Mies haluaa lähteä yksin reissuun. Parisuhdekriisi
Mies on varannut syksylle jo lentoliput ja hotellin viikoksi itselleen. Kun sanoin etten hyväksy sellaista niin hän suuttui minulle. Sanoo, että käynhän minäkin esim. konserteissa. No joo, mutta korkeintaan niin, että kaverin kanssa ollaan konsertin jälkeinen yö hotellissa. Mutta en yksin. Hyväksyisittekö tuollaista mieheltä?
Kommentit (196)
Uskon, että naiset voi tehdäkin kilttejä vapaa-ajan matkoja yksinkin, mutta miehet.. ei..ei ja vielä kerran ei.. Miesten luonnon huomaa ihan vaikka lenkkeillessä tai Prismassa..
? Vain lapset luulee omistavansa toisen. Mies lähtee, koska haluaa. Jos laitat yksipuolisia ehtoja menetät rakkauden. Rakkaus laskee aina vapaaksi. Toinen palaa, jos rakastaa.
Elämässä ja parisuhteessakin voi tulla erilaisia vaiheita. Joskus ihminen vaan tarvitsee enemmän tilaa ja aikaa olla yksin, kyse voi toki olla siitä että parisuhteessa jokin hiertää tai sitten elämässä yleensä. Kahlitsemalla ja epäilemällä voi kyllä sitten saada toisen vaan työnnettyä vielä kauemmas. Toki ikävä temppu jos ihan ilmoitusasiana vaan täräyttää lähtevänsä jonnekin, ilman että asiasta on keskusteltu. Toki mehän ei tiedetä miten asiat on, voihan se olla että asiasta on yritetty keskustella mutta miehen asiaa ei ole kuunneltu, tai toki voi olla pettämislomakin suunnitteilla. Tosin, jos toinen on pettämislomalle lähdössä niin taitaa olla jo vähän myöhäistä korjata tilannetta, eiköhän tuo ole pettänyt jo.
Jos mullakin olisi tuollainen puoliso, niin lähtisin reissuun minäkin. Ihan kokonaan ja lopullisesti.
En alkaisi sellaisen miehen kanssa parisuhteeseen, jolla olis tarve viikon hotellilomalle yksikseen. Lähtökohtaisesti kuulostaa epäilyttävältä ja tämän sanon elämää paljon nähneenä ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä idea lähteä yksin reissuun? Kaverit menee myös tai sitten ihan pettämisreissu.
?? Open 40-v mies, naimisissa. Ei lapsia. Käyn kerran vuodessa yksin mm. Englannissa katsomassa futista ja vaimo käy kerran vuodessa reppureissulla mm. patikoimassa Alpeilla. Häntä ei kiinnosta jalkapallo ja minua ei kiinnosta patikointi. Ihan hyvin menee.
Vierailija kirjoitti:
? Vain lapset luulee omistavansa toisen. Mies lähtee, koska haluaa. Jos laitat yksipuolisia ehtoja menetät rakkauden. Rakkaus laskee aina vapaaksi. Toinen palaa, jos rakastaa.
Tottakai pettäjä palaa kotiin. Normaali puoliso ei kuitenkaan halua olla sellaisessa suhteessa. Kuulostat såälittävältä kynnysmatolta, kun hyväksyt vieraissajuoksun, kunhan mies vaan tulee käymään takaisin kotiin retkiltään. Suosittelen hankkimaan itsetunnon.
N50+
Ihana reissu salarakkaan kanssa tulossa. Koko viikon saa olla vapaasti ja elää kuin pariskunta. Ei tarvitse salailla rakkauttaan.
Minun ex teki noin. Paitsi että sanoi lähtevänsä reisuun parin kaverin kanssa. Pienempi mahdollisuus jäädä kiinni kun sanoo lähtevänsä yksin. Varsinkin jos kaikki kaverit on sellaisia jotka puoliso tietää. Nehän saattaa vaikka tulla kaupassa vastaan, kun pitäisi olla reissussa.
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi sellaisen miehen kanssa parisuhteeseen, jolla olis tarve viikon hotellilomalle yksikseen. Lähtökohtaisesti kuulostaa epäilyttävältä ja tämän sanon elämää paljon nähneenä ihmisenä.
Joo eihän tuollainen.normaalia ole.Täällä nyt vain puolustellaan kaikkea epänormaalia.
