Siis mitä??? Pestäänkö suomessa vaippaikäisten kakkapyllyt lavuaarissa??
Kommentit (151)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan: en koskaan ole tehnyt noin. Kosteuspyyhkeet sai luvan riittää ja kylpy kerran päivässä. Neuvolassa kehuivat, miten hyvässä kunnossa vauvojen iho oli. (nää lapset on jo 5v).
Valehtelet. Vauvoja ei ole suositeltavaa liottaa kylvyssä joka päivä. Eikä pelkät kostuspyyhkeet riitä, kun tulee ns. niskakakka.
Mun lapsissa on joku paha vika, ei koskaan pusattu niskakakkoja. Varmaan opetin potalle liian varhain.
Et opettanut. Niskakakat tulevat siinä vaiheessa, kun vauva ei vielä osaa istua ja syö pelkkää maitoa. Ei niitä enää pottaikäisillä tule.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pienillä vauvoillahan ei tule kuin sellaista pientä ruikulaa ja ne on pieniä pikkupyllysiä otuksia muutenkin, ja sitten 6kk jälkeen kun imetyksen lisäksi muutakin ravintoa eli kakkakin muuttuu kiinteämmäksi niin voi jo pöntön reunalle laittaa istumaan ja bidellä puhtaaksi.
Ei 6kk osaa vielä istua. Eikä kukaan täysipäinen kumartele pytyn päällä, kun lavuaari on siinä vieressä ja seisomakorkeudella.
Noin olen aina tehnyt, vauva pytyn reunalla ja siitä pesen. Tietty pidän kiinni, eihän ne siinä itsekseen istu.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä vessan lavuaarista koskaan oteta vettä, eikä sitä itse allasta käytetä kuin viemärinä. Tulppakin hävinnyt vuosia sitten.
Mitähän tuo järkyttyjä ajattelee kestovaippailijoista joilla pesukoneessa pyörii kirjaimellisesti ulostetta?
Tämä on mustakin karsea ajatus, kakat pyörii siellä pyykin seassa. Sais olla kiellettyä etenkin taloyhtiöiden pesukoneissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan pienillä vauvoillahan ei tule kuin sellaista pientä ruikulaa ja ne on pieniä pikkupyllysiä otuksia muutenkin, ja sitten 6kk jälkeen kun imetyksen lisäksi muutakin ravintoa eli kakkakin muuttuu kiinteämmäksi niin voi jo pöntön reunalle laittaa istumaan ja bidellä puhtaaksi.
Onnistuu taaperon kanssa joka istuu tukevasti ja osaa pitää kiinni itse jotta pesijällä on kädet vapaana. Pistäpä vauva reunalle ni se tippuu pönttöön tai lattialle kun ei vielä osaa ja tajua.
En ole taaperoakaan jättänyt oman tuen varaan, pää jalkojen väliin
Vierailija kirjoitti:
Eihän hammasharjaa tai käsiä lavuaarissa lioteta, joten en todellakaan ymmärrä, mikä tuossa olisi ongelma.
Kakkaista vettä roiskahtelee siihen hanan suuhun ja hanan käsinkoskettaviin osiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei 6kk osaa vielä istua. Eikä kukaan täysipäinen kumartele pytyn päällä, kun lavuaari on siinä vieressä ja seisomakorkeudella.
Noin olen aina tehnyt, vauva pytyn reunalla ja siitä pesen. Tietty pidän kiinni, eihän ne siinä itsekseen istu.
Mistä sä sen veden otat, jolla pyllyn peset? Sieltä wc-altaastako koukit?
