Työni on aivan järkyttävää
Olen sitoutunut tänne vielä vuodeksi. Olin 4 päivää töissä, työvuorot kuluttavia, työ kuluttavaa. Nukuin tänään koko päivän kampaajani jälkeen, kiva vapaapäivä. Vanhemmat työkaverit ovat aivan elähtäneitä, koska työ on niin raskasta. Ei jää aikaa muuhun elämään, koska 1 viikonloppu/kk vapaa. En sovi tälle alalle, en sovi fyysiseen työhön.
Kommentit (31)
En usko että kukaan nauttii toisten hoitamisesta. Jotakin on vain pakko tehdä työkseen.
Vierailija kirjoitti:
En usko että kukaan nauttii toisten hoitamisesta. Jotakin on vain pakko tehdä työkseen.
Olen nyt brutaalin rehellinen, meillä on 2 kivaa asukasta. He ovat "pihalla", mutta he ovat kohteliaita. Nautin heidän hoitamisesta. Myös jos on "haastava asukas" ja hyvä hetki, se on antoisaa. Mutta suurimmaksi osin en nauti työstäni, minulle maksetaan siitä, siksi menen sinne. Mutta uskon, että vaihtamalla paranee, ja tämä ei ole todellakaan mikään kutsumus minulle. Haluan laboratorioon, eläinalalle, tai kauneudenhoitoalalle.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmisille oikein tarkoittaa työstä nauttiminen nykyaikana? Mä puljaan kurassa ja märässä nollakelillä, sataa tuulee ja suurin onni on vaihtaa kuivat hanskat. Kädet väsyy selkä saattaa suuttua, perslihaksista lopuu happi. Teen työtä mielelläni, koska siinä tosiaan tietää tehneensä jotain, ja työllä on tarkoitus ja mieli. Ilahdun nähdessäni työni jäljen.
Mitoitus voi olla karmea, työolot surkeat jne, mutta miksi hoitamisen itsessään pitäisi olla kamalaa? Se on tärkeää työtä, miksi sitä pitäisi tehdä henkisesti ulkopuolisena, vain rahan takia?
Vierailija kirjoitti:
Mutta yritän saada tässä vuoden aikana säästöjä, ja toinen vaihtoehto, että yritän päättää määräaikaisen työsopimuksen alkukeväällä.
Yritä kestää vuosi ja kerää rahaa. Muista liittyä liittoon, niin saat liiton rahat kun määräaikainen sopimus loppuu. Sitten elelet niillä kolme kuukautta ja lepäilet. Menet vaikka reissuun. Saat lähtiessäsi koko vuoden lomarahat ja käyttämättömät lomat rahana. Hyvä potti.
Vierailija kirjoitti:
Kuka siitä tykkäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmisille oikein tarkoittaa työstä nauttiminen nykyaikana? Mä puljaan kurassa ja märässä nollakelillä, sataa tuulee ja suurin onni on vaihtaa kuivat hanskat. Kädet väsyy selkä saattaa suuttua, perslihaksista lopuu happi. Teen työtä mielelläni, koska siinä tosiaan tietää tehneensä jotain, ja työllä on tarkoitus ja mieli. Ilahdun nähdessäni työni jäljen.
Mitoitus voi olla karmea, työolot surkeat jne, mutta miksi hoitamisen itsessään pitäisi olla kamalaa? Se on tärkeää työtä, miksi sitä pitäisi tehdä henkisesti ulkopuolisena, vain rahan takia?
Koska olet aivan näännyksissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta yritän saada tässä vuoden aikana säästöjä, ja toinen vaihtoehto, että yritän päättää määräaikaisen työsopimuksen alkukeväällä.
Yritä kestää vuosi ja kerää rahaa. Muista liittyä liittoon, niin saat liiton rahat kun määräaikainen sopimus loppuu. Sitten elelet niillä kolme kuukautta ja lepäilet. Menet vaikka reissuun. Saat lähtiessäsi koko vuoden lomarahat ja käyttämättömät lomat rahana. Hyvä potti.
Tämä on kyllä hyvä pointti. Minulla on myös talvikaudelle 2 viikkoa lomaa jäljellä. Ja yritän säästää asp-tilille. Mutta oikeasti minkä hinnan maksan tästä: Olen täysin nääntynyt.
Sinä olet nuori. Sinulla on koko elämä edessäsi. Kouluttaudu alalle, josta pidät. Älä pelkää, elämä järjestyy kyllä. Ei ole mitään mieltä kärvistellä työssä, jota vihaat. Ihmettelen vain sitä, että miten Suomen hoitopalvelut järjestetään tulevaisuudessa, kun ala on ajettu niin ahtaalle, että työntekijät poltetaan loppuun heti alussa? Kuka enää uskaltaa kouluttautua esim. vanhuspuolelle, raatamaan huonolla palkalla? Meillä on edessä katastrofi, kun väestö vanhenee ja hoitajia ei ole. Persutkin haluavat kieltää ulkomaisen työvoiman tulon.
Työelämä on mennyt ihan sairaaksi. En ole hoitoalalla, mutta ei ole helppoa muuallakaan. Mittaamista ja kyttäämistä, ruoskimista parempaan tulokseen, mikään ei riitä. Kiitosta ei tule, vaikka kuinka yrittäisit. Onko tämä joku uusi tapa puristaa työntekijöistä kaikki mehut?
Nostan kytkintä heti, kun löydän paremman paikan, vaikka työ itsessään on ihan mielenkiintoista. En ymmärrä jatkuvaa painostusta, firmallakin tekee ihan ok tulosta. Ehkä takana on ylemmän portaan bonarit. No, joka tapauksessa johtamistyyli on outoa ja tekee työstä ikävää. Turha tuhlata elämää tuollaiseen paikkaan.
En usko työvoimapulaan, mutta totisesti toivon sitä.
Vierailija kirjoitti:
Työelämä on mennyt ihan sairaaksi. En ole hoitoalalla, mutta ei ole helppoa muuallakaan. Mittaamista ja kyttäämistä, ruoskimista parempaan tulokseen, mikään ei riitä. Kiitosta ei tule, vaikka kuinka yrittäisit. Onko tämä joku uusi tapa puristaa työntekijöistä kaikki mehut?
Nostan kytkintä heti, kun löydän paremman paikan, vaikka työ itsessään on ihan mielenkiintoista. En ymmärrä jatkuvaa painostusta, firmallakin tekee ihan ok tulosta. Ehkä takana on ylemmän portaan bonarit. No, joka tapauksessa johtamistyyli on outoa ja tekee työstä ikävää. Turha tuhlata elämää tuollaiseen paikkaan.
En usko työvoimapulaan, mutta totisesti toivon sitä.
Muista sitten äänestää aina Perussuomalaisia. Ainoa puolue, joka vastustaa halpa työ voiman Suomeen tuontia. Mitä enemmän tuonti työntekijöitä, sitä enemmän on työnantajan markkinat ja kyykytys vain pahenee.
Oppikaa tämä: Kun menette määrä- aikaiseen työhön, niin vaatikaa irtisanomispykälä. Silloin voitte lopettaa määrä- aikaisuuden milloin vain. Ja koeaika aina esim. puolet määrä- aikaisuuden kestosta. Itse toimin näin aina, ei tarvitse kärvistellä huonossa työpaikassa. Hoito- alalla onnistuu kyllä, koska työntekijöistä on pulaa.