Kaikki yksin tehdyt lomamatkat parisuhteessa on epänormaalia eikä ole kenenkään tietämäni fiksun pariskunnan tapana .Ei todellakaan ole hyväksyttävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen perheenäiti ja olisi ihanaa lähteä yksin vaikka Kreikkaan tai Espanjaan lomalle viikoksi. En kyllä usko, että mies päästäisi. Vanhat ihmiset ei enää muista, mitä on olla nuori tai kolmikymppinen, jolla hormonit vielä hyrrää.. Kyllä ne olosuhteet tietää, jos vähän miettii: ihana lämpö ja aurinko, mikä saa hormonit kierroksille, vähäinen vaatetus, lepoa, kenties drinkkejä altaalla tai rannalla, lämpöiset, mutta romanttisen pimeät illat ja yöt.. ystävällisiä ulkomaalaisia miehiä.. Kaikki katastrofin ainekset. :D
En kyllä päästäisi itsekään itseäni sellaiselle lomalle, vaikka ajatuksena olisikin houkutteleva. Vähän siis ihmettelen miksi joku haluaa matkustaa yksin eikä kultansa kanssa.. kenen kanssa ne lomamuistot sitten jakaa..Toisilla on pettäjän luonne ja toisilla ei. Minä kolmekymppisenä perheenäitinä nauttisin reissussa juuri siitä, ettei kukaan olisi vailla mitään. Siis edes seksiä. Kiertelisin museoissa ja katselisin taidetta ja arkkitehtuuria, istuisin pitkään kahviloissa katselemassa ihmisiä ja lukisin kirjaa rannalla... Jos alkaisikin hormonit hyrrätä reissussa ollessa, niin sitä kivempi palata sitten kotiin oman miehen vuoteeseen.
Pahoittelen kun joudun nimittämään sinua sinisilmäiseksi, mutta museoita matkalla kiertävän naisen libido on vähän eri luokkaa kuin keskivertomiesten. Siis oikein nauttisit, kun kukaan ei halua sinulta seksiä. 😀 Kai ymmärrät, että miehet eivät koe samoin.
Eli keskivertomies ei pärjää viikkoa ilman seksiä, vaan joutuu pettämään?
Pettäjä pettää vaihtelun vuoksi ja siksi, että se buustaa itsetuntoa. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka kotona olisi hyvää seksiä joka päivä.
Nimenomaan. Pettäjän luonto on sellainen, ettei puoliso riitä. Se pettää ennemmin tai myöhemmin, oli yksin lomamatkalla tai ei. En tiedä muista, mutta itse en haluaisi olla suhteessa jossa ei voisi luottaa toisen uskollisuuteen? Siis että pitäisi heti pelätä pettämistä jos se lähtee yksin jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläminä 45 ja vaimo 40 ei kumpikaan mene ikinä yksin minnekään reissuun eikä baariin yms.
Vaan tuo johtaisi samantien eroon.Tuo kuulostaa painajaiselta. En voisi ikinä elää suhteessa jossa ei kumpikaan voisi ikinä käydä yksin missään.
Kyllä ne reissut on reissattu ennen vakiintumista.
Ei aikuisilla ihmisellä ole tarvetta auki mennä minnekään reissuun.
Ei täällä vauva palstalla taida olla aikuisia ihmisiä.Ei jumalauta :D
T. Yksin reissaava vaimo
On teillä naurettavia parisuhteita.
Varmaan jos pettämistä tulee noilla reissuissa se menee olankohautuksella ohi 🤣🤣😅
+ taudit hoidetaan chattilääkärin vastaanotolla ja puolisolle jauhetaan penisilliinit puuron sekaan 😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen perheenäiti ja olisi ihanaa lähteä yksin vaikka Kreikkaan tai Espanjaan lomalle viikoksi. En kyllä usko, että mies päästäisi. Vanhat ihmiset ei enää muista, mitä on olla nuori tai kolmikymppinen, jolla hormonit vielä hyrrää.. Kyllä ne olosuhteet tietää, jos vähän miettii: ihana lämpö ja aurinko, mikä saa hormonit kierroksille, vähäinen vaatetus, lepoa, kenties drinkkejä altaalla tai rannalla, lämpöiset, mutta romanttisen pimeät illat ja yöt.. ystävällisiä ulkomaalaisia miehiä.. Kaikki katastrofin ainekset. :D
En kyllä päästäisi itsekään itseäni sellaiselle lomalle, vaikka ajatuksena olisikin houkutteleva. Vähän siis ihmettelen miksi joku haluaa matkustaa yksin eikä kultansa kanssa.. kenen kanssa ne lomamuistot sitten jakaa..Toisilla on pettäjän luonne ja toisilla ei. Minä kolmekymppisenä perheenäitinä nauttisin reissussa juuri siitä, ettei kukaan olisi vailla mitään. Siis edes seksiä. Kiertelisin museoissa ja katselisin taidetta ja arkkitehtuuria, istuisin pitkään kahviloissa katselemassa ihmisiä ja lukisin kirjaa rannalla... Jos alkaisikin hormonit hyrrätä reissussa ollessa, niin sitä kivempi palata sitten kotiin oman miehen vuoteeseen.
