Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi rautalisä pitää ottaa aamulla? Vaikeaa.

Vierailija
04.08.2023 |

Jos rautatabletti pitäisi ottaa pari tuntia ennen aamupalaa, niin elämä menee kyllä todella vaikeaksi. Paljon helpompi olisi ottaa tabletti illalla tyhjään vatsaan, kun en muutenkaan syö iltapalaa. Mitenköhän paljon tällä on merkitystä?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sanoo, että pitäisi ottaa aamulla?

Vierailija
2/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kukaan pakota

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ottaa illalla, mutta jos aihettaa vatsa-oireita, niin voi olla hankala nukkua. Minkä merkkisiä sinulla on? Ohjeissa yleensä suositellaan ja annetaan esimerkki, mutta käsikauppa raudat ei ole aikaan tai paikkaan sidottuja.

Vierailija
4/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tarvitse ottaa. Itse saisin varmaan pahoja vatsaoireita jos ottaisin tyhjään vatsaan aamusta.

Vierailija
5/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä otin yöllä kun kävin vessassa, en kans voinut ottaa aamulla.

Vierailija
6/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://sideral.fi/sideral-forte-2/

Tätä ostettiin nuorelle miehelle jonka ferritiiniarvo oli reilut 40.

-1-

Vierailija
7/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautatabletin ottaminen on avaruusfysiikkaa. Ei saisi ottaa ruuan kanssa, mutta jos se käy mahaan, niin pitää ottaa ruuan kanssa. Mutta ei minkään maitoruuan tai kahvin. C-vitamiini on hyvä. Ja kyllä mielellään aamulla. Paketissa lukee niin. Mutta kun moni ihminen ei aamulla syö muuta kuin esim. maitokahvia. Tai jugurttia. Puuroa maidolla. Niin laske sitten tunteja, milloin voit ottaa sen raudan. Et ikinä. Ja jos keksit jonkun epä-ruoka-ajan esim. klo 14, niin itsellä ainakin jää ottamatta ja huomaan taas viikon menneen ilman ensimmäistäkään rautaa.

Vierailija
8/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti imeytyy parhaiten aamulla tyhjään vatsaan, itse otan sen 2h ennen aamupalaa, mutta varmasti monille hankalaa. Joskus otin illalla tyhjään vatsaan, mutta en saanut sillä ferritiiniä nousemaan.

Vierailija
9/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on rautavalmisteita, joiden kanssa voi käyttää maitotuotteita ja esim. kahvia tai teetä.

Esim. Sideral ja Bertils hemoglobiini

Näillä sain itse arvot nousemaan eikä käynyt ollenkaan mahaan.

Vierailija
10/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liittyy hepsidiinin erityiseen, aamuisin rauta imeytyy parhaiten. Mutta ei sitä tyhjään vatsaan tarvitse ottaa, täytyy vain varmistaa, ettei aamupalalla ole kalsiumia ylenmäärin eikä kofeiinia. Kun ei ota tyhjään vatsaan, vatsa kestää paremmin rautaa. Eli jos otat rautaa ruoan yhteydessä, älä ota kaksiumia tai kofeiinia. Juo vaikka päivän eka kahvi työpaikalla. Syö hedelmiä ja puuroa aamulla, c-vitamiini edistää raudan imeytymistä ja puurossakin on rautaa. Mutta jos on liian hankalaa, niin ota joskus toiste, itse olen suosinut välipalaksi hedelmä+rauta yhdistelmää kun aamulla tykkään syödä leivällä juustoa ja kananmunia.

Vierailija
11/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko ottaa aamulla, mutta pitäisi mieluiten olla vähintään 2 tuntia viimeisimmän aterian jälkeen ja vähintään 2 tuntia ennen seuraavaa ateriaa. Itse en voi ottaa aamulla, koska silloin otan jo kilpirauhaslääkkeen, niin otan sen sitten aamupalan ja lounaan välissä noin kello 10. Ja C-vitamiinin kanssa, se parantaa imeytymistä.

Vierailija
12/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-1-

Meillä arvo oli nuorella miehellä 6.

Vierailija
13/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noita rautasuihkeita jotka suihkutetaan suun limakalvolle. Niissä ei luulisi olevan rajoituksia.

Vierailija
14/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-1-

Meillä arvo oli nuorella miehellä 6.

Miten on vielä elossa?

Vierailija
15/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on rautavalmisteita, joiden kanssa voi käyttää maitotuotteita ja esim. kahvia tai teetä.

Huijausta. T: farmaseutti

Rauta on hyödyllinen lisä otettavaksi ja monelle rautavarastojen täydennyksestä on aidosti hyötyä, mutta millään  et kumoa sitä faktaa että tietyt yhdisteet samanaikaisesti otettuna sitovat raudan imeytymättömään muotoon. Se on puhdasta kemiaa ja kaikki sitä vastaan väittävät tuotteet ovat humpuukia. 

Vierailija
16/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt tämän vuokdi cideral nimistä rautaa. Saa ottaa milloin vain ja syödä mitä vain yhtäaikaa. Ei ole tullut mahavaivoja. Kaikista muista valmisteista tuli.

Vierailija
17/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauta on hyödyllinen lisä otettavaksi ja monelle rautavarastojen täydennyksestä on aidosti hyötyä, mutta millään  et kumoa sitä faktaa että tietyt yhdisteet samanaikaisesti otettuna sitovat raudan imeytymättömään muotoon. Se on puhdasta kemiaa ja kaikki sitä vastaan väittävät tuotteet ovat humpuukia. 

No miten selität sen, että kakista muista rautavalmisteista tuli järkyttävät vatsakivut, mutta cideralista ei.

Vierailija
18/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko farmaseutti tutustunut sideral.fi nettisivuihin? Siellä on tutkimustulos. Ja selitys miten tämä rauta on erilainen. Ja ei ole muuten tullut sitä raudan makua suuhun, eikä kakka ole värjäytynyt, jotka tapahtui muilla valmisteilla.

Vierailija
19/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa ku heinänteko.

Herätyskello soimaan 04:30, lasi vettä ja rautapilleri viereen ja huiviin. Takasin punkkaan tutumaan. 😴

Vierailija
20/38 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäys: Sideral on aika kallista, Bertils edullinen.

Bertils sisältää myös kuparia ja C- ja B-vitamiineja. Omat Ferritiinit nousi ehkä jopa paremmin Bertilsin valmisteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän