Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rydman: Irtisanoudun rasismista "sellaisena kuin se on klassisesti ymmärretty"

Vierailija
03.08.2023 |

Siis niin kuin mitä?

Kommentit (426)

Vierailija
21/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä kommentti. Nykymääritelmät ovat aivan ihmeellisiä. Sain kuulla olevani rasisti, kun vastustin sitä, että ihmisiä kohdellaan eriarvoisesti taustansa mukaan.

Rasismi eli rotusyrjintä tai etninen syrjintä[1] on syrjintää ihmisen etnisen ryhmän tai muun syntyperään liittyvän seikan perusteella.[2][3][4] Rasismissa ihmisryhmä arvotetaan esimerkiksi ihonvärin tai kansallisuuden perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ryhmät.[5] Syrjintä on Suomessa kielletty laissa ja kansainvälisissä ihmisoikeussopimuksissa.[6]

Wikipediassa on vielä tämä "vanha" määritelmä. Uudesta en ole vielä kuulukaan.

22/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän on ihmisiä joille rasismi voi tarkoittaa vaikka islamin tai sen ympärille rakentuvan kulttuurin kritisoimista.

Rasismin määritelmää on siis muutettu tai ainakin sitä yritetään muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään rasismia on:

- Nähdä kaikki samanarvoisina ja antaa kaikille yhtäläiset mahdollisuudet (koska et kuitenkaan näe ja kaikilla ei kuitenkaan ole)

- Valkoisia kohtaan EI VOI olla rasisti, se on mahdotonta. Toisaalta musta ei voi olla rasisti toista mustaa kohtaan. Sekin mahdotonta.

Kyse on siitä kuka on valta-asemassa ja valkoinen on AINA valta-asemassa. Paitsi jos hän on transnainen niin nousee uhriksi yli jopa mustien jos ovat cis.

Vierailija
24/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen vasemmiston rasismikäsitys on aika erikoinen jos esimerkiksi Esko Valtaoja voi olla rasisti.

No miksi ihmeessä Esko Valtaoja tai kuka tahansa muu ei voisi olla rasisti?

Vierailija
25/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoittanee että rasismi kohdistuu vain esim. somaleihin tai arabeihin mutta ei välttämättä amerikkalaiseen NBA-koripalloilijaan?

Hyvin sanottu! 👍

Vierailija
26/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Nykyäänhän on ihmisiä joille rasismi voi tarkoittaa vaikka islamin tai sen ympärille rakentuvan kulttuurin kritisoimista.

Rasismin määritelmää on siis muutettu tai ainakin sitä yritetään muuttaa.

Yleensä tämä islamin kritiikki annetaan ateistille tai kristitylle joka on tullut lähi idästä. Ennakko luulo tässäkin tapauksessa on rasismia.

Vierailija
27/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyisen vasemmiston rasismikäsitys on aika erikoinen jos esimerkiksi Esko Valtaoja voi olla rasisti.

Vasemmiston, keskustan ja oikeiston käsitys rasismista on sama kuin sanakirjassa kuten wikipediassa. Sitten on yksi ääri ryhmä oikealta jonka mielestä ei ole olemassa rasismia.

Olen nähnyt liian paljon tuplastandardeja uskomaan tuohon.

uskoakseni tuohon, taisit tarkoittaa, paviaani?

Ei rasismin määritelmä mikään uskon asia ole. Sanakirjaan on määritelty suomen kielen käsitteet. Persujen kannattaisi ottaa käteen se ja lukea ja omaksua, kun teille on niin kovin vaikeaa tämä isompikin äidinkieli, saati se pienempi, josta kielioppi ja 1/3 sanastosta on kopioitu.

