Missä se ukkonen on - ei ainakaan pk seudulla
Kommentit (16)
Ei missään
Mitään ukkosta/rankkasadetta/myrskyä ei tule kuten ei ole tullut ennenkään vaikka aina turhaan varoitellaan että muka tulisi
Ei missään. Ei semmosta tulekaan. Sadetta vaan pelkästään.
Täällä Vihdissä kuului jyrinä jostain kaukaa.
EuroBlitz Live! - Reaaliaikainen ukkostutka/salamapaikannin sekä sadetutka
https://www.nordicweather.net/ukkostutka.php?fi#4/60.45/23.24
Tälläistä sadetta en ole eläissäni nähnyt. Olen asunut 40v täällä Vantaalla. Kukat kaatuvat penkeissä, sadevesikaivot tulvivat. Laitoin pelargonioiden suojaksi sateenvarjot.😃
Vierailija kirjoitti:
Tälläistä sadetta en ole eläissäni nähnyt. Olen asunut 40v täällä Vantaalla. Kukat kaatuvat penkeissä, sadevesikaivot tulvivat. Laitoin pelargonioiden suojaksi sateenvarjot.😃
Kyllä mä tämmösen sateen muistan. Joskus 80-90-lukujen taitteessa tämmösiä oli.
Näitä iltapäivälehtien myrskyjä tuo oli. Meni jo ohi, eikä ollut salamoita.
Vierailija kirjoitti:
Toissapäivänähän satoi paljon rankemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toissapäivänähän satoi paljon rankemmin.
Ennen oli paremmin.
Vaikka pääkaupunkiseudulla asuukin lähes 20% suomalaisista, on se silti pinta-alaltaan hyvin pieni osa koko Suomea. Eli hyvin voi olla Suomessa ukonilma monessakin paikassa, vaikka pääkaupunkiseudulla ei jyrinää kuuluisikaan. Ukonilma voi olla sellaisessakin paikassa, missä ei asu ketään. Siellä se sitten itsekseen jyrisee menemään, eikä kukaan sitä kuule.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka pääkaupunkiseudulla asuukin lähes 20% suomalaisista, on se silti pinta-alaltaan hyvin pieni osa koko Suomea. Eli hyvin voi olla Suomessa ukonilma monessakin paikassa, vaikka pääkaupunkiseudulla ei jyrinää kuuluisikaan. Ukonilma voi olla sellaisessakin paikassa, missä ei asu ketään. Siellä se sitten itsekseen jyrisee menemään, eikä kukaan sitä kuule.
Hukkaan menee hyvät jyrinät, jos kukaan ei ole kuulemassa.
Sade oli kuin tropiikissa. En muista näin runsasta sadetta koskaan , Vantaalla nähnyt. Minuutin välein hirveä kuurosade. Joka paikka valuu vettä ja kostea, hikinen sää.
Vantaalla, 50 vuotta asuneena, en koskaan ole näin runsasta sadetta ķokenut. Vettä tuli uskomattomalla voimalla. Puutarha valuu vettä, iso sadevesitynnyriķin täynnä. Nyt sade taukosi, lotina vaan kuuluu puutarhassa.
Kuusamossa jyrähti muutaman kerran ja siinä se. Vettä on kyllä tullut vähintäänkin riittävästi.
Sataa kuin Esterin peräpäästä, liikaa. Mutta ei ole ukkosta, ainakaan vielä. Tämä Vantaalla.