Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuoto vaihdevuosina

Vierailija
05.08.2023 |

Täytin viime vuonna alkuvuodesta 52. Samaan aikaan loppuivat kuukautiset kuin seinään. Siihen saakka olivat tulleet suht säännöllisesti. Ei ole ollut oikeastaan mitään yöhikoiluja tms. Menkat olleet siis 1,5 vuotta poissa ja olin jo tyytyväinen siihen, että kaikki kävi niin helposti. Nyt aloin kuitenkin taas vuotaa, 53-vuotiaana, 1,5 vuoden jälkeen! 2 viikkoa sitten oli jopa ovulaatiomaisia tuntemuksia. Onko kellään samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama, menkat jäi pois. Eivät tulleet puoleentoista vuoteen. Sitten 53-vuotiaana, nyt kesällä, ilmaantuivat uudestaan. Pääsin papa-kokeeseen ja gynekologille julkiselle. Ei löytynyt mitään papakokeessa tai sisätutkimuksessa. Kyseiseltä lääkäriltä sain lähetteen eteenpäin: seuraavaksi ultrataan kohtu, munasarjat tai jotain. Voi olla vaikka myooma, hyvänlaatuinen jolle ei tarvitse tehdä mitään. Mutta voi toki olla, huonolla tuurilla -  jotain ikävääkin. Pitää tutkituttaa!

Vierailija
2/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla kävi sama, menkat jäi pois. Eivät tulleet puoleentoista vuoteen. Sitten 53-vuotiaana, nyt kesällä, ilmaantuivat uudestaan. Pääsin papa-kokeeseen ja gynekologille julkiselle. Ei löytynyt mitään papakokeessa tai sisätutkimuksessa. Kyseiseltä lääkäriltä sain lähetteen eteenpäin: seuraavaksi ultrataan kohtu, munasarjat tai jotain. Voi olla vaikka myooma, hyvänlaatuinen jolle ei tarvitse tehdä mitään. Mutta voi toki olla, huonolla tuurilla -  jotain ikävääkin. Pitää tutkituttaa!

Ok, eli lääkäriin on mentävä. Kiitos vastauksesta! ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viimeksi ollut gynellä tammikuussa, papakin otettiin. Miten usein se pitää ottaa? ap

Vierailija
4/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuoden pois. Tulivat aika tasan 54-vuotiaana. Sitten meni vuosi ja oli papa-koe. Sinnekin laitoin jo tiedoksi, että ei ole kuukautisia enää. Kaksi viikkoa sen jälkeen tuli ihan tavalliset kuukautiset. Runsaat kuten mulla on aina ollut. Nyt en tiedä, olivatko viimeiset vai vieläkö tulee. Papa-tulos oli normaali, joten en ole huolissani, enkä mene lääkäriin.

Vierailija
5/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen viimeksi ollut gynellä tammikuussa, papakin otettiin. Miten usein se pitää ottaa? ap

Seulontojen välissä on useampi vuosi, jos edellinen papatulos on ollut normaali. Kun kävit gynellä, oliko samassa yhteydessä ultra?

Vierailija
6/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seulontojen välissä on useampi vuosi, jos edellinen papatulos on ollut normaali. Kun kävit gynellä, oliko samassa yhteydessä ultra?

Oli myös ultra. Kaikki oli silloin hyvin.

Vierailija
7/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vielä mietityttää on tuo ovulaatiomainen lima. Nyt vasta tajusin, että sehän voi olla merkki liiallisesta kohdun limakalvosta ja siihen liittyvästä sairaudesta.

Vierailija
8/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
9/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vielä mietityttää on tuo ovulaatiomainen lima. Nyt vasta tajusin, että sehän voi olla merkki liiallisesta kohdun limakalvosta ja siihen liittyvästä sairaudesta.

Kannattaa käydä uudestaan gynellä.

Vierailija
10/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapauksia, joissa jo poissaolleet kuukautiset on tulleet koronan/rokotusten jälkeen. Varsinaisesti mulla ei tähän ole mitään parempaa tietoa, asia on tullut ilmi gynekologisien tutkimusten tiimoilta. Kannattaa tutkituttaa.

Vierailija
11/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulla ole mitään "vaihdetta", kuukautiset ovat jääneet pois. Sinulla on vuotohäiriö.

Vierailija
12/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tapauksia, joissa jo poissaolleet kuukautiset on tulleet koronan/rokotusten jälkeen. Varsinaisesti mulla ei tähän ole mitään parempaa tietoa, asia on tullut ilmi gynekologisien tutkimusten tiimoilta. Kannattaa tutkituttaa.

On todella erikoista, että rokote peukaloi ihmisen biologista kelloa (johon hedelmällisyys kuuluu, osana fenotyypin ohjelmaa) - aivan kuin se porautuisi sielun peruselementteihin...

Vierailija
13/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On todella erikoista, että rokote peukaloi ihmisen biologista kelloa (johon hedelmällisyys kuuluu, osana fenotyypin ohjelmaa) - aivan kuin se porautuisi sielun peruselementteihin...

Se saa nuoret kehot luulemaan itsensä vanhaksi, ja vanhat nuoriksi? (Entä miehet, onko vastaavia vaikutuksia lähimainkaan.)

Vierailija
14/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS se todella tekee niin, se tekee sen pysyvästi. Eikä vsin lihaskudoksessa, vaan aivoissa!

Vierailija
15/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS se todella tekee niin, se tekee sen pysyvästi. Eikä vsin lihaskudoksessa, vaan aivoissa!

Mulla ei ole tietoa, onko kuukautiset jatkuneet, mutta useampi nainen vuotohäiriöstä on maininnut.

Vierailija
16/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 62-v. En tiedä, koska minulla alkoivat vaihdevuodet, koska vuotoja ei ollut hormonikierukan ansiosta. Ei myöskään kuumia aaltoja tai mitään muutakaan, joka luetaan vaihdevuosiin kuuluvaksi. Kierukka poistettiin ehkä 4-5 v. sitten

Pari vuotta sitten yhtäkkiä alkoi vuodot ja voi pojat, että on tutkittu kaikki mahdollinen! Kohdun limakalvo oli liian paksu, joten se hoidettiin lääkkeellisellä kaavinnalla ja sen jälkeen laitettiin uudelleen hormonikierukka. Siitä huolimatta lähes joka kuukausi on pientä vuotoa tai tiputtelua. Ja taas on tutkittu.

Olen kai sitten vaan ikinuori.

Vierailija
17/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdusta pitäisi ottaa näyte.

Vierailija
18/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytä mahdollisuus, vielä ehtii: https://youtube.com/shorts/YDMsrIEj8DY?feature=share (vauva 2 vrk, ei mikään kaunotar tosin...)

Miksi moni sanoo, että tämän päivän vauvat on "rakennettu eri tavoin"? Koska internetissä poikkeuksellisen virkeät/jäntevät henkilöt saavat julkisuutta? (Vai onko muistissa anestesian runsaampi käyttö tms. ja siitä johtuva velttous, johon nykyistä maltillisempaa käyttöä verrataan?)

Vierailija
19/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kohtu /munasarjat ultrattu niin gynehän näkee siitä jos menopaussi on alkanut. Tueksi voi vielä mittauttaa fsh arvo.

Vierailija
20/34 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pipellenäyte, verikoe.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän