Saako lähihoitajan koulutuksella olla rauhassa työttömänä?
Parivuotta sitten tuli opiskeltua lähäriksi, kun en muutakaan alaa keksinyt. Suuntauduin lapsiin ja nuoriin mutta huomasin jo ekassa työpaikassa päiväkodissa ettei ole mun juttu. Viimeisin työsuhde päättyi heinäkuun alussa ja haluaisin rauhassa miettiä mitä isona tekisin.
Vaan mahtaako te toimistosta tulla kohta työhönosoituksia, lähihoitajista kun on pulaa?
Kommentit (27)
Tuleeko nykyisin vielä työhönosoituksia? Ei ainakaan minulle ole tullut yhtään sen jälkeen kun tuli se 4 hakemusta/kk -sääntö. Toki olen sen lakisääteisen määrän hakemuksia aina lähettänyt.
Vierailija kirjoitti:
Eli menetänkö työttömyys korvaukset jos en hae töitä tai ota työtä vastaan? AP.
Jos et hae 4 työpaikkaa/kk, ensimmäisestä "vajaasta" kuukaudesta tulee huomautus, toisesta viikon karenssi, kolmannesta 2 viikon karenssi, jne.
Mene työvoimakoulutukseen, niin ei tarvitse hakea töitä. Toki sitten pitää etsiä koulutukseen liittyvä harjoittelupaikka.
Tai voithan mennä ammattikouluun opiskelemaan uuden ammatin ihan vain opintotuella. Vaikka eläintenhoitajaksi, jos nyt jotain hoitaa haluat, eikä ihmiset kiinnosta.
Työhaastattelussa sanot, että alat herkästi huutamaan lapsille, jos menee hermot. Et saa töitä.
Siis täällä lähärit jakelee vinkkejä toisilleen miten vältellä töitä? Voi tsiisus.
Vierailija kirjoitti:
Siis täällä lähärit jakelee vinkkejä toisilleen miten vältellä töitä? Voi tsiisus.
En minä ainakaan halua ketään hoitajaa hoitamaan minua tai läheistäni jota ei kiinnosta yhtään olla siellä työtään tekemässä.
Perseenpesututkinnolla pestään perseitä 24/7!