Kyllä alkoi yököttämään ollessamme onnittelemassa uutta vauvaa ja perhettä. Meille tarjottiin tupakeittiössä pullakahvit ja yks kaks isä ottaa vauvan syliin ja pesee tuotokset keittiön lavuaarissa ja pyyhkii keittiöpyyhkeeseen. Vähän siinä piti väkisin hymyä vääntää ja samalla mielessä pyöri, että tuolla on myös tiskattu ne kupit ja muut, joista meille tarjoiltiin. Niin ja kuivattu tiskit kyseiseen pyyhkeeseen. Huh huh. Eikä siinä kukaan edes Fairylla pessy lavuaaria sen jälkeen saatikka vaihtanut pyyhettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnustan: en koskaan ole tehnyt noin. Kosteuspyyhkeet sai luvan riittää ja kylpy kerran päivässä. Neuvolassa kehuivat, miten hyvässä kunnossa vauvojen iho oli. (nää lapset on jo 5v).
Lol. Hirveää tuhlausta ja säätöä joidenkin kosteuspyyhkeiden kanssa.
Ennen kaikkea epähygienistä. Kosteuspyyhkeet ovat vain tilapäiskäyttöön, eivät vakituiseen "peseytymiseen".
Miten niin epähygienista? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, eihän vauvan froteista peppupyyhettäkään vaihdeta joka käyttökerralla, samaa käytetään koko päivä. Kertakäyttöpyyhe menee käytön jälkeen roskiin.
Siten epähygieenistä, että ne pyyhkeet eivät puhdista kunnolla. Toisin kuin vesi-käsi-yhdistelmä.
Kävelet intiassa, kompastut ja pääsi uppoaa norsunpaskaan, mitä teet?
a) Hinkkaat naaman puhtaaksi paperilla
b) Etsit paikan, jossa voit pestä nassun
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän hammasharjaa tai käsiä lavuaarissa lioteta, joten en todellakaan ymmärrä, mikä tuossa olisi ongelma.
Kakkaista vettä roiskahtelee siihen hanan suuhun ja hanan käsinkoskettaviin osiin.
Kamalaa. Siihen varmaan kuolee.
Vierailija kirjoitti:
No miettikää miten se ennen pestiin, ei tullut eikä mennyt vesiä. Pyykit pestiin vaikka joen rannalla. Kovaa työtä on ollut joskus tuokin homma.
Helppo allas pestä käytön jälkeen.
Äitiyspakkauksessa oli vielä 70-luvulla mukana emalipesuvati, jotta oli ainakin joku, missä pestä vauvaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää miten tämä asia hoidetaan Italiassa.
Italiassa on vessoissa bidee-altaat alapesuja varten. Ja kun tarkemmin miettii, niin on kyllä fiksu tapa. Miksei Suomessa pestä vauvan pyllyjä pytyn päällä bidee-suihkulla?
Minä pesin hoitolasten peput wc-pytyn päällä. Ihan pieniä vauvojahan ei hoidossa ole vaan n. 9 kk:n iästä alkaen. Ei oikein tehnyt mieli vieraitten lasten peppuja pestä lavuaarissa, mutta hyvin se sujui pytyllä. Lapset pitivät mun jalasta kiinni ja itse sain hyvin suihkuteltua peput puhtaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lol. Hirveää tuhlausta ja säätöä joidenkin kosteuspyyhkeiden kanssa.
Ennen kaikkea epähygienistä. Kosteuspyyhkeet ovat vain tilapäiskäyttöön, eivät vakituiseen "peseytymiseen".
Miten niin epähygienista? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt, eihän vauvan froteista peppupyyhettäkään vaihdeta joka käyttökerralla, samaa käytetään koko päivä. Kertakäyttöpyyhe menee käytön jälkeen roskiin.
Siten epähygieenistä, että ne pyyhkeet eivät puhdista kunnolla. Toisin kuin vesi-käsi-yhdistelmä.
Kävelet intiassa, kompastut ja pääsi uppoaa norsunpaskaan, mitä teet?
a) Hinkkaat naaman puhtaaksi paperilla
b) Etsit paikan, jossa voit pestä nassun
B tietenkin. Ei paperilla pyyhkiminen ole pesemistä. En minä vessassakaan paskapyllyäni vain papeilla pyyhi, vaan pesen sen vedellä.
