Tekosyysi olla hyödyntämättä ilmaista vettä (vesisadetta)?
Vaikka asumme kerrostaloasunnossa, vie mies aamulla kiltisti kymmenen ämpäriä takapihalle töihin lähtiessään. Niitä minä sitten vahdin parvekkeelta ja hätistän koirat ynnä muut pois. Kotiin tulleessaan mies saa hyvän hyötyliikunnan kantaessaan ämpärit sisälle.
Ilmainen vinkkivitonen, ei kestä kiitellä, minä kiitän.
Kommentit (8)
Ei laiskuus ole mikään tekosyy vaan ihan oikea syy.
Kyllä puutarha vettä varten tulee pidettyä ämpäriä pihalla. Juomavedeksihän sitä ei kannata kerätä ellei osaa suodattaa sitä huolellisesti.
Taitaa olla suomessa kiellettyö sadeveden käyttäminen.
Saako sadevettä juoda? Tutkijat havaitsivat huolestuttavan ilmiön
Tukholman ylipiopiston sekä ETH Zurichin tutkijoiden mukaan sadevettä ei ole turvallista juoda missään päin maailmaa veden sisältämistä "ikuisista kemikaaleista" johtuen. Sadevedessä on havaittu PFAS-yhdisteitä, joita ei esiinny luonnossa. Näitä yhdisteitä kutsutaan "ikuisiksi kemikaaleiksi", koska ne eivät myöskään hajoa ympäristössä.
Olen ehdonalaisella, en voi mennä alasti peseytymään pihalle, jos jään kiinni voin joutua takaisin häkkiin.
Samalla periaatteella voi järvestä käydä hakemassa ilmaista vettä.
Sadevesi kastelee nurmen, kukat, marjapensaat ja hedelmäpuut sekä huuhtoa ilmasta ja puutarhakalusteista pölyt. Ei siis tarvetta tekosyihin.
Minun tekosyyni on se, että asun Sisiliassa, eikä täällä ole satanut toukokuun alun jälkeen. Mutta kannelkaa vaan niitä ämpäreitänne.