Muita, jotka vihaavat muraaleja?
Kommentit (68)
Seinämaalaus (myös muraali, latinan sanasta murus ’muuri, valli’) maalataan seinään, kattoon tai muuhun pysyvään rakenteeseen. Seinämaalauksessa kuvaan yhdistetään tekstiä, hahmoja, taustoja tai symboleita.
Eniten harmittaa että muraalin tekijät raahataan ulkomailta kun kotoakin löytyisi tekijöitä. Kaiken lisäksi pieni omia pieruja haisteleva ryhmä päättää mikä luonnos toteutetaan eikä itse asukkaat.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset osaavat yhteisvihata vaikka mitä, nyt poikkeavannäköisiä talojakin.
Aika paljon aiheita mitä ei osaa yhteisvihata.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä suomalaiset osaavat yhteisvihata vaikka mitä, nyt poikkeavannäköisiä talojakin.
Tekevätkö lätit sikoja? Mielestäni kyllä.
Muraalit on kivoja. Aion maalata sellaisen vessan seinään entisajan tyyliin.
En inhoa seinämaalauksia, mutta tuota typerää, rumaa sanaa kylläkin, joka on tullut seinämaalaus-sanan sijaan. Ennen ei käytetty, ja oli kunnollista.
Muraalit sinällään ovat ihan hienoja, mutta niitä katsoessa tulee väkisin mieleen, että siinä yritetään vähän piristää jotain toivottoman ankeaa. Tulee sellainen apea "paskan kiillotus" -fiilis.
Minä pidän seinamaalauksista, mutta kammoan sanaa muraali.
Vierailija kirjoitti:
Seinämaalaukset on hienoja, ikävää että jonnet sekoittaa ne graffitteihin.
Viha on aika vahva ilmaisu tässä asiayhteydessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seinämaalaukset on hienoja, ikävää että jonnet sekoittaa ne graffitteihin.
Onneksi en ole jonne
Kyllähän ne Suomeen nimenomaan sopivat, jossa suurin osa rakennuksista on niin rumia, ettei nuo muraalit ainakaan voi pahentaa tilannetta
En tykkää kuvavaatteistakaan. Hipstereillä aina joku suomileijonakuva tai vastaava. Tasainen ja luonnnollinen pinta on paras.
Pääsääntöisesti en pidä isoista muraaleista, jotka näkyvät kauas. Koti-ikkunasta näkyy seinän kokoinen ruma ja räikeän värinen venemaalaus. En itse ymmärrä noiden päälle, mutta pystyn sujuvasti katsomaan muualle.
Rakastan hyvin tehtyjä muraaleja. Rakastan taidetta.
Vierailija kirjoitti:
Sivistysmaissa ei ole muraaleja, niissä itse rakennukset ovat kauniita.
Berliinissä on valtavasti upeita muraaleja. Käärijä saa Tikkurilaan oman muraalin.
Vierailija kirjoitti:
Muraalit sinällään ovat ihan hienoja, mutta niitä katsoessa tulee väkisin mieleen, että siinä yritetään vähän piristää jotain toivottoman ankeaa. Tulee sellainen apea "paskan kiillotus" -fiilis.
Helsingissä on kyllä mainosmuraalejakin, viimeisin havainto Kurvin Oda.
Se, että talon seinään maalattiin tai muurattiin eri värisellä tiilellä ennen vanhaan sen yrityksen nimi, joka rakennuksessa toimi, oli hienoa. Sellaista kaipaisi lisää. Ei noita kuvia. Kuvat on muutenkin kärsineet inflaation, kun on instat ja flickrit, kamerakännykät, emojit ja ikonit, tatuointeja vähän jokaisella, mainoksia ja jatkuvaa digitaalista kuvavirtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivistysmaissa ei ole muraaleja, niissä itse rakennukset ovat kauniita.
Berliinissä on valtavasti upeita muraaleja. Käärijä saa Tikkurilaan oman muraalin.
Ei taida sielläkään tekijät olla paikallisia vaan jostain puolasta ym.
kaupunkin vähä älyinen tilaa kummin kaimaltaan 100000e paskaa ja kehuu taiteeksi jos joku pystyy rumemman tekemään kuin hämeenlinnassa on jo melko kyvykäs. vanhus palvelusta säästettiin nuokin moraalittomat kyhäilmät