Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä aikuisiällä hpv-rokotuksen ottaneita?

Vierailija
04.08.2023 |

Kokemuksia?
Itseäni kiinnostaisi. Olen eronnut pitkästä suhteesta, mulla on ollut vain 2 seksikumppania ikinä. Ikää 30+. Kannattaako rokote?

Olen lähiaikoina menossa gynelle ja aion kysyä tästä mahdollisuudesta siellä.

Kommentit (29)

21/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain HPV rokotteen 22-vuotiaana. Vuosi sitten 34-vuotiaana minulla todettiin HPV virus. Ensi vuonna tsekataan, onko se hävinnyt.

Vierailija
22/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Christiiina kirjoitti:

Mä sain HPV rokotteen 22-vuotiaana. Vuosi sitten 34-vuotiaana minulla todettiin HPV virus. Ensi vuonna tsekataan, onko se hävinnyt.

Tiedätkö onko se rokotteeseen kuuluva virus? Vai sellainen mitä vastaan ei ole suojaa?

Mitä sulle on sanottu siitä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluksi se kuulosti hyvältä, aikoinaan. Mutta ihmisten kauheiden rok. haittojen vuoksi ei tulisi mieleen ottaa, kun toisista rok. on tullut niitä. Mikä firma niitä valmistaa tai raaka-aineet. Tilanne on epäselvä. Papakoe on yksityisellä kivuttomampi kuin labrassa josta kunta ostaa palvelut.

Vierailija
24/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aluksi se kuulosti hyvältä, aikoinaan. Mutta ihmisten kauheiden rok. haittojen vuoksi ei tulisi mieleen ottaa, kun toisista rok. on tullut niitä. Mikä firma niitä valmistaa tai raaka-aineet. Tilanne on epäselvä. Papakoe on yksityisellä kivuttomampi kuin labrassa josta kunta ostaa palvelut.

Mitäs nää todistetut haitat on?

Linkkiä luotettaviin tutkimuksiin?

Vierailija
25/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat välineet on yksityisellä ja julkisella. Kivuttomuus ei ole kiinni palveluntarjoajasta.

Vierailija
26/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samat välineet on yksityisellä ja julkisella. Kivuttomuus ei ole kiinni palveluntarjoajasta.

Ottajasta se on kiinni. Itselle papa ei ole koskaan ollut mikään kamala kokemus. Vähän epämiellyttävää mutta kyllä sen kestää.

ap

Vierailija
27/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää asia kyllä vaivaa mua todella... :/

Tuntuu, että en enää koskaan uskalla harrastaa seksiä kun kondomikaan ei ole riittävä suoja hpvtä vastaan.

Mulla on vieläpä aina tapana murehtia ja ylianalysoida kaikkea.... 

ap

Vierailija
28/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
29/29 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin itse HPV-rokotteen 35-vuotiaana pitkän parisuhteen päättymisen jälkeen. Gardasil 9-rokotteen saa ainakin Mehiläisestä ilman ajanvarausta - kannattaa kuitenkin soittaa toimipisteeseen ennakkoon ja varmistaa, onko heillä rokotteita ylipäätään.

Eihän ne lääkärit sitä suosittele enää tämän ikäiselle, mutta tosiaan ei se siitä iästä ole kiinni vaan seksikumppanien määrästä ja huonosta/hyvästä tuurista. Rokote kyllä suojaa niiltä 8 muulta HPV-tyypiltä, vaikka olisit 9 yhden saanutkin aiemmasta suhteestasi. En ainakaan itse halua ottaa riskiä sen kanssa, että saisin Suomen yleisimmän sukupuolitaudin (joka siis on HPV/kondylooma). Rokote suojaa myös juuri niiltä yleisimmiltä syöpää tai kondyloomaa aiheuttavia HPV-tyyppejä vastaan. Toiseksi yleisimpään, eli herpekseen, ei valitettavasti ole rokotetta olemassa.

En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat ottaa riskin oman terveytensä kanssa ja jättävät rokotteen ottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kolme