Mies haluaa lähteä yksin reissuun. Parisuhdekriisi
Mies on varannut syksylle jo lentoliput ja hotellin viikoksi itselleen. Kun sanoin etten hyväksy sellaista niin hän suuttui minulle. Sanoo, että käynhän minäkin esim. konserteissa. No joo, mutta korkeintaan niin, että kaverin kanssa ollaan konsertin jälkeinen yö hotellissa. Mutta en yksin. Hyväksyisittekö tuollaista mieheltä?
Kommentit (196)
Onko ko. viikon hotellimatka miehen kosto ap:n keikkareissuista kavereiden kans? Onko miehelle ollut vaikeaa, että ap tekee omia reissuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on lähtökohtaisesti aika itsekäs olento, joten on vain viisasta olla kriittinen. Usein ihminen miettii, että itse en pettäisi, joten ei toinenkaan petä. Et voi kuitenkaan tuntea toista ihmistä niin kuin tunnet itsesi. Niitä luottavaisia ja jotka ovat itse luotettavia petetään varmaan kaikista eniten. Valitettavasti niin karu on ihmisen luonto. Monia surullisia tilanteita nähnyt ja kuullut ja ne alkavat usein: "En ikinä olisi uskonut, että hän voisi tehdä minulle niin.. "
Eihän sitä toisesta ihmisestä koskaan tiedä mutta aika raskaaksi elämäkin käy jos aina täytyisi lähteä siitä että entäs jos se pettää. Paras se on vaan hyväksyä se fakta että niin voi käydä mutta turha sitä etukäteen on murehtia.
Juu, voihan niin tapahtua ja todennäköisesti tapahtuukin mitä enemmän erikseen lomaillaan ja aikaa vietetään. Eniten olisin huolissani omasta seksuaaliterveydestäni eli mies testeihin heti reissun jälkeen ja hiv-testin tuloksessa saattaa kestää puolikin vuotta, mutta omia valintojahan nämä reissut on. Kondomi ei muuten suojaa kaikilta sp-taudeilta kuten herpekseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on lähtökohtaisesti aika itsekäs olento, joten on vain viisasta olla kriittinen. Usein ihminen miettii, että itse en pettäisi, joten ei toinenkaan petä. Et voi kuitenkaan tuntea toista ihmistä niin kuin tunnet itsesi. Niitä luottavaisia ja jotka ovat itse luotettavia petetään varmaan kaikista eniten. Valitettavasti niin karu on ihmisen luonto. Monia surullisia tilanteita nähnyt ja kuullut ja ne alkavat usein: "En ikinä olisi uskonut, että hän voisi tehdä minulle niin.. "
Eihän sitä toisesta ihmisestä koskaan tiedä mutta aika raskaaksi elämäkin käy jos aina täytyisi lähteä siitä että entäs jos se pettää. Paras se on vaan hyväksyä se fakta että niin voi käydä mutta turha sitä etukäteen on murehtia.
Riippuu aika pitkälle siitäkin, miten paljon mahdollisuuksia pettää saa. Jotkut eivät saa elämänsä aikana yhtäkään mahdollisuutta pettää, joten on aika pirun helppo luottaa silloin :) Toiset taas voivat saada viikoittain ehdotteluita, niin tilanne on tietenkin aivan toinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi sellaisen miehen kanssa parisuhteeseen, jolla olis tarve viikon hotellilomalle yksikseen. Lähtökohtaisesti kuulostaa epäilyttävältä ja tämän sanon elämää paljon nähneenä ihmisenä.
Joo eihän tuollainen.normaalia ole.Täällä nyt vain puolustellaan kaikkea epänormaalia.
Kaikki yksin tehdyt lomamatkat parisuhteessa on epänormaalia eikä ole kenenkään tietämäni fiksun pariskunnan tapana .Ei todellakaan ole hyväksyttävää.
Voiko selvemmin enää paistaa läpi katkeruus kun sä et pääse mihinkään yksin, sua ei päästetä. Etkä uskalla erota ahdistavasta liitosta. Ja älä vastaa mitään ettei ole totta, koska sä voit anonyymisti palstalla valehdella ihan mitä vaan. Totuus on että olet kahlittu ja alistettu etkä pääse varmaan edes kaverin luo kahville.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta niin karuja pettämiskuvioita nähneenä en lähtisi kannustamaan ketään siihen, että joo, on ihan normaalia käydä viikon hotellilomilla yksin että toivota vaan hyvää lomaa miehelle ja luota häneen. Pahimmoilleen näin toimimalla saattaisin ajaa ap:n tilanteeseen, jossa hän 5 vuoden päästä hajoaa palasiksi kun selviää, että ne matkat olivatkin salarakkaan kanssa lomailua.
