Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten opettaa koira ravistamaan käskystä?

Vierailija
04.08.2023 |

Olisi kätevää kun ravistelisi itsensä märkänä ennenkuin pääsee autoon eikä vasta autossa. Samoin kotiovella ja suihkun jälkeen. Yritin etsiä opetusvideota onnistumatta. Olen ranonut ravista ja palkinnut kun sattuu ravistamaan, mutta tätä on turhan harvoin.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koiralla on luppakorvat. Ravistushan lähtee liikkeelle juurikin korvista, näin olen lukenut. Otan siis koiraa korvista kiinni ja läpsytän niitä pari kertaa vuorotellen, aika nopeasti. Samalla liikun itse kuin pistäisin sen ravistelukierteen liikkeelle. Takuulla muuten hassun näköistä! 😂 Käskytän myös: " Ravista!" Tämä toimii, joskus riittää pelkkä käskykin. Katsopa semmoinen hidastettu video, jossa koiran ravistuksen liike näkyy!

Vierailija
2/7 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun pitää kastella sitä koiraa useammin, ja sitten olla valmiina naksuttimen ja herkkupalan kanssa juuri kun se on alkamassa ravistaa. Naksutat kun ravistaa, ja lopuksi palkitset namulla ja kehuilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kokeilla tuota korvatemppua. En tohdi kastella koiraa, koska koirani inhoaa kastumista. Ei mene uimaankaan, ei edes kahlaamaan. On paksu pohjavilla. Siitäköhän johtuu tuo veden välttäminen? Oikeastaan hyvä ettei kahlaile. Muuten ois rantamökillä mökki täynnä hiekkaa.

Vierailija
4/7 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma luppakorvani oppi ravistamaan juuri samoin, eli minä käynnistin korvista ravistuksen ja palkitsin. Toista koiraa käytin paljon uimassa, niin oppi sen käskysanan helposti.

Vierailija
5/7 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravistus on joku refleksi joka lähte omasta tuntemuksesta. Väärin pakottaa luonnottomiin tekoihin.  Pidä pyyhe mukana.

Vierailija
6/7 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miten opettaisi miehen tekemään sen tai käyttämään paperia? Taitaa olla helpompaa koiran kouluttaminen.

Vierailija
7/7 |
06.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan opetin ensimmäisen koirani ravistamaan käskystä. Oli tavattoman hyödyllinen taito! Sanoin aina kun se itse ravisti "ravista!", ja tarvittaessa kevyesti nyppäisin paria selkäkarvaa (niin että kosketus muistutti hyönteisen hipaisua). Oppi tosi nopeasti ravistamaan pelkällä käskyllä, ja taidosta oli tosiaan paljon hyötyä.