Lapseni on itsetuhoinen - mistä saisin apua?
13-vuotias lapseni on ahdistunut ja itsetuhoinen (takana yksi itsemurhayritys ja yksi järkyttävä hengenvaaralle altistuminen). Hän käy tutkimuksissa ja pian alkaa terapia.
Olen myös itse tämän takia huonovointinen, surullinen ja jatkuvassa hälytystilassa. Miltä taholta minä voisin saada apua?
Kommentit (24)
Ainakin rakastat lastasi, se jo auttaa. Monet vanhemmat tuomitsevat lapsensa ja pahentavat vielä asiaa.
Kokenut tuon, oli niin kamalaa aikaa.
Nukuin tyttären huoneessa patjalla kun en uskaltanut jättää yksin. Yritti karata ikkunasta, lukkiutui vessaan viiltelemään yms.
Luojan kiitos jotenkin päästiin pahimman yli,sai lääkkeet,löytyi hyvää keskusteluapua, kaveripiiri vaihtui. Voimia hurjasti.
Suomessa moni luulee maksettuaan maailman korkeimpia veroja, että tarpeen hetkellä niille saisi jotain vastinetta. Huomaa erehtyneensä.
FinFamille täältäkin iso suositus. On vertaistukea ryhmässä tai parin kanssa erilaisille omaisille (vanhemmat, lapset, puolisot ym.) Myös keskusteluapua kahden kesken ammattilaisen kanssa ilman pitkiä jonoja (tai mitään kirjauksia terveystietoihin - tästä syystä en koskaan halunnut jutella psyk.sairaanhoitajalle).
Olen jäsen ja juuri maksoin jäsenmaksun 15 e/vuosi. Apu ja vertaistuen voima on ollut korvaamatonta. En ollut yksin, vaikka luulin.