vuodesta toiseen mennä samoihin turistirysiin.

Vähän vaihtelua pitäisi olla ja lapsille erilaisia kulttuureita opiksi.

Vierailija
45/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kateutta. Thaimaahan pääsee kolmella tonnilla kahdeksi kuukaudeksi jos on halua mennä. Toimeentulotukiin riittää siihen.

Vierailija
46/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanja, Kreikka, Turkki tai Thaimaa koettuna rantalomakaupungeissa ei ole eksoottista. Mut hyvä jos viet myös Ranskaan ja Italiaan niin voi oppia ainakin kieltä ja historiaakin hyvin. Voisitte välillä mennä myös Saksaan tai vaikka Iso-Britanniaan kielen ja kulttuuriperinnön takia :)

Vierailija
47/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaillaan juuri noin kuin itse koette hyväksi. Aina löytyy besserwissereitä, jotka tuputtaa muille omia elämänarvojaan, vaikka juuri että pitäisi matkustaa kaupunkikohteisiin ja sivistää lapsia museoissa. Jokainen saa tehdä lomallaan, minkä itse kokee rentouttavimmaksi. Loman tarkoitus on palautua työn rasituksesta.

Täällä kaikki sanoo, että eivät kadehdi rantalomia perusturistikohteissa. Monen on vaikea myöntää kateuden tunteita. Pyrin itse olemaan onnellinen kavereiden puolesta, jos he ovat matkustelleet, mutta ehdottomasti lähtisin jokaiselle reissulle mukaan, jos se olisi mahdollista. Aina kun joku julkaisee Suomessa lomakuvia, ajattelen että voi kuinka ihanaa olisi olla mukana. En myöskään arvota ihmisten lomia kohteen tai tekemisten perusteella. Kalliimpi ja kaukaisempi kohde ei välttämättä tee lomasta parempaa. Lomailumuodot ei myöskään määritä ihmisen arvoa. Se, että kiertää museoita tai historiallisia kaupunkikohteita ei ole sen parempi tai huonompi kuin ihminen, joka loikoilee rannalla. Jokainen lomailee tyylillään ja sen tyylin saa jokainen itse päättää. Ei ole myöskään mitenkään noloa julkaista lomakuvia somessa. Se nolouden tunne on sen ihmisen omassa päässä, joka nolostelee toisten lomakuvia. Se tunne juontaa juurensa sen ihmisen tunne-elämästä eikä kerro mitään kuvia julkaisevan elämästä. Nämä nolostelijat nyt nolostelee monia muitakin asioita eivätkä uskalla olla sitä mitä ovat.

Tsemppiä siis ap! Lomaillaan rohkeasti omalla tyylillä! Juorut voi jättää omaan arvoonsa.

Vierailija
48/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö lapset halua olla jouluna suomessa? En minä ainakaan tykännyt kun lapsena käytiin etelänmaissa.

Vierailija
49/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä kateutta. Thaimaahan pääsee kolmella tonnilla kahdeksi kuukaudeksi jos on halua mennä. Toimeentulotukiin riittää siihen.

3000? Toimeentulotuki? Joojoo.

Vierailija
50/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää lentoa!

Vierailija
51/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei kadehdi noin tavanomaista matkailua.

Vierailija
52/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ymmärrä. Mitä se Ap :ta haittaa vaikka olisivat kateellisia?

Eli mikä oli agenda kirjoittaa tänne?

No kyllä me palstalaiset sen tietenkin käsitämme, mutta silti hiukan huvittaa nämä tämän tyyppiset aloitukset.

Vierailija
53/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomaillaan juuri noin kuin itse koette hyväksi. Aina löytyy besserwissereitä, jotka tuputtaa muille omia elämänarvojaan, vaikka juuri että pitäisi matkustaa kaupunkikohteisiin ja sivistää lapsia museoissa. Jokainen saa tehdä lomallaan, minkä itse kokee rentouttavimmaksi. Loman tarkoitus on palautua työn rasituksesta.

