Lääkäri käskee mittaamaan verenpainetta mut ei varaa
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitää mitata joka päivä ainakin 2 kertaa 2 viikon ajan enkä asu lähellä terveysasemaa.
Nykyään seuranta on neljä päivää. Mittaus aamulla ja illalla kaksi mittausta.
Olin eilen lääkärissä, 2 viikkoa.
Lääkäri ei ole tilanteen tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän on 15 euron verenpainemittarin laatu? Ei ranneverenpainemittari ole luotettava. Ap.
Meillä on molemmanlaiset mittarit. Samoja lukemia näyttävät, sekä ranne- että käsivarsimittari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se pitää mitata joka päivä ainakin 2 kertaa 2 viikon ajan enkä asu lähellä terveysasemaa.
Samaa mulle sanottiin, kaksi viikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Useassa terveyskeskuksessa ja voi olla neuvolassakin on itsemittauspisteitä, jossa voi käydä mittaamassa verenpaineen. Tarkista oman kunnan tilanne.
Kun sinne menee, pitää varata aikaa, koska siinä pitää antaa pulssin tasaantua 10-15 minuuttia ennen kuin mittaa.
Mulla on nolo ongelma - olen lihava nainen (painan noin. 115kg) ja siis harvassa paikassa on sen verran isossa koossa olevia verenpainemittareita, että niillä pystyisi mitata mun verenpaineen. Ja mun jos jonkun olisi pakko seurata sitä. Vaan en pysty kun noissa itsemittauspisteissäkään ei oo mun kokoluokalle riittävän isoja laitteita. Mietin, että kun onhan niitä yli 200-kilosiakin, että mites niiltä mitataan verenpaine?
Nouse nopeasti ylös,jos huippaa,niin sulla on verenpainetta.T.Niksipete,ilmainen neuvo.
Vierailija kirjoitti:
Nouse nopeasti ylös,jos huippaa,niin sulla on verenpainetta.T.Niksipete,ilmainen neuvo.
No ei mulla huipannut vaikka yläpaine oli yli 200 ja alapaine 150.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, vaan matala verenpaine. Niksipeten keinot ei ole hyviä.
Hanki semmoinen halpa mittari. Mittaat aamulla, päivällä ja illalla niin saat oikean käsityksen siitä onko verenpainetta vai ei
Omron M2 39,95 €.
https://www.tokmanni.fi/verenpainemittari-omron-m2-4015672113060?gclid=…
Osarilla Hobby Hallista tms. Ellokselkakin voi olla. Ilmeisesti ostelet netistä kaikkea muutakin, jos rahat on kerta aina loppu. Laita se mittari sinne ostoskorisi loppuun, saat sen värkin uusien ryysyjesi kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa mulle sanottiin, kaksi viikkoa.
Sama juttu: lääkäri ei ole tilanteen tasalla.
Vierailija kirjoitti:
Täh, mua huippaa usein ja verenpaine on alhainen.
Eikö Suomessa voi mittauttaa apteekissa ilmaiseksi verenpainetta? Jos ei, ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Ihan hyvä, jos on verenpainetta. Tuo oire muuten kertoo alhaisesta verenpaineesta.
Vierailija kirjoitti:
Kerroitko lääkärille tilanteesi ? Lainataanhan niitä rollaattoreita niin miksei verenpainemittari vain pariksi viikoksi. Et taida olla työterveyshuollon piirissä ?
jos taloutesi kaatuu 15e niin tapa ittes kärsimästä ja miksi yleensä mittaat paineita. on mitä on.
Vierailija kirjoitti:
Olis aika kauheeta, jos ei olis verenpainetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh, mua huippaa usein ja verenpaine on alhainen.
Niin, ja mitä alhaiselle verenpaineelle voi tehdä, ei mitään ellei siihen joku lääkitys ole syypäänä. Varovasti liikkeelle, se on hoitokeino.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on nolo ongelma - olen lihava nainen (painan noin. 115kg) ja siis harvassa paikassa on sen verran isossa koossa olevia verenpainemittareita, että niillä pystyisi mitata mun verenpaineen. Ja mun jos jonkun olisi pakko seurata sitä. Vaan en pysty kun noissa itsemittauspisteissäkään ei oo mun kokoluokalle riittävän isoja laitteita. Mietin, että kun onhan niitä yli 200-kilosiakin, että mites niiltä mitataan verenpaine?
Kumma juttu kun minulta mitataan noin kerran kuussa sairaalassa verenpaineita toimenpiteen yhteydessä ja aina on onnistunut, vaikka olen sinua isompi. Taisit pyöristää painosi sata kiloa alakanttiin?
Itse ostin semmosen halvimman mikä laitetaan normaalisti käsivarteen. Maksoi 15-20e ja ihan oikein näyttää.