Stainerkoulun hyvät ja huonot puolet?
Kommentit (7)
kyllä sieltäkin ihan hyvillä papereilla voi ulostautua. itse en laittaisi lapsiani lähinnä siksi koska en ole itse (eikä lapsikaan) koviin taiteellinen heppu. muita erityispedagogiikkoja olisin kyllä harkinnut, jos olisi meidän kaupungissa ollut tarjolla....
Minua itseäni viehättää Steiner-koulussa moni asia, kiireettömyys ja luonnonmukaisuus esimekiksi. Mutta kun olen perehtynyt Rudolf Steinerin (ja seuraajien) ajatuksiin syvällisemmin, en valitettavasti mitenkään voi laittaa lapsiani kyseiseen kouluun. On ihan ihmeellistä potaskaa, jota vielä koitetaan naamioida kuulostamaan " tieteelliseltä" .
ota huomioon että steinerin ajatukset ovat oman aikansa tuotosta eikä niitä sovelleta siltään nykyaikana :)
Steinerissa otetaan hyvin huomioon lasten persoonallisuus ja temperamentti, yksilölliset erot. Kädentaidot, omatoimisuus. Taideaineiden ja reaaliaineiden yhdistäminen, ylipäänsä se, että opetuksessa käytetään eri " aineita" hyväksi. Lapset oppivat kriittistä ajattelua paremmin kuin tavallisessa koulussa.
Huonona puolena taas melko suuret luokkakoot.
kannattaa ehkä opetella nimi oikein.
Turha jauhaa aiaan kuulumattomista pikku jutuista. Olisin vain ollut kiinnostunut kuulemaan kyseisetä koulusta kun en siitä tiedä mitään. ap.
kaikki siellä ovat vähän hihuleita... en laittais omaa lastani. kannataa tutustua steinerpedagogiikkaan,ei oikein sekään uponnut meikäläiseen.
Steinerkoulu pohjaa antroposofiseen maailmankatsomukseen. Kannattaa katsoa uskontojen uhrit ry:n sivustolta teosofia/antroposofia, niin saa käsitystä siitä, mihin Steinerin opit ja koko koulu pohjautuvat ja pyrkivät. Siellä ei tietysti ole neutraalia tietoa muttei väärääkään!