Kannustan pitämään huolta siitä, että ei tule kaltoinkohdelluksi ja petetyksi. Rakastava ja empaattinen mies ymmärtäisi ap:n huolen ja ottaisi hänet mukaan matkalle. Järkevää olisi myös käydä keskustelu siitä, onko heidän parisuhteessa ok viikon hotellilomat yksin. Jokainen voi nämä asiat omassa parisuhteessa keskustella läpi. Henkilökohtaisesti en kannusta ketään ihmistä liialliseen luottavaisuuteen, koska tiedän millaisia ihmishirviöitä on olemassa, eivätkä he katoa tästä maailmasta silmiä ummistamalla. Elämä opettaa teitä luottavaisia ihmisiä vielä näissä asioissa. Terve kriittisyys myös suojaa ihmistä. On aivan tervettä huolestua viikon hotellilomasta yksikseen.. eri asia olisi, jos ap:n mies olisi menossa vaikka kauppaan ja ap olisi huolissaan pettämisestä kauppareissulla.. Viikon hotelliloma yksin ei ole parisuhteessa eläville mikään vakiomalli vaan aika harvinaista.. toki tältä palstalta aina löytyy kaikki harvinaiset. Ja jokainenhan täällä tienaakin sen 100 000 e vuodessa.. :D
Meillä ei olis ongelma, jos ei toistu usein. . Sitten ihmetelisin, miksei mun mstkaseura kelpaa.
Teen ulkomaan työmatkoja 5-6 kertaa vuodessa ja olen monesti poissa 3-7 päivää putkeen, jos reissu osuu vaikka ti-to, niin saatan jäädä kaupunkiin sunnuntai-iltaan, teen yhden etätyöpäivän ja maksan paluulennon ja hotellin lisä-öiltä itse. Soitellaan videopuheluita.
Jos mies tahtoisi mennä yksin, niin ok. Tulisin hulluksi, jos luottamusta ei olisi.
Anna sen reissata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En alkaisi sellaisen miehen kanssa parisuhteeseen, jolla olis tarve viikon hotellilomalle yksikseen. Lähtökohtaisesti kuulostaa epäilyttävältä ja tämän sanon elämää paljon nähneenä ihmisenä.
Joo eihän tuollainen.normaalia ole.Täällä nyt vain puolustellaan kaikkea epänormaalia.
Kaikki yksin tehdyt lomamatkat parisuhteessa on epänormaalia eikä ole kenenkään tietämäni fiksun pariskunnan tapana .Ei todellakaan ole hyväksyttävää.Voiko selvemmin enää paistaa läpi katkeruus kun sä et pääse mihinkään yksin, sua ei päästetä. Etkä uskalla erota ahdistavasta liitosta. Ja älä vastaa mitään ettei ole totta, koska sä voit anonyymisti palstalla valehdella ihan mitä vaan. Totuus on että olet kahlittu ja alistettu etkä pääse varmaan edes kaverin luo kahville.
Ei minua liittoni ahdista.Ja aikuinen ihminen menisi kaverin luo kahvile ?😂😂🤣
Edelleenkään yksin lomamatkailu tai baariin meno ei ole mitenkään normaalia parisuhteessa.
Se ei normaaliksi muutu vaikka kuinka asiaa jauhatte tässä.
Muutenkin useamman kerran vuodessa bilettäminenkään ei ole mitenkään normaalia vaan kertoo elämänhallinnan ongelmista.
En voi käsittää, että ensimmäisenä ajatuksena on pettäminen, jos puoliso haluaa oman loman. Pettää voi miten vain ja missä vain. Puolisoa ei voi kahlita, jos tämä vieraisiin haluaa mennä. Suhteen perusta on luottamus. Sairasta ajatella heti epärehellisyyttä, jos puoliso haluaa jotain poikkeuksellista.
Vierailija kirjoitti:
En voi käsittää, että ensimmäisenä ajatuksena on pettäminen, jos puoliso haluaa oman loman. Pettää voi miten vain ja missä vain. Puolisoa ei voi kahlita, jos tämä vieraisiin haluaa mennä. Suhteen perusta on luottamus. Sairasta ajatella heti epärehellisyyttä, jos puoliso haluaa jotain poikkeuksellista.
Viikon loma yksin ulkomailla on jo todella poikkeuksellista, jos tälläistä ei ole ennen parisuhteessa harrastettu.
Yksin voi viettää aikaa muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, mutta niin karuja pettämiskuvioita nähneenä en lähtisi kannustamaan ketään siihen, että joo, on ihan normaalia käydä viikon hotellilomilla yksin että toivota vaan hyvää lomaa miehelle ja luota häneen. Pahimmoilleen näin toimimalla saattaisin ajaa ap:n tilanteeseen, jossa hän 5 vuoden päästä hajoaa palasiksi kun selviää, että ne matkat olivatkin salarakkaan kanssa lomailua.