En minä väittänytkään mitään rasismin määritelmästä. Sanoin vain että teillä on eri standardit eri roduille, joten se ei ole teidän todellinen käsityksenne rasismista.

https://www.mtvuutiset.fi/haku?query=Tutkija:%20Luonnontieteitä%20on%20väärinkäytetty%20perusteluna

Vierailija
28/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään rasismia on:

- Nähdä kaikki samanarvoisina ja antaa kaikille yhtäläiset mahdollisuudet (koska et kuitenkaan näe ja kaikilla ei kuitenkaan ole)

- Valkoisia kohtaan EI VOI olla rasisti, se on mahdotonta. Toisaalta musta ei voi olla rasisti toista mustaa kohtaan. Sekin mahdotonta.

Kyse on siitä kuka on valta-asemassa ja valkoinen on AINA valta-asemassa. Paitsi jos hän on transnainen niin nousee uhriksi yli jopa mustien jos ovat cis.

muista uhriutua myös antisemitismista vaikka et ole juutalainen.

Vierailija
29/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät. Rasismiin kuuluu usein se, että omaa ryhmää pidetään parempana kuin toisten ryhmiä.

Hyvin yksinkertaista.

Vierailija
30/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kaikki ihmiset joita kiinnostaa toisten väliset tekstiviestit on jotenkin naurettavia. En ymmärrä tällaista edes täysikasvuisilta naisilta vaikka juoruaminen yleensä yhdistetään juuri naisiin.

Ihmiset tuntuu henkisesti olevan aika läskejä, tällaisia juttuja nostetaan jopa tunnettuihin medioihin kuola valuen himokkaana rasvaisesta ulkonäöstä.

Tällainen matalamielinen typeryys ja hillittömyys on jotenkin lannistavaa. Eikö aikuisten ihmisten kesken voi pysyä julkikeskustelussa asialinjoilla?

Vierailija
31/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salarasismia, piilorazismia, käänteisrasismia, parempaa rkp razzismia, klassista razzismia, uusklassista raz, uusnatzi raz,

Vierailija
32/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisin sanoen Rydman pidättää itsellään oikeuden määritellä, mitä rasismi on. Lopputuloksena kätevästi, ettei Rydman ole koskaan rasisti.

Vierailija
33/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen Rydman pidättää itsellään oikeuden määritellä, mitä rasismi on. Lopputuloksena kätevästi, ettei Rydman ole koskaan rasisti.

Klassinen poliitikon puolistus "puhun niin totta kuin osaan".

Vierailija
34/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasismi käsitteenä tarkoittaa oletetun ihmisryhmän arvottamista esimerkiksi etnisen alkuperän, ihonvärin, kansalaisuuden, kulttuurin, äidinkielen tai uskonnon perusteella alempiarvoiseksi kuin muut ihmisryhmät. Rasismiin kuuluu usein se, että omaa ryhmää pidetään parempana kuin toisten ryhmiä.

Hyvin yksinkertaista.

Liian vaikeaa persulle. Öyh.

Vierailija
35/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän Rydmanin ura ole taputeltu.

Vierailija
36/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän Rydmanin ura ole taputeltu.

Ainakin itsellä olisi todella korkea kynnys äänestää tuonlaista ihmistä. Kun on ihan fiksujakin ehdokkaita olemassa.

Vierailija
37/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa ettei todellakaan irtisanoudu rasismista ja aikoo jatkaa sitä myös jatkossa.

Vierailija
38/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusrasistit tästä vielä puuttuikin.

:/

Rydman = tämän eduskunnan Ano. Omassa ryhmässään loppukauden.

Vierailija
39/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joihinkin kulttuureihin kuuluu, että ihmisiä painostetaan väkivallan uhalla pukeutumaan kulttuurisidonnaiseen asuun, joka poikkeaa selkeästi valtaväestön pukeutumistyylistä. Olen lukenut mediasta, että tämän vastustaminen on rasismia.

Minä en hyväksy sitä, että ihmisiä painostetaan väkivallan uhalla yhtään mihinkään. Olenko rasisti?

Vierailija
40/426 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epätoivoinen määritelmiin vetoaminen tarkoittaa sitä, ettei irtisanoudu rasismista.

"Mutku mä oon erityinen! Mulla on oma rasismi! Mä en oo riikka! Mä... mä mämämämämämämä MÄ!"

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi seitsemän