Naapuri tuli kysymään, että eikö meillä ole kuin yksi auto
Muutimme omakotitaloon. Meillä on tosiaankin vain yksi auto ja kymmenen polkupyörää. Kun aikaisemmin asuimme kerrostalossa, meillä ei ollut vuosikausiin yhtään autoa, vaikka oli pieniä lapsia ja ostoksia kaupasta tuotavaksi.
Tämä on tietoinen valinta, että autoja on vain yksi. Autollamme on tällä hetkellä kolme kuljettajaaja harvoin kukaan ajaa yksin. Olemme testanneet, että pyörällä on 5 km matkan nopeammin perillä kuin autolla.
Kommentit (46)
Meidän pihalle lompsutteli uusi naapuri, jota emme tunne. Hän kysyi, paljonko meidän auto maksoi. Ei saanut siihen kysymykseen vastausta. Mahtaa ketuttaa.
Ei köyhillä ole useaan autoon varaa. Ei sitä tarvitse selitellä. Piirtäkööt ne joilla on liitua.
Vierailija kirjoitti:
Asun kerostalossa yksin vuokralla pääkaupungin lähiössä..Minulla ei ajokorttia ,ei autoa.Kukaan ei kysynnyt kuitenkaan miksi ei ole.Naapureilla todella saattaa olla 2 autoa pihassa ja siitäkään kukaan ei tee numeroa.
Asumme juoruilevassa pikkukaupungissa miehen ja parin liki täysi-ikäisen kanssa eikä yksikään naapuri tai kukaan muukaan ole ollenkaan kiinnostunut autottomuudestamme.
Hyi hel. Tässä kokonaisvaltaisesti yksi syy siihen että haluan muuttaa missä lähimpään naapuriin vähintään 700m.
Minä käyn joskus lähikaupassa, matkaa alle 200 m, autolla. Niin kauan kun pelataan mm-kisoja, ajetaan ralleja pidetään traktorivetokisoja ja instapyllistelijät lentää lomille 10 kertaa vuodessa minäkin saastutan sen minkä kukkaro kestää ja se kyllä kestää. Autoja on kome,molen yksin elävät 67 v nainen. On kesäauto, talviautoksi ja matkailuauto. Bensavehkeitä paitsi matkailu on kiisseli.
Se riippuu siitä, miten se on kirjattu sinne yhtiöjärjestykseen. Jos on merkitty, että asunto ja pysäköintipaikka on liitetty yhteen, niin sitten se pysäköintipaikan maksu täytyy maksaa. Senhän voi vaikka vuokrata, jollekin toiselle, jolla on tarvetta kahdelle paikalle. Jos asunto ja pysäköintipaikka on yhtiöjärjestyksessä omina erillisinä yksiköinä, niin sitten ei tarvitse maksaa, jos ei ole käytössä. Yhtiöjärjestys voidaan muuttaa yhtiökokouksessa, joten kannattaa itse olla aktiivinen ja käydä niissä kokouksissa, kun kerta annetaan mahdollisuus tuoda oma mielipide esille.