Vierailija kirjoitti:
Ei meillä vessan lavuaarista koskaan oteta vettä, eikä sitä itse allasta käytetä kuin viemärinä. Tulppakin hävinnyt vuosia sitten.
Mitähän tuo järkyttyjä ajattelee kestovaippailijoista joilla pesukoneessa pyörii kirjaimellisesti ulostetta?
Kestovaipan ja vauvan perseen välissä on riisipaperi, johon uloste jää. Paperi pudotetaan wc-pönttöön. Juuri siksi, ettei pesukoneeseen tarvitsisi laittaa kakkoja.
Kun minä ja muutamaa vuotta nuorempi veljeni olimme vauvoja, ei meillä ollut sisällä vessaa ja lavuaaria. Kun vaivan peppu piti pestä, otettiin hellan vesisäiliöstä lämmintä vettä äitiysavustuspakkauksessa tulleeseen emalivatiin, joka pantiin jakkaralle ja siinä huljuteltiin vauvan peräpää. Sitten vati huuhdottiin. Samassa vadissa kuumennettiin hellalla vettä ja siinä pestiin ne kakkavaipat. Hui kauhia, kyllä ulkomaalaiset mammat nyt kauhistuvat! Miten niin alkeellisissa oloissa onkaan eletty. Se oli 40-50-lukua.
Kun piti pestä hampaat, otettiin kuupalla kylmää vettä ämpäristä hammasmukiin, johon kastettiin harja ja sitten pursotettiin hiukan tahnaa ja harjattiin. Mukin vedellä huuhdeltiin suu. Vesi sylkäistiin likaämpäriin. Sen verran mukiin jätettiin vettä, että sillä huuhdeltiin harja. Sitten loput vedet likasankoon. Luulen, että siihen aikaan ainakin maalla suurimmassa osassa perheitä toimittiin samoin. Kerran tai kahdesti viikossa käytiin saunassa. Sinne pääsivät vauvatkin polskuttelemaan vannassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mustakin karsea ajatus, kakat pyörii siellä pyykin seassa. Sais olla kiellettyä etenkin taloyhtiöiden pesukoneissa.
Tiedoksi hysteerikolle: myös sinun alusvaatteissasi on ulostejäämiä. Riippumatta siitä kuinka hyvin puunaat anusaukkosi kakkimisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
ITALIALAINEN kaveri järkyttyi, kun hänelle selvisi, että Suomessa vaippaikäisten kakkapyllyt pestään lavuaarissa. Onhan tuo kieltämättä aika iljettävä tapa, 41-vuotias nainen pohtii.
Jotkut pervot pesevät Suomessa vauvan pyllyn ja sukuelimet PALJAIN KÄSIN eivätkä käytä kertakäyttökäsineitä!
Vierailija kirjoitti:
Haluaisin tietää miten tämä asia hoidetaan Italiassa.
Niin minäkin, toivottavasti saadaan vastaus sun kysymykseen.
Ehkä suomalaiset ovat rahoittaneet jokaiseen italialaiseen asuntoon erillisen vauvan pyllynpesu lavuaarin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä sen veden otat, jolla pyllyn peset? Sieltä wc-altaastako koukit?
Käsisuihkulla tietty
Vierailija kirjoitti:
ITALIALAINEN kaveri järkyttyi, kun hänelle selvisi, että Suomessa vaippaikäisten kakkapyllyt pestään lavuaarissa. Onhan tuo kieltämättä aika iljettävä tapa, 41-vuotias nainen pohtii.
No ei mitenkään iljettävä. Eihän siinä pestä kuin kädet juoksevalla vedellä. Jotkut tosin, varsinkin vanhemmat ihmiset, laskevat lavuaariin vettä ja pesevät kasvonsa siinä. Niillä ei varmaankaan pestä kakkapyllyjä siinä.
Onnistuu taaperon kanssa joka istuu tukevasti ja osaa pitää kiinni itse jotta pesijällä on kädet vapaana. Pistäpä vauva reunalle ni se tippuu pönttöön tai lattialle kun ei vielä osaa ja tajua.