Pahoittelen kun joudun nimittämään sinua sinisilmäiseksi, mutta museoita matkalla kiertävän naisen libido on vähän eri luokkaa kuin keskivertomiesten. Siis oikein nauttisit, kun kukaan ei halua sinulta seksiä. 😀 Kai ymmärrät, että miehet eivät koe samoin.
Pettäjä pettää vaihtelun vuoksi ja siksi, että se buustaa itsetuntoa. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka kotona olisi hyvää seksiä joka päivä.
Myös jännityksen vuoksi ja yksinkertaisesti koska voi. Sitä se liiallinen luottamus teettää.
Ei voi tietää, mistä on kyse, mutta liian naiivi ja sinisilmäinen ei kannata olla. Sen opin olen tässä elämässä keski-ikään mennessä oppinut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No höpö höpö. Minäkin olen museoita kiertävä nainen, ja ainakin minun libidoni on todistetusti vähintään keskivertomiehen tasolla (reilun 30 vuoden ja 11 miehen kokemuksella) ja nykyinen mieheni (jonka kanssa libidokin vihdoinkin kohtaa) lähettää minut välillä itsekseni jonnekin lomalle kun hänellä on työkiireitä. Ei hyvä ja toimiva libido ole yhtäkuin alttius pettämiseen. Onpa surkeita ihmisiä jos joillakin näin on. Minun kultani on maailman paras mies minulle, enkä koskaan tekisi tietoisesti mitään, mikä tekisi hänet surulliseksi tai muuten loukkaisi häntä. Ja samoin hänkin kohtelee minua. Ja silti voimme nauttia kokemuksista erillään. Vaikka tottakai kaipaa toista. Sitä ihanampaa taas palata kotiin.
N52
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös jännityksen vuoksi ja yksinkertaisesti koska voi. Sitä se liiallinen luottamus teettää.
Jotkut pettää heti jos voi, toiset ei. Niin yksinkertaista se on. Tietysti ei voi tietää kumpaan sarjaan oma puoliso kuuluu, mutta kahlitseminen tuskin asiaa auttaa. Ja jos se ois salarakkaan kanssa sinne menossa niin luulisi että muitakin merkkejä ois ilmassa?
Lennot on varattu kertomatta ja kysymättä, koska nyt puolison on paljon vaikeampi tunkea mukaan. Ei varmasti ole lähdössä yksin.
Paitsi jos suhteen aikana on muutenkin ollut tapana tehdä yksin reissuja. Mutta tuskin ap olisi tästä sitten niin hermostunut.
Jos on yhteinen talous niin ainankin kohtuullista on etukäteen kertoa suunnitelmistaan ja varmistaa, että on puolisolle ok.
En hyväksyisi. Olisi melko outoa äkkiä haluta lomailla yksin ja vielä ilmoittamatta mitään ennen kun matkat on varattu.
Asiasta ei kannata riidellä eikä kysellä muisen mielipidettä. Ellet hyväksy tuollaista niin on syytä keskustella onko suhteella enää tulevaisuutta.
Eri asia jos aina lomailtu erikseen. Mutta valitettavasti minun kokemusmaailmassani ovat erikseen lomailijat eronneet ennenpitkää. Jos lomiakaan ei enää haluta viettää yhdessä niin...
Ja olen jo lähes eläkeikäinen. Olen jo monta eroa nähnyt. Yhdessä viihtyvät parit harvemmin eroavat. Miksi ylipäätään olla parisuhteessa jos puolison kanssa oleminen on vastenmielistä?
Vierailija kirjoitti:
En hyväksyisi. Olisi melko outoa äkkiä haluta lomailla yksin ja vielä ilmoittamatta mitään ennen kun matkat on varattu.
Asiasta ei kannata riidellä eikä kysellä muisen mielipidettä. Ellet hyväksy tuollaista niin on syytä keskustella onko suhteella enää tulevaisuutta.
Eri asia jos aina lomailtu erikseen. Mutta valitettavasti minun kokemusmaailmassani ovat erikseen lomailijat eronneet ennenpitkää. Jos lomiakaan ei enää haluta viettää yhdessä niin...
Ja olen jo lähes eläkeikäinen. Olen jo monta eroa nähnyt. Yhdessä viihtyvät parit harvemmin eroavat. Miksi ylipäätään olla parisuhteessa jos puolison kanssa oleminen on vastenmielistä?
Nimenomaan näin.
Täällä nyt halutaan jotenki normalisoida yksin lomailua.Se ei ole normaalia eikä normaaliksi muutu.