Täällä kaikki sanoo, että eivät kadehdi rantalomia perusturistikohteissa. Monen on vaikea myöntää kateuden tunteita. Pyrin itse olemaan onnellinen kavereiden puolesta, jos he ovat matkustelleet, mutta ehdottomasti lähtisin jokaiselle reissulle mukaan, jos se olisi mahdollista. Aina kun joku julkaisee Suomessa lomakuvia, ajattelen että voi kuinka ihanaa olisi olla mukana. En myöskään arvota ihmisten lomia kohteen tai tekemisten perusteella. Kalliimpi ja kaukaisempi kohde ei välttämättä tee lomasta parempaa. Lomailumuodot ei myöskään määritä ihmisen arvoa. Se, että kiertää museoita tai historiallisia kaupunkikohteita ei ole sen parempi tai huonompi kuin ihminen, joka loikoilee rannalla. Jokainen lomailee tyylillään ja sen tyylin saa jokainen itse päättää. Ei ole myöskään mitenkään noloa julkaista lomakuvia somessa. Se nolouden tunne on sen ihmisen omassa päässä, joka nolostelee toisten lomakuvia. Se tunne juontaa juurensa sen ihmisen tunne-elämästä eikä kerro mitään kuvia julkaisevan elämästä. Nämä nolostelijat nyt nolostelee monia muitakin asioita eivätkä uskalla olla sitä mitä ovat.

Tsemppiä siis ap! Lomaillaan rohkeasti omalla tyylillä! Juorut voi jättää omaan arvoonsa.

Voi jestas. Saipa pitkän plörinän aikaan noinkin mitättömästä aiheesta.

Vierailija
54/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytär oli ollut 7 eri maassa kun täytti 18 v.. 10 kertaa olimme olleet lentokoneessa, useimmiten mekin suunnattiin Kreikkaan. Tuttu pariskunta piti tuota outona, ja että miten teillä on varaa ? Heillä on 2 lasta 14 v ja 15 v. Ja he eivät ole edes ruotsinlaivalla olleet. Jotenkin tuntuu että kaikilla lapsiperheen vanhemmilla EI ole faktat matkustamisen hinnoista edes tiedossa..

Vierailija
55/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän nyt ainakin tonni per kuukausi pitää olla pelkästään käyttörahaa, että on kivaa.

Vierailija
56/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tiedä mitä joku ajattelee matkustelustamme, mutta lievää huvittuneisuutta koin kun Korona aikana lapsen hammaslääkärikäynnillä lääkäri oikein tenttasi että onkos oltu ulkomailla ja minä tyhmä vastasin rehellisesti että joo. Sitten vielä että missä ja kauan on siitä. Kun vastasin 2vko sitten Espanjassa tuli vastaus että ei lapsi sitten pääse.

Vähän valitin että miksi ajanvarauksessa ei sitten tentattu noita. Julkinen hammashoito siis.

Aika siirtyi parin kk päähän.

Only on Finland.

Vierailija
57/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku keksi että en ole facessa kun en matkustellut ja voinut laittaa lomakuvia. No en kyllä ole vieläkään vaikka olen matkustellut.

Vierailija
58/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. En pidä matkustelusta. Eikä muuten pidä moni muukaan. Minulla olisi varaa käydä missä vain, mutta en halua.

Vierailija
59/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman. Tänä vuonna olemme käyneet seitsemällä ulkomaanmatkalla (Euroopan maissa ja Etelä-Amerikassa) ja olemme vielä pienituloisia. Tämä ihmetyttää monia että miten meillä on muka varaa matkustaa. Kyllä vain on kun katsoo mistä ostaa matkat ja minne matkustaa.

Vierailija
60/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saatan ihmettellä, miten jotkut jaksaa matkustella usein. Se ei ole kateutta! Itse en jaksa/ halua. Käytän rahat mieluummin uuteen autoon. Matkustelijat ihmetelkööt sitä.