Pöytätietokoneella ikää vasta 3v ja on jo ruostumista tapahtunut
Takuu pöytätietokoneelle loppui jo vuosi sitten. Nyt sitten ruostetta alkanut syntymään. Miksi?
Minulla on 11v kannettava jäljelllä ja se on vielä loistavassa kunnossa siihen piti vain vaihtaa 3v sitten ssd.
En osta enään koskaan pöytätietokonetta...
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Ruostuminen on raudan hapettumista.
Alumiini on yleisin metalli, jota tietokoneiden komponenteissa käytetään. Ihan yhtälailla pöytäkoneissa kuin läppäreissäkin. Ei ole mitään eroa. Alumiinikin voi hapettua, mutta jos siellä komponenteissa hapettumista tapahtuisi, et sinä sitä silmilläsi pystyisi havaitsemaan vielä siinä vaiheessa, kun se kone lakkaisi jo toimimasta.
Edelleen: normiolosuhteissa ei ruostu. Toki minulla on vain 27 vuotta asiasta kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aaaaaaa, pöytäkone hullu herännyt! Tunnisti heti tuosta "pyötäkone huono, kannettava hyvä" asetelmasta ja tietämättömyydestä koneista ylipäänsä. Ei osat ruostu urpo! Voit jatkaa kannettavan nytkyttämistä. Minä jatkan tehokkaan ja laadukkaan pöytäkoneeni käyttöä.
Palstailet 2kw virtalähteellisellä pöytätietokoneella.
Et edes tee töitä tuolla virtasyöpöllä.
Olet valitettava ihminen.
Väärin meni urpo ja palstailen kännykällä. Sinä olet rasittava vinkuja joka ei edes tiedä koneista mitään.
Kännykällä? Millä kännykällä voi palstailla? Tarkoitat varmaan älypuhelinta?
Olet rasittava tyyppi joka vastailee keskusteluihin ja esittää että ne ei kiinnosta ja et sinä kyllä tiedä mitään mobiililaitteista!
Oletko kuullut puhekielessä että puhutaan kännyköistä vai oletko ihan tyhmä? Miten vanha se sun kännyskin on jos et tiennyt että nyky kännyillä voi käydä netissä ja palstailla, pelatakkin. Mistään mitään tiedä ja vaan louskutat. Urpo.
Pöytätietokonehullulla taas viinapullo auennut.
Minulla ei ole yksikään pöytäkone tai läppäri koskaan ruostunut.
Ettei vaan olisi vika käyttäjässä, jos noin käy.
Aika kostea kämppä sulla on. Mulla kone vuodelta 2017 ja edelleen pelittää kuin ostopäivänä. Ei ole pölyä eikä kosteutta.
Musta on tulluuuu pöytäkonehullu
Musta on tullut pöytäkonehullu!
Missä osassa tietokonetta ruostetta on?
Onko kone jäänyt jonnekin kosteaan paikkaan tai kastunut?
Viimeisen 20 vuoden aikana en ole havainnut minkään mallisessa tai merkkisessä koneessa ruostetta normaaleissa olosuhteissa sisällä.
Kenties asunnossasi on joku kosteusvaurio, jota et ole huomannut?
Ruostuminen on raudan hapettumista.
Alumiini on yleisin metalli, jota tietokoneiden komponenteissa käytetään. Ihan yhtälailla pöytäkoneissa kuin läppäreissäkin. Ei ole mitään eroa. Alumiinikin voi hapettua, mutta jos siellä komponenteissa hapettumista tapahtuisi, et sinä sitä silmilläsi pystyisi havaitsemaan vielä siinä vaiheessa, kun se kone lakkaisi jo toimimasta.