Kannustan pitämään huolta siitä, että ei tule kaltoinkohdelluksi ja petetyksi. Rakastava ja empaattinen mies ymmärtäisi ap:n huolen ja ottaisi hänet mukaan matkalle. Järkevää olisi myös käydä keskustelu siitä, onko heidän parisuhteessa ok viikon hotellilomat yksin. Jokainen voi nämä asiat omassa parisuhteessa keskustella läpi. Henkilökohtaisesti en kannusta ketään ihmistä liialliseen luottavaisuuteen, koska tiedän millaisia ihmishirviöitä on olemassa, eivätkä he katoa tästä maailmasta silmiä ummistamalla. Elämä opettaa teitä luottavaisia ihmisiä vielä näissä asioissa. Terve kriittisyys myös suojaa ihmistä. On aivan tervettä huolestua viikon hotellilomasta yksikseen.. eri asia olisi, jos ap:n mies olisi menossa vaikka kauppaan ja ap olisi huolissaan pettämisestä kauppareissulla.. Viikon hotelliloma yksin ei ole parisuhteessa eläville mikään vakiomalli vaan aika harvinaista.. toki tältä palstalta aina löytyy kaikki harvinaiset. Ja jokainenhan täällä tienaakin sen 100 000 e vuodessa.. :D
Naulan kantaan!
Paremmin ei voisi kuvailla tilannetta.
Ei oo todellista. Oon 50v ja avioliitossa. Keskustella ja sovitella pitää mutta kyllä molemmilla on välillä omia reissuja. En itse halua lähteä kalareissuille eikä mies shoppailureissuille. Pitäiskö nämä siis kummankin jättää tekemättä tai toisen raahattua pitkin hampain mukaan? Ei mun kaveripiirissä ole yhtäkään pariskuntaa jotka eivät joskus tekisi omia reissuja. Ja vielä ollaan onnellisesti yhdessä ja tehdään myös yhteisiä reissuja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni käy joka kesä kalareissun Suomen Lapissa tai Pohjois- ;Norjassa, kavereidensa kanssa.
Porukkaan kuuluu nin kaksi työtoveria, kuin yksi muuten läheinen kaveri. Kaikki neljä ovat perheellisiä miehiä, yhtä sinkkua lukuunottamatta.
En missään tapauksessa enkä missääån olosuhteissa halua mukaan tuolle reissulle.Kerran olin miehen kanssa kaksistaan. Telttakmajoitus jossain kalaisen veden saaressa. Säilykeruokaa. Sääskiä niin helvesti, kuin olla voi.
Kun kalaa saatiin, se paistettiin nuotiolla, tai savustettiin mukana olevilla vehkeillä.
Leirintäalueilla yöviittiin joskus, että pääsi suihkuun ja saunaan.
Useat porukat vuokraavat nykyisin mökin, kalaisen veden ääreltä.
Mökeissä on sauna, grilli ja kalan savustus mahdollisuus.Ei kiitos itselleni.
Mieltelni,suon miehelleni tuon reissun, ns. äijäporukassa. Hän voi siellä rentoutua työn ja perheen paineista.
Totaalisesti.Silti meille jää runsaasti aikaa, viettää lomia yhdessä.
Kun mies on kalareisulla, , vietän aikaa, ainoan lapsemme kanssa siskoni ja vanhempieni luona.Joskus sisko saa vapaata perheestään, ja viettää pari päivää lomaa luonani.
Se on tavallaan hengähdystauko, hektisen, työelämän ja arjen keskellä, meille,molemmille.
Hienointa on usein ollut se, kun mies tuo pohjoisen tuliaisina, noin viitisen litraa hilloja, eli lakkoja, kylmälaukussa kotiin.
Käykö mies tautitesteissä ennen kuin aloitatte taas seksuaalielämän?
Kai sä pistät miehesi tautitesteihin kun se on käynyt yksin Prismassa? Pettäjä löytää kyllä tilaisuuden pettämiseen ihan kotikulmillakin, ei siihen mitään lomareissuja tarvita. Surullista tietty, jos elät parisuhteessa jossa et pysty luottamaan puolisoosi tai olet muuten vain kovin epävarma itsestäsi. Mutta usko tai älä - löytyy myös terveitä parisuhteita, joissa ei ole tarvetta kahlita toista.
Vierailija kirjoitti:
Eli luottaa pitää vaikka toinen jäisi kiinni housut kintuissa? Koska ilman luottamusta ei ole parisuhdetta? Huvittaa näin törkeitä pettämisiä nähneenä ja osin myös kokeneena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieheni käy joka kesä kalareissun Suomen Lapissa tai Pohjois- ;Norjassa, kavereidensa kanssa.
