Rasmus
Mitä mieltä olette nimestä Rasmus? Olimme ajatelleet sitä tulevalle poikavauvallemme mutta nyt viime aikoina pari sukulaista/kaveria ovat puhuneet nimistä ja maininneet, että mm. Rasmus kuulostaa koiran nimeltä. He eivät siis tiedä, että olimme miettineet juuri ko.nimeä.
Kommentit (6)
Jos kuopuksemme olis ollut poika niin hän olis Rasmus tai jos joskus vielä saamme pojan hänestä tulee Rasmus..vallan ihana nimi <3!
Ei tule yhtään koira mieleen! Ensimmäinen assosiaatio minulla oli Astrid Lindgrenin Rasmus ja kulkuri. Rasmus on tosi kiva nimi, hauska ja reipas.
Rasmus on nykyään aika yleinen pojannimi, viime vuonna oli sijalla 13. poikien ensimmäisistä etunimistä, eli tuo koira-assosiaatio ei varmaankaan ole kovin yleinen, pian suurin osa ihmisistä tuntee jo jonkun Rasmus-nimisen pojan. Aina joku tuntee jonkun eläimen jolla on joku ihmisen nimi, ei sille voi mitään.
Antakaa ihmeessä Rasmus pojalle jos siitä kerran tykkäätte!
Rasmus-nalle tuli mullakin ekana mieleen. Ei yhtään huono mielikuva kuitenkaan, koska sitä mukaa kun poika kasvaa, nimi kasvaa hänen mukanaan ja sopii hienosti myös murrosikäiselle ja aikuiselle miehelle.
Mun mielestä paljon enemmän "koiran nimiä" mitä nykyään on, on esim Ronja, Nelli, Tuisku, ... Mutta mulla oli itsellä Musti ja Anni, joten kuka olen mitään sanomaan?? ;o) Ihmisen nimen kun itsekin olen koiralle antanut.
Jos löytyy nimi, josta molemmat miehesi kanssa tykkäätte, siitä kannattaa pitää kiinni, koska tsäänssit ovat, että niitä sellaisia nimiä ei kovin montaa muuta löydy.. ;o)
Rasmus-nalle mullekin tuli ekana mieleen. Minusta Rasmus on kiva nimi. :) Eikä lainkaan koiramainen. Itsellä Kaapo on semmoinen, mihin oon tottunut vain koirilla kunnes tutun tuttu antoi sen pojalleen.
meidän 6v on rasmus, eli kannatan nimeä.... Meillä anoppi kans vähän kummaksu sitä, koska täällä myös sukunimenä. Ei aina kannata kuunnella muita. Jokaisesta nimestä joku löytää jotain negatiivista, meillä vanhin on Juuso ja siitäkin sanottiin et koulussa kiusataan juustoksi sanomalla, vielä ainakaan ei kiusauksen kohde.
Kiva on ja reipas. Minulle tulevat mieleen Rasmus Nalle ja Mestarietsivä Rasmus. Jos väkisin pitäisi koiran nimeksi vääntää, niin Rasmus olisi sellainen mukava, ruskea, rapsuteltava karvakaveri...
Jännä juttu sinänsä, mitkä (ihmisen) nimet kukin mieltää eläimille sopiviksi. Minusta Roni, Jere ja Jaro ovat koiran nimiä :-)