Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Matkustelumme aiheuttaa kateutta, miksi?

Vierailija
06.08.2023 |

Olemme tavallinen perhe: isä. äiti ja kaksi lasta (10, 12)
Matkustamme 2x vuodessa johonkin lämpimään. Yleensä joulu tai talvilomalla Canaria ja kesällä Kreikka, Espanja, Ranska.
Olemme ihan perusduunareita ja asumme 4h+k kerrostalossa. Säästämme ja säästöillä matkustamme. Emme kituuttele arjessa erityisesti, mutta emme myöskään törsäile.
Nyt olen juoruna kuullut, että mm. lasten ystävien perheet ovat kateellisia matkoistamme.
En ymmärrä. Heillä kaikilla on sama mahdollisuus tähän. Sama yhteiskuntaluokka jne. Me olemme valinneet näin ja he toisin. Emme mekään juorua heidän valinnoistaan.
Ilmastoasia ei ole tässä nyt se juttu, jota juorutaan vaan nimenomaan miten meillä on varaa moiseen luksukseen.
Antakaa ihmisten olla.

Kommentit (66)

Vierailija
21/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, kuten sanoin me ollaan ihan taviksia. Canarialle saa mun puolesta nauraa ja sinne ei ole pakko kenenkään mennä. Mut me tykätään.

Me vanhemmat ei olla edes fb, tiktok ja mitä näitä nyt on. Eli ei laiteta mitään kuvia. Lapset tietty laittaa.

Minä olen ihan kaupassa töissä ja puoliso kans.

Meillä on asuntolainaa vielä.

Silti pystytään tähän ihan helposti, ei vaadi mitään isompaa ponnistusta edes. Meillä ei mene rahaa: elektroniikkaan, merkkivaatteisiin, kalliisiin harrastuksiin. Auto ja asunto on.

Et ei todellakaan mitään mitä erityisesti pitäisi kadehtia.

Ap

Vierailija
22/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi keksit tarinoita?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, kuten sanoin me ollaan ihan taviksia. Canarialle saa mun puolesta nauraa ja sinne ei ole pakko kenenkään mennä. Mut me tykätään.

Me vanhemmat ei olla edes fb, tiktok ja mitä näitä nyt on. Eli ei laiteta mitään kuvia. Lapset tietty laittaa.

Silti pystytään tähän ihan helposti, ei vaadi mitään isompaa ponnistusta edes. Meillä ei mene rahaa: elektroniikkaan, merkkivaatteisiin, kalliisiin harrastuksiin. Auto ja asunto on.

Ap

Ei meilläkään noihin mene rahaa, mutta menee ruokaan, bensaan, talon lämmitykseen ja noiden jälkeen ei juuri mitään jääkään.

Vierailija
24/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanarian matka ei aiheuta ainakaan minussa ikinä kateutta.

Vierailija
25/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrostaloläävässä asumista en ymmärrä, mutta kaipa se kaltaisellesi köyhälle on pakko kun rahat ei muuhun riitä. Me matkustamme vähintään viisi kertaa/vuosi, mutta me asummekin omakotitalossa meren rannalla. Uusi talomme valmistui v 2022, entisen myynnillä rahoitimme uuden rakentamisen.

Vierailija
26/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanaria, Rhodos ja Kreeta eivät ole matkustelua. Ne ovat etelän lomia, missä käydään yleensä resortissa löhöämässä ja käydään muiden pakettitörröjen kanssa katselemassa turisteille vartavasten tehtyjä teennäisiä kohteita.

Vierailija
27/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

No tämä. Yleisesti ottaen ihmisiä, jotka esim pukeutuvat huonosti ja elävät ankeasti arkea ja sitten tempaisevat jonnekin KANARIALLE, niin ovat nyt vain noloja.

Vierailija
28/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt niin varmaa että ovat kateellisia? Ainahan löytyy juorun aihetta, tai valintojen ihmettelyä. Tyyliin "ne syytää rahat  matkoihin  vaikka olisi parempaakin käyttöä".

Tai, ne syytää rahansa turistirysiin, kun voisi tehdä toisinkin.

Vierailija
29/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut suomalaiset ovat kateellisia

Vierailija
30/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkutalous kirjoitti:

Juu mitä kadehtimista Kanariansaarille ja Välimerelle matkustamisesta? Sinnehän pääsee kuka tahansa😂. Itse olen sinkku ja vuodessa 3 ulkomaan reissua. Talvella Aasiaan ja kesällä Välimerelle ja joskus syksyllä kaupunkiloma. Mielestäni ei mitään kateuden aihetta ole.

