Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako lähihoitajan koulutuksella olla rauhassa työttömänä?

Vierailija
04.08.2023 |

Parivuotta sitten tuli opiskeltua lähäriksi, kun en muutakaan alaa keksinyt. Suuntauduin lapsiin ja nuoriin mutta huomasin jo ekassa työpaikassa päiväkodissa ettei ole mun juttu. Viimeisin työsuhde päättyi heinäkuun alussa ja haluaisin rauhassa miettiä mitä isona tekisin.
Vaan mahtaako te toimistosta tulla kohta työhönosoituksia, lähihoitajista kun on pulaa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti tulee.

Vierailija
2/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti tulee.

Voi paska...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun yksi sukulainen on lähäri ja ollut joskus päiväkodeissa tekemässä sijaisuuksia.

Mutta enemmän ajasta ollut kotona, en kyllä tajua miten on onnistunut sluibailemaan kun päiväkodeissakin on kova työvoimapula.

Vierailija
4/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tolla alalla riittää, että jättää täydennyskoulutukset väliin/kesken ja tarkoituksella putoaa kelkasta.

Vierailija
5/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on tarpeeksi röyhkeä ja omavirkailijaksi osuu vähemmän tarmokas tapaus niin jonkin aikaa saattaa onnistua. Toki olet oikeutettu muuttamaan mieltäsi alanvalinnasta mutta tee se omilla rahoilla. Sitä varten ei tarvitse jäädä makaamaan veronmaksajien rahoilla.

Voit hyvin ehdottaa esimerkiksi lisäopiskelua mutta tuskin saat lupaa opiskella työttömyystuella. Lisäksi, kuten itse sanot, et tiedä mitä haluat tehdä. Mene kauppaan, ravintolaan tai teollisuuteen tuotannon töihin samalla saat rahaa ja voit miettiä mitä haluat isona tehdä. Ymmärrät varmaan, vaihtoehtoja on muitakin kuin lastenhoito ja työttömyys.

Vierailija
6/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli menetänkö työttömyys korvaukset jos en hae töitä tai ota työtä vastaan? AP.

Vierailija
7/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vähän samanlainen ongelma. Ensimmäinen alani on supertyöllistävä. Luin toisen, paljon korkeamman tutkinnon yrittäessäni vaihtaa alaa. Se ei onnistunut (toisen alan työkokemusta ei lasketa miksikään ja valmistuessa oli jo ikää), mutta saan olla halutessani rauhassa työtön, hakuvelvollisuutta ensimmäisen alan hommiin ei laiteta koskaan omien lomien aikana.

Vierailija
8/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelle tuli heti postissa osoitettu lähärin paikka johon piti hakea!

Vierailija
9/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä Valviralta ammattioikeuksien poistoa.

Vierailija
10/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päihdeongelma on helppo ja mukava tapa varmistaa, ettet kelpaa hoitoalalle.

Vierailija
11/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ajatellut opiskella lähihoitajaksi Tässä 50+ iässä siksi että saisin tehdä töitä.

Vierailija
12/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ajatellut opiskella lähihoitajaksi Tässä 50+ iässä siksi että saisin tehdä töitä.

Hyvä. Tiedän muutamia jotka valmistuneet lähihoitajaksi 50+ vuotiaana. Hyvin ehtii tehdä monia vuosia töitä. Elämänkokemus on plussaa myös hoitajan työssä.

Vierailija
13/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutaman pari lähihoitajaa jotka ovat olleet työttömänä. Heillä tosin on toinen tuoreempi tutkinto ja ilmeisesti heitä ei ole pakotettu lähihoitajan töihin.

Vierailija
14/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Lusmu per se

Vierailija
15/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedän muutaman pari lähihoitajaa jotka ovat olleet työttömänä. Heillä tosin on toinen tuoreempi tutkinto ja ilmeisesti heitä ei ole pakotettu lähihoitajan töihin.

Muutos tulee pian

Vierailija
16/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa. Ystävällä yhtenä ammattina kaukana nuoruudessa lähihoitajan ammatti. Lopetti homman koska ei tykännyt työstä . Kouluttautui toiselle alalle, jonka alan töissä tällä hetkellä vain osa-aikaisena. Oli aiemmin työnhakijana ja sai soviteltua päivärahaa.  Lopetti työnhaun ihan siksi, ettei työvoimatoimisto jättänyt rauhaan vaan koko ajan pommitti lähihoitajan työehdotuksilla. Ei siis enää ole työnhakijana vaan tekee vaan tuota osapäivähommaa

Vierailija
17/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti menetät. 

Vierailija
18/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla oli vain vuosi eläkkeeseen kun jäi työttömäksi. Työkkäri rimputteli jatkuvasti ja ehdotteli työpaikkoja. Ei auttanut vaikka sanoi että pääsee kohta eläkkeelle. Lopulta hän meni työkyvyn arviointiin ja sai sairaslomaa. Mutta et varmasti saa olla rauhassa jos on lähihoitajan koulutus.

Vierailija
19/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lähihoitajan töitäkin on monenlaisia. Ei pelkästään päiväkodissa. Epäilen, että jos haet neljää itseäsi kiinnostavaa paikkaa, ei muita työosoituksia välttämättä tule. Lähihoitaja voi kuitenkin työskennellä todella monenlaisissa töissä.

Vierailija
20/27 |
04.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No saa. Toki pitää töitä hakea toinen sitten saako. Ite saanut vaan yhestä paikasta koska valmistuin aikoja sitten ja tehnyt kaikkee muuta. Lisäks en osaa kirjata, lääkeluvat vielä hetken voimassa ei kuitenkaan käytynä kipua, ea1 ei voimassa. Eli oon taakka varmaan monessa työpaikassa. Perushoidon osaan, lisäksi käyttää apuvalineitä sun muuta mutta se ei vaan riitä kun nykyään pitää olla joku it insinöörikin😂 mun cv siis näyttää siltä että hoitoala ei ees kiinnosta...sitä sitten selitän et niin palasin alalle ja tää toi ja toi kiinnostaa. Eli jos oot ollu päikyssä niin sulla tuskin on luvat voimassa ja niin nykyään pitää olla se himputin rokotekkin influenssa kaudella töitä ei tuu muutoin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi