Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri käskee mittaamaan verenpainetta mut ei varaa

Vierailija
03.08.2023 |

Ostaa semmosta laitetta ja lainaksi ei saa?

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on 15 euron verenpainemittarin laatu? Ei ranneverenpainemittari ole luotettava. Ap.

Itse ostin semmosen halvimman mikä laitetaan normaalisti käsivarteen. Maksoi 15-20e ja ihan oikein näyttää.

Vierailija
22/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää mitata joka päivä ainakin 2 kertaa 2 viikon ajan enkä asu lähellä terveysasemaa.

Nykyään seuranta on neljä päivää. Mittaus aamulla ja illalla kaksi mittausta.

Olin eilen lääkärissä, 2 viikkoa.

Lääkäri ei ole tilanteen tasalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikähän on 15 euron verenpainemittarin laatu? Ei ranneverenpainemittari ole luotettava. Ap.

Meillä on molemmanlaiset mittarit. Samoja lukemia näyttävät, sekä ranne- että käsivarsimittari.

Vierailija
24/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se pitää mitata joka päivä ainakin 2 kertaa 2 viikon ajan enkä asu lähellä terveysasemaa.

Samaa mulle sanottiin, kaksi viikkoa.

Vierailija
25/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Useassa terveyskeskuksessa ja voi olla neuvolassakin on itsemittauspisteitä, jossa voi käydä mittaamassa verenpaineen. Tarkista oman kunnan tilanne.

Kun sinne menee, pitää varata aikaa, koska siinä pitää antaa pulssin tasaantua 10-15 minuuttia ennen kuin mittaa.

Vierailija
26/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on nolo ongelma - olen lihava nainen (painan noin. 115kg) ja siis harvassa paikassa on sen verran isossa koossa olevia verenpainemittareita, että niillä pystyisi mitata mun verenpaineen. Ja mun jos jonkun olisi pakko seurata sitä. Vaan en pysty kun noissa itsemittauspisteissäkään ei oo mun kokoluokalle riittävän isoja laitteita. Mietin, että kun onhan niitä yli 200-kilosiakin, että mites niiltä mitataan verenpaine?

Vierailija
27/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nouse nopeasti ylös,jos huippaa,niin sulla on verenpainetta.T.Niksipete,ilmainen neuvo.

Vierailija
28/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nouse nopeasti ylös,jos huippaa,niin sulla on verenpainetta.T.Niksipete,ilmainen neuvo.

No ei mulla huipannut vaikka yläpaine oli yli 200 ja alapaine 150. 

Vierailija
29/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole, vaan matala verenpaine. Niksipeten keinot ei ole hyviä.

Hanki semmoinen halpa mittari.  Mittaat aamulla, päivällä ja illalla niin saat oikean käsityksen siitä onko verenpainetta vai ei

Vierailija
30/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
31/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osarilla Hobby Hallista tms. Ellokselkakin voi olla. Ilmeisesti ostelet netistä kaikkea muutakin, jos rahat on kerta aina loppu. Laita se mittari sinne ostoskorisi loppuun, saat sen värkin uusien ryysyjesi kanssa.

Vierailija
32/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa mulle sanottiin, kaksi viikkoa.

Sama juttu: lääkäri ei ole tilanteen tasalla.

Vierailija
33/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täh, mua huippaa usein ja verenpaine on alhainen. 

Vierailija
34/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Suomessa voi mittauttaa apteekissa ilmaiseksi verenpainetta? Jos ei, ihmettelen.

Vierailija
35/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä, jos on verenpainetta. Tuo oire muuten kertoo alhaisesta verenpaineesta.

Vierailija
36/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerroitko lääkärille tilanteesi ? Lainataanhan niitä rollaattoreita niin miksei verenpainemittari vain pariksi viikoksi. Et taida olla työterveyshuollon piirissä ?

Vierailija
37/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos taloutesi kaatuu 15e niin tapa ittes kärsimästä ja miksi yleensä mittaat paineita. on mitä on.

Vierailija
38/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis aika kauheeta, jos ei olis verenpainetta.

Vierailija
39/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täh, mua huippaa usein ja verenpaine on alhainen. 

Niin, ja mitä alhaiselle verenpaineelle voi tehdä, ei mitään ellei siihen joku lääkitys ole syypäänä. Varovasti liikkeelle, se on hoitokeino.

Vierailija
40/47 |
03.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on nolo ongelma - olen lihava nainen (painan noin. 115kg) ja siis harvassa paikassa on sen verran isossa koossa olevia verenpainemittareita, että niillä pystyisi mitata mun verenpaineen. Ja mun jos jonkun olisi pakko seurata sitä. Vaan en pysty kun noissa itsemittauspisteissäkään ei oo mun kokoluokalle riittävän isoja laitteita. Mietin, että kun onhan niitä yli 200-kilosiakin, että mites niiltä mitataan verenpaine?

Kumma juttu kun minulta mitataan noin kerran kuussa sairaalassa verenpaineita toimenpiteen yhteydessä ja aina on onnistunut, vaikka olen sinua isompi. Taisit pyöristää painosi sata kiloa alakanttiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme