Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tarkoittaa että kumppanin pitää olla "itsenäinen"?

Vierailija
03.08.2023 |

Ainakin joiltain nuorilta naisilta olen kuullut tuota, kun he ovat etsineet itselleen mieskumppania, tulevaa aviomiestä. He ovat sanoneet että he tahtovat löytää miehen joka on "itsenäinen". Eivät tosin koskaan ole tarkentaneet että mitä kummaa se tarkoittaa, joten...??

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ainakin omillaan toimeen tuleva.

Vierailija
2/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varmaan ripustautuva/sairaalloisen mustasukkainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että sinulla on omia harrastuksia etkä oleta että istutaan käsi kädessä. Osaat tehdä ruokaa. Osaat pyykätä ja siivota. Asut omillasi etkä ole vaan vaihtamassa äitiä uuteen passaajaan.

Vierailija
4/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäinen pärjää yksin, osaa kantaa vastuuta vähintään itsestään, mutta mielellään myös muista. Itsenäinen ei etsi parisuhdetta koska tarvitsee jonkun, vaan koska haluaa nimenomaisesti olla toisen kanssa. Itsenäisen vastakohta on riippuvainen.

Vierailija
5/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin tarkoitan sillä sekä taloudellista itsenäisyyttä eli omillaan toimeen tulemista, että sellaista henkistä itsenäisyyttä ettei hae minusta apua ongelmiinsa vaan pärjää itsekseenkin. Olen ollut suhteissa ns. reppanoiden kanssa joskus, jotka ei ole olleet henkisessä mielessä itsenäisiä, ovat etsineet minusta ratkaisua esim. yksinäisyyteen, masennukseen, elämän tyhjyyteen, eikä siitä koskaan hyvää seuraa. 

Vierailija
6/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei mies hae kakkosäitiä itselleen. Eli pystyy elättämään itsensä ja osaa kodinhoidon.

Vierailija
7/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ettei se ÄITI / ISIKULTA häärää saman katon alla.

Vierailija
8/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja omillaan toimeen tuleva tarvitsee kumppania, niin mihin?

Vierailija
9/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen rakastunut kumppaniini ja vietän mielelläni hänen kanssaan aikaa, seksin ja monen muun asian merkeissä. Emme asu yhdessä. Kerromme toisillemme tärkeät asiat, mutta kummallakin on myös läheisiä ystäviä.

Onko tässä jotain tavatonta sinusta?

Vierailija
10/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano noin. Koska en tiedä miten mies haluaa elää ja mistä rahansa saa. Mutta ehkä kivempi jos ei keski-ikäisenä ole kiinni siskossaan tai äidissä niin, että kertoo parisuhteen yksityiskohtia heille tms.

Vierailija
11/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että moni hakee tuolla sitä, että "osaa asua omillaan". Yleensä tuo käsittää taloudenhoidon (siis ruuanlaitto, kämpän siivous, pyykinpesu jne.) mutta saattaa tarkoittaa myös rahallista taloutta. Pärjää omilla tuloillaan.

Vierailija
12/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haet parisuhdetta vain rahan takia? Sokerideittailu sopisi sinulle paremmin.

Vierailija
13/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta hyvä yleissääntö on että jos sinun pitää alkaa huolestuneena kysellä, mitä joku ihminen tarkoitti kun haluaa asiaa x tai itse on asiaa y, hän ei ole sinua varten.

Jos tunnistaisit itsesi, tietäisit mitä tuo tarkoittaa. Vaatimus itsenäisyydestä on uhkaava ja huolestuttava, koska tiedät ettei se kuvaa sinua.

Vierailija
14/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsenäinen mies kysyisi naiselta suoraan siinä keskustelussa, mitä nainen tarkoittaa. Sen sijaan että luikkii nettiin kyselemään random palstailijoilta.

Vierailija
15/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenäinen mies kysyisi naiselta suoraan siinä keskustelussa, mitä nainen tarkoittaa. Sen sijaan että luikkii nettiin kyselemään random palstailijoilta.

Tuo on muuten totta. Jos joku mies kirjoittaisi etsivänsä itsenäistä naista, niin eipä tulisi kyllä tarvetta lähteä keneltäkään ulkopuoliselta kysymään että mitähän se saattaa tarkoittaa.

Vierailija
16/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla vastuuntuntoinen aikuinen. Näitä uusavuttomia aikuislapsia elelemässä muiden kustannuksella on nykyään paljon.

Vierailija
17/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsenäinen pärjää yksin, osaa kantaa vastuuta vähintään itsestään, mutta mielellään myös muista. Itsenäinen ei etsi parisuhdetta koska tarvitsee jonkun, vaan koska haluaa nimenomaisesti olla toisen kanssa. Itsenäisen vastakohta on riippuvainen.

Riippuvainen = varmaan sama kuin takertuvainen.

Eli ne ihmiset, jotka valittavat "mun kumppani hylkäsi/ghostasi mut!" jos kumppani lähtee pois.

Vierailija
18/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi nainen sanoi minulle että hän etsii itsenäistä miestä. Minä ihmettelin ja kysyin "no olenko minä sitten jotenkin itsenäinen?" Hän vastasi "sä synnyit itsenäisenä". En tiedä miksi hän noin vastasi.

Hän puhui niin useita asioita joita en ymmärtänyt. Ja kun kysyin niistä niin en ymmärtänyt vastausta. Joten huomasin että turhaan kysyin, koska en vastauksesta yhtään viisastunut. Joten lakkasin kysymästä. En tiedä miksi hän puhui minulle mitään koska mitään hänen puheitaan en ymmärtänyt.

Joskus viisastuu paremmin kun kysyy jostain muualta kuin sellaisesta paikasta jonka vastaukset ovat arvotonta käsittämätöntä hepreaa.

ap

Vierailija
19/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellenise merkitsee sitä, että elämäni on arvokasta ja hyvää ilman kumppaniakin. Elämäni ja itsesiarvoni ei ole kiinni siitä, onko itselläni kumppania vai ei. - En tietenkään pidä mahd. kumppania itsestään selvyytenä. Ensin olisi kyettävä muuttamaan itseään, eikä odotettava, että toinen muutuisi itsensä kaltaiseksi tai mieleiseksi. Kyettävää kantamaan vastuuta itsestä ja ympäristöstä.  tsenäsiyys tarkoittaa myös sitä, ettei minulla ole mitään tarvetta edetä parisuhteesen vain siksi, että voisin sanoa eläväni ja olevani parisuhteessa. En odota kumppanini olebvan paras vaan itselleni sopivin.

- Onko ihmekään että olen sinkku.

Vierailija
20/27 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi nainen sanoi minulle että hän etsii itsenäistä miestä. Minä ihmettelin ja kysyin "no olenko minä sitten jotenkin itsenäinen?" Hän vastasi "sä synnyit itsenäisenä". En tiedä miksi hän noin vastasi.

Hän puhui niin useita asioita joita en ymmärtänyt. Ja kun kysyin niistä niin en ymmärtänyt vastausta. Joten huomasin että turhaan kysyin, koska en vastauksesta yhtään viisastunut. Joten lakkasin kysymästä. En tiedä miksi hän puhui minulle mitään koska mitään hänen puheitaan en ymmärtänyt.

Joskus viisastuu paremmin kun kysyy jostain muualta kuin sellaisesta paikasta jonka vastaukset ovat arvotonta käsittämätöntä hepreaa.

ap

Joo, varmasti vastasi.