Porukkaan kuuluu nin kaksi työtoveria, kuin yksi muuten läheinen kaveri. Kaikki neljä ovat perheellisiä miehiä, yhtä sinkkua lukuunottamatta.
En missään tapauksessa enkä missääån olosuhteissa halua mukaan tuolle reissulle.Kerran olin miehen kanssa kaksistaan. Telttakmajoitus jossain kalaisen veden saaressa. Säilykeruokaa. Sääskiä niin helvesti, kuin olla voi.
Kun kalaa saatiin, se paistettiin nuotiolla, tai savustettiin mukana olevilla vehkeillä.
Leirintäalueilla yöviittiin joskus, että pääsi suihkuun ja saunaan.
Useat porukat vuokraavat nykyisin mökin, kalaisen veden ääreltä.
Mökeissä on sauna, grilli ja kalan savustus mahdollisuus.Ei kiitos itselleni.
Mieltelni,suon miehelleni tuon reissun, ns. äijäporukassa. Hän voi siellä rentoutua työn ja perheen paineista.
Totaalisesti.Silti meille jää runsaasti aikaa, viettää lomia yhdessä.
Kun mies on kalareisulla, , vietän aikaa, ainoan lapsemme kanssa siskoni ja vanhempieni luona.Joskus sisko saa vapaata perheestään, ja viettää pari päivää lomaa luonani.
Se on tavallaan hengähdystauko, hektisen, työelämän ja arjen keskellä, meille,molemmille.
Hienointa on usein ollut se, kun mies tuo pohjoisen tuliaisina, noin viitisen litraa hilloja, eli lakkoja, kylmälaukussa kotiin.
Käykö mies tautitesteissä ennen kuin aloitatte taas seksuaalielämän?
Kai sä pistät miehesi tautitesteihin kun se on käynyt yksin Prismassa? Pettäjä löytää kyllä tilaisuuden pettämiseen ihan kotikulmillakin, ei siihen mitään lomareissuja tarvita. Surullista tietty, jos elät parisuhteessa jossa et pysty luottamaan puolisoosi tai olet muuten vain kovin epävarma itsestäsi. Mutta usko tai älä - löytyy myös terveitä parisuhteita, joissa ei ole tarvetta kahlita toista.
En laita, mutta viikon _yksinäisen_ ennalta sopimattoman hotelliloman jälkeen laittaisin. Etkö itse vai oletko holtiton terveytesi suhteen?
Ihmekös pettäminen on nykyään niin yleistä. Kaikille teillekin uppoaa mikä tahansa soopa ja tauditkin hoidetaan omaan piikkiin salassa häpeästä. Ja niin erosimme sopuisasti ja yhteisymmärryksessä 😂
Tee samalla tavalla. Menet yksin viikon lomalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki yksin tehdyt lomamatkat parisuhteessa on epänormaalia eikä ole kenenkään tietämäni fiksun pariskunnan tapana .Ei todellakaan ole hyväksyttävää.Voiko selvemmin enää paistaa läpi katkeruus kun sä et pääse mihinkään yksin, sua ei päästetä. Etkä uskalla erota ahdistavasta liitosta. Ja älä vastaa mitään ettei ole totta, koska sä voit anonyymisti palstalla valehdella ihan mitä vaan. Totuus on että olet kahlittu ja alistettu etkä pääse varmaan edes kaverin luo kahville.
Ei minua liittoni ahdista.Ja aikuinen ihminen menisi kaverin luo kahvile ?😂😂🤣
No missä sä sitten näet kavereitasi kun ilman puolisoa baarissa käyminen on epänormaalia ja kahvillakaan et heidän luonaan käy? Ai mutta tosiaan, ei sulla taida kavereita olla vaan vietät kaiken aikasi kylki kyljessä puolisosi kanssa ja kyttäämällä tämän jokaista askelta. Juu sinua ei liittosi ahdista, puolisosi saattaakin sitten olla täysin eri mieltä
Meille tuli exän kanssa ero, kun kävin yksin matkoillani. Mutta kun harrastukseni on arkkitehtuuri ja erityisesti Euroopan vanhat kirkkorakennukset, niin eihän se onnistu kuin yksin. Eksä luuli, että minulle riittää vain se että käydään nopeasti toteamassa paikka ja sitten edetään kiireellä turistirysiä kohti. Minä taas viihdyn jopa päiviä samassa paikassa. Yksinhän ne reissut silloin pitää tehdä. Koomisinta oli, että luuöi minun pettävän. Siis miehen, joka harrastaa kirkkoja...