M51

Olen ollut opiskeluun liittyen pari kertaa ulkomailla, noista jo kymmeniä vuosia, nyt eläkkeellä. Onhan tuo ulkomailla pörrääminen monesti hieman syyntakeetonta, jollei sitten kävellen tai polkupyörällä (ilman sähköä).

Vierailija
31/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten siis tuo kadehdinta ilmenee?

Uskon, että moni paheksuu tuollaista. Jostain syystä ap sitten uskoo, että paheksunta tatkoittaa kateutta.

Eikö tuota matkustelua voisi nyt heti ainakin vähentää puoleen ja vaihtaa se kotimaanmatkailuun?

Vierailija
32/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen. Onnea vain matkoillenne. Ihan olette rauhassa..

Vierailija
33/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon, että moni paheksuu tuollaista. Jostain syystä ap sitten uskoo, että paheksunta tatkoittaa kateutta.

Eikö tuota matkustelua voisi nyt heti ainakin vähentää puoleen ja vaihtaa se kotimaanmatkailuun?

Kotimaan matkailu on hyvin eri asia, kuin mennä puoleksi vuodeksi Etelä-Amerikkaan tai Kaakkois-Aasiaan. On, kuin vertaisi karkkia kurkkutikkuihin.

Vierailija
34/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomakohteen kyhätty halpislavastus

Sikajuhlat, karaoke ja kamelilla ratsastus 

Naamaan altaalla viikon  rusketus

Mutta missä viipuu ihmisten arvostus?

Vierailija
35/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei meilläkään noihin mene rahaa, mutta menee ruokaan, bensaan, talon lämmitykseen ja noiden jälkeen ei juuri mitään jääkään.

Olet siis tehnyt valinnan, minkä kaikki muutkin tekevät. Olet mennyt sitä latua, minkä ajattelet olevan se ainoa oikea polku elää elämää. Todelliset reissarit eivät asu taloissa, joiden lämmitys tarvitsee maksaa erikseen tai aja autolla, josta pitää maksaa 700 euroa kuussa lainanlyhennystä.

Vierailija
36/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomakohteen kyhätty halpislavastus

Sikajuhlat, karaoke ja kamelilla ratsastus 

Naamaan altaalla viikon  rusketus

Mutta missä viipuu ihmisten arvostus?

Ja vaikka kuinka ihmisiä muistutetaan, että jättäkää nuo turistirysien eläimet rauhaan, että sitä bisnestä ei rohkaista enää yhtään enempää. Mutta ei, norsulla pitää päästä ratsastamaan Thaimaahan ja kamelilla Agadiriin. Suomalaiset kun kuvittelevat, että jos Suomessa puhutaan ja ajatellaan eläinoikeuksia, niin näin täytyy tapahtua myös Thaimaassa.

Vierailija
37/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en ole kateellinen, mutta ärsyttää kyllä ilmastotuhonne.

En usko, kateus paistaa läpi tästä kommentista. Jos sulla olis rahaa niin maykustaisit myös, silloin unohtuisi huoli ilmastosta🤣

Vierailija
38/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotimaan matkailu ei ole sama asia. Yritettiin koronavuonna mutta hytistyämme viikon hyttysten syötävänä heinäkuussa niin seuraavana vuonna jo Välimeri kutsui. Nämä kommentit ovat ihmisiltä jotka ei ole ikinä käyneet muuta kuin naapurikaupungissa koska "kotona on niin hyvä olla". Riittää ehkä sulle mutta ei mulle.

Vierailija
39/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tässä ketjussakin näkyy mielestäni kateellisia kärkeviä kommentteja.

Ap teillä on tavallista parempi arjenhallinta ja taloudellinen tilanne, useimmilla ei ole varaa matkustaa niin paljon. Duunariammatissa muuten tienaa paljon enemmän kuin monissa akateemisissa ammateissa, tulotasonne on siis varmaan paljon korkeampi kuin niillä tutuilla perheillä.

Vierailija
40/66 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ketään ei kiinnosta teidän matkat mutta olet luonut tälläsen kateellisuustarinan jotta voit tuntea itsesi jollakin tapaa paremmaksi kuin muut.