onko jokin terveyslaki joka kieltää saman teekupin käytön kahdesti?
Kommentit (9)
Itse käytän jopa viikon samaa kahvimukia, huuhtaisu väleissä. Mielestäni täysin tarpeetonta täyttää pesukonetta kahvi- ja teemukeilla.
Äitini käyttää samaa teekuppia. En tiedä kuinka kauan, mutta kauan. Juo siitä kahvia ja vettäkin. Kaikki kupit ovat pinttyneitä. Ei lähde enää astianperukoneessa eikä fairyllä ja harjalla puhtaaksi.
Minä en halua pinttyneitä astioita. Siksi pesen niitä käytön jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Itse käytän jopa viikon samaa kahvimukia, huuhtaisu väleissä. Mielestäni täysin tarpeetonta täyttää pesukonetta kahvi- ja teemukeilla.
Onhan näitä jotka eivät pese kahvikuppiaan koskaan, eivät edes huuhtaise. Tai kahvipannua. Yksikin ihmetteli miksi kahvi maistuu oudolle (minä olin uudessa työpaikassa pessyt pannun ennen kahvin keittoa). Sanoin että pesin pannun niin tuumas että "ei hyvää juurta saa tuhota".
On. Kuppi pitää hävittää (pelkkä pesu ei riitä) yhden käytön jälkeen. Löytyy ihan lakikirjasta ympäristö kohdasta.
Vierailija kirjoitti:
Äitini käyttää samaa teekuppia. En tiedä kuinka kauan, mutta kauan. Juo siitä kahvia ja vettäkin. Kaikki kupit ovat pinttyneitä. Ei lähde enää astianperukoneessa eikä fairyllä ja harjalla puhtaaksi.
Minä en halua pinttyneitä astioita. Siksi pesen niitä käytön jälkeen.
Jos juo samasta kupista kahvia ja teetä pesemättä välillä kunnolla, niin kyllähän se pinttyy.
Yksi ratkaisu on käyttää edes kahta kuppia, ellei viitsi pestä sitä.
Kahviloissa käytetään samoja mukeja kahvi- ja teemukeina. Puhtaita ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan näitä jotka eivät pese kahvikuppiaan koskaan, eivät edes huuhtaise. Tai kahvipannua. Yksikin ihmetteli miksi kahvi maistuu oudolle (minä olin uudessa työpaikassa pessyt pannun ennen kahvin keittoa). Sanoin että pesin pannun niin tuumas että "ei hyvää juurta saa tuhota".
Ennen kahvipannua ei saanutkaan pestä. Vieläkin elää vanhoja ihmisiä joiden luona kahvin juominen on ihan oma elämyksensä. Kuksaa ei saa muuten missään tapauksessa pestä kuin pelkällä vedellä.
Mutta joo. Kyllä kahvinkeitin on pidettävä puhtaana.
Käytän samaa lautasta ja mukia aina yhden päivän.
Sipilän hallituksen säätämiä lakeja. Vrt taksilaki.
Ei. Ei ole.
Osa ihmisistä on tuossa vain tarkempia kuin muut, että eivät missään nimessä voi käyttää laseja, leipälautasia tai muita toista kertaa vaan aina